Below are corrections published by Poynter from 2002 to 2010.

London's new "i" launching iPad app this week
CORRECTION: This piece originally included the wrong conversion from British pounds to U.S. dollars for the 10 issue subscription.

Shirky: The Shock of Inclusion and New Roles for News in the Fabric of Society
CORRECTION: This post originally stated that Trent Lott was Speaker of the House when he made his comments about Strom Thurmond in 2002. Lott was actually Senate Minority Leader.

New York Times to Launch Texas Regional Edition By Month's End
CORRECTION: An earlier version of this story stated that Texas Tribune would provide cultural and lifestyle content for the new regional edition. In fact, Texas Tribune's contributions will be limited to state policy stories, and cultural and lifestyle news will be produced separately.

Few local papers pursuing iPad apps
CORRECTION: This post originally stated that The Hays Daily News is a Cox newspaper. The error has been corrected.

Students Save Tons by Renting Textbooks
CORRECTION:
This post erroneously stated the name of the publication that reported on the textbook rental business in northeast Ohio. The post has been updated with the correct name, Crain's Cleveland Business.

What the Steven Slater Story Says about How News is Created and Shared
CORRECTION: Richard Schapiro's name was misspelled in the original version of this story.

Humorous News 'Warning Labels' Hint at Serious Challenges for Media
CORRECTION: The original version of this story incorrectly described Ozioma Egwuonwu's gender.

Bobby Thomson's 'Shot' Reminds Us That the Story is Never Over
CORRECTION: The original version of this story incorrectly said there were two outs left in the game at the bottom of the ninth. It also stated that men in the bullpen used binoculars, not a telescope, and that the Polo Grounds was in the Bronx, but it was in Upper Manhattan.

Did Deadspin Go Too Far in Publishing Story Alleging Brett Favre Sexting?
CLARIFICATION: The language in this story has been changed to clarify that the woman in question was not a journalist -- she was a "game day host" who worked for the Jets. The original story noted that she worked for the Jets, but it also called her a "sidelines reporter."

Can You Crowdsource Fact-Checking?
CORRECTION: Due to a particularly ironic editing error, this post originally stated that the Truthsquad pilot is five days long, not a week. That has been corrected in this version.

NYT offers publishers an iPad, iPhone app platform
CORRECTION:
An earlier version of this story incorrectly stated that the Times is licensing the code of its existing apps to clients.

Breitbart, Carlson 'a new breed of conservative pseudo-journalists'
CORRECTION: Andrew Breitbart's name was misspelled in the original version of this post.

AP, CNN Trade Shots Over AP's 15-Minute Edge in Reporting Steinbrenner Death
CORRECTION: A CNN spokesman relayed some incorrect information about the reporting of Steinbrenner's death, which led to inaccuracies in the original version of this post. An assignment editor confirmed Steinbrenner's death, not Susan Candiotti. Alina Cho announced his death on-air, not Candiotti. And the statement confirming the death was attributed to Steinbrenner's family, not Steinbrenner spokesman Howard Rubenstein. All of these errors have been corrected.

MediaNews, Journalism Online Set to Start Charging for Content
CORRECTION: The original version of this post misstated Steven Brill's suggestion of what an online-only newspaper subscription should cost. Brill said it should be less than the cost of the print edition, not more.

IPad video is promising, but early implementation is lacking
CORRECTION: This story originally confused how video was treated in the New York Times Editors' Choice app with how video on NYTimes.com appeared on the iPad.

What You Need to Know to Cover the World Cup
CORRECTION:
An earlier version of this story misstated information about the second round of the World Cup.

Apple unveils iPhone 4, iOS 4
CORRECTION: The original version of this post misstated the memory size options of the new iPhone.

Publish2's News Exchange Aims to Help News Outlets Cut Ties to AP
CORRECTION: The original version of this post misstated how the Associated Press enables content sharing among its members. (Member Marketplace uses the AP Exchange browser; they are not two separate means of sharing.) The original post also misstated the number of AP employees.

10 Questions to Help You Craft a Mobile Strategy (Before It's Too Late)
CLARIFICATION: The original version of this post stated that Thomson Reuters developed its three apps in-house, which referred to Reuters' three apps for the iPad. However, Handmark developed Reuters' News Pro apps for the BlackBerry and Android platforms.

Why Spitzer would want to become a TV host
CORRECTION: This post originally misspelled Peter Elkind's name.

Four Ways to Add Context in Framing an Ongoing Story Like the Oil Spill
CORRECTION: This post originally stated that only one "player" could be assigned to each post in a Living Story, but Google's WordPress plugin does enable multiple players.

Brady: D.C. News Site to Rely on 3 Things for Delivering News on Every Block
CORRECTION: This post originally misspelled Allbritton.

Pulitzer Alchemy Turns Methane Gas to Public Service Gold
CORRECTION: An earlier version of this post misstated the name of the Bristol Herald Courier in two places.

Percentage of Minorities is Higher Than Last Time Newsrooms Were This Size
CORRECTION: An earlier version of this story had a typo in one of the numbers.

What to Watch for in Today's Pulitzer Prize Announcements
CORRECTION: An earlier version of this story had some inaccurate information about Deborah Howell's death.

NYT iPad app sponsorship worth less than reported
CORRECTION:
An earlier version of this article said that Chase paid The New York Times $1 million for sponsorship of the iPad app. A representative for Chase has since said it paid less than half that amount.

AP's Litvack on mobile news: 'We need to be there first'
CORRECTION: Jeff Litvack's name was misspelled in an earlier version of this article.

What WikiLeaks Means for Journalism and Whistle-Blowers
CORRECTION: After publication, this story was changed to attribute some information. In addition, the original version incorrectly stated that the screenplay published by WikiLeaks was for the "next" Indiana Jones movie, but the movie had been released already. This story also incorrectly stated that WikiLeaks volunteers called Coleman's donors; the donors received e-mails. Those errors have been corrected.

Independent Financial Journalist Sells footnoted.org, Finds Opportunity to Grow
CORRECTION: The original version of this post misstated whom Leder called a chaza for the money he received from Dell. Leder's post was directed at H. Ross Perot Jr., not his father, H. Ross Perot. This has been corrected.

Online Newspaper Audience Dropping; Older Consumers Moving to Social Media
CORRECTION: This post originally stated that overall consumption of newspapers online has dropped, which is incorrect. Consumption among 18- to 24-year-olds dropped, but the overall consumption rose. This post also originally described the drop in consumption as 10 percent, but it was 10 percentage points. These errors have been corrected and the post has been revised.

Patch.com Editor: 'We are in Communities that Sometimes Get Ignored'
CORRECTION: Cecelia Smith's name was misspelled in an earlier version of this article.

New York Times Embraces Collaborative Journalism with CUNY Hyperlocal Partnership
CORRECTION: An earlier version of this post said Annaliese Griffin is a blogger for Brooklyn Based, rather than a senior editor and an owner.

Majority of Obama Promises Still 'In the Works'
CORRECTION: An earlier version of this post did not reflect PolitiFact's updated ratings and mischaracterized what the "in the works" rating means. Both have been corrected.

Demand Media May Be Bad for Social Media, but Not for Journalism
CORRECTION: This article originally suggested that Jay Rosen's interview with Demand Media CEO Richard Rosenblatt occurred as a result of Michael Arrington's TechCrunch post. Rosen's interview was, in fact, the result of the October story in Wired.com. The reference to his interview in this story was moved to make that clearer.

Scripps Exec Looks at New Audience Values to Rethink Future of Local News
CORRECTION:
This post originally misstated John Lansing's job title.

How AOL Hopes to Make Its New Content Push Work
CORRECTION:An earlier version of this story incorrectly referred to an algorithm provided by Demand Media. AOL's "demand algorithm" is its own.

Fark, USA Today Deal Demonstrates Aggregation's Value in Link Economy
CORRECTION: This piece originally said USAToday.com reaches a combined 6.1 million readers daily. That combined figure reflects USA Today print readership and online readership.

Power Struggles over Converged Newsrooms May Diminish Value of Web Sites
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly stated that Derek Willis quit his job at The Washington Post's newspaper operation so he could be hired online.

Four Things People Miss About Newspapers and What Can Be Done About it
CORRECTION: Julie Weatherbee was incorrectly described in an earlier version of this report as a librarian and as a founder of Arbor Update.

Alaskan Caribou Massacre Exposes Cultural Divide
CORRECTION: The original version of this post stated that the locals used snowmobiles to hunt the caribou. That has been corrected.

High Cost, Low Quality Plague Newspaper Video Efforts
CORRECTION: The original version of this post presumed that themorningcall.com has not sold pre-roll advertising on its videos. That has been corrected, and additional information about the advertising arrangement has been added.

Next Steps for Downie-Schudson: 'Mutualizing' News about News
CORRECTION: An earlier version of this article misidentified the university working on market-based scenarios for supporting journalism.

Archived Chat: How Can I Pursue Journalism Abroad?
CORRECTION: An earlier version of this story misstated the publication where Tagoe works.

San Diego News Network plans US, Canada expansion
CORRECTION: The original headline on this item misidentified the founder of San Diego News Network.

Recession Leaves Many Young Americans Jobless
CLARIFICATION: The New York Post story quoted in this piece originally contained incorrect information, according to Richard Wilner, the author of the story, and Lina Garcia, who works in the Department of Labor's Office of Public Affairs. The Post story was referring to the number of people ages 16 to 24 without jobs, which is different from the unemployment rate. Garcia said that as of August 2009, the youth unemployment rate for people ages 16 to 24 was 18.2 percent. The current employment rate for 16 to 24-year-olds is 46.6 percent. Additionally, Garcia said that 6.9 million jobs have been lost during the recession.

Reporter's Book Describes Decision to Let Sources Move In with Her
CORRECTION: An earlier version of this story misstated Sofios' alma mater. She graduated from Michigan State University.

Archived Chat: VoiceofSanDiego.org Editor Explains How to Run a Nonprofit News Site
CORRECTION: The original version of a response in the Q&A misstated the number of staff members who work for VoiceofSanDiego.org.

A Peek at the Private Equity Playbook for Running Newspapers
CORRECTION: The original version of this post misstated the name of Gordon Crovitz's firm, Journalism Online.

Solo Operator of Native American Times Passes One-Year Mark
CORRECTION: The original version of this story misstated the newsstand price of the newspaper and the number of volunteer drivers, and it inaccurately stated that Snell decided to stop charging for the paper.

Journalism Schools Introduce New Degrees Focused on Future
Clarification: This story originally implied that National University did not require students to learn journalism fundamentals early in its master's program for digital journalism. Journalism fundamentals are included in the second course of the curriculum.

SND Loses UNC Home with Change in Leadership
CLARIFICATION:
The original version of this post misrepresented Viesselman's statement about why she was reluctant to run. She said she was reluctant to run because she thought it could be perceived as a revenge or personal campaign, not that people approached her to run such a campaign.

CORRECTION: This story also incorrectly stated that SND's headquarters is located in a strip mall. It's in an office park.

Racism, Attacks Lead News Sites to Disable Story Comments
CLARIFICATION:
This story has been changed to clarify the circumstances in which The Wenatchee World disables comments on its site and to indicate that it happens rarely.

Hoyt's Contribution to NYT Story Raises Question: Can Journalists Be Both Contributors and Critics?
CORRECTION: An earlier version of this article included an incorrect affiliation for David Mindich.

Deja Vu Not: Washington Post, Kaiser in Promising New Venture
CLARIFICATION: An earlier version of this article incorrectly described the relationship between Kaiser Permanente and Kaiser Health News. The two share historical roots but operate entirely separately.

Reporter Uses Twitter to Connect with, Provide Insight into Sources
CORRECTION: An earlier version of this story misstated Gene Kitts' title. It also incorrectly stated that Ward had not heard back from Blankenship when in reality he had.

UNC Dean: SND Move to Chapel Hill Stalled by Uncertainty over Leadership
CORRECTION: The original version of this story incorrectly stated that SND's headquarters is located in a strip mall. It's in an office park.

Google Adds Search Options
CORRECTION: An earlier version of this story incorrectly identified Marissa Mayer.

Google CEO Should Pledge Help at NAA; AP Targets Aggregators
CORRECTION: The original version of this story misstated Google's revenue in 2008.

Music in Multimedia: Add Sparingly, Not as a Crutch
CLARIFICATION: The original version of this story mischaracterized Amy O'Leary's position on looking to the film industry for guidance.

San Diego Editor Says Sale 'First Positive Piece of News'
CLARIFICATION: The original version of this story referred imprecisely to the Copley papers sold earlier this decade. (March 20, 2009)


Copy Editing Pro Merrill Perlman Spots Story Problems
CORRECTION: The original version of this story incorrectly described the biography "A Beautiful Mind" and incorrectly referred to the movie "Braveheart."

Rocky Mountain News Chronicles Its Closing in Video
CORRECTION:
This story originally misidentified the television station that aired the Rocky's documentary. The story also had an incorrect date by which the newspaper aimed to complete it.

Will Washington Post Series on Chandra Levy Lead to Suspect's Arrest?
CLARIFICATION: This story has been modified to clarify that it was then-Post reporter Sylvia Moreno who spoke with Guandique.

Journalist's Toolbox Moves to SPJ but Stays Familiar
CORRECTION: Due to an editing error, Mike Reilley's name was misspelled in an earlier version of this article.

New Angle on Obamas as All Eyes Focus on Inauguration

CORRECTION: An earlier version of this article misspelled the name of Chuck Kennedy's father-in-law, Dave Maloney. Also, the Canon transmitter number was incorrect, as was the timing of when Kennedy began pursuing the new podium position.Rival Newspaper Transformation Plans Take Shape
CORRECTION: An earlier version of this article stated that API and NAA share the same headquarters building in Reston, Va. They do not. NAA is in Arlington, Va. (Jan. 15, 2009)An Online Ad Forecast: Chilly and Cloudy
CORRECTION: This story originally misstated the year that online newspaper advertising revenues declined.
Skype: Why Every Journo Should Use It
CLARIFICATION:Originally, this story reported that the SkypeIn service costs $60/year. There is a discount available: People who purchase Skype�s Unlimited U.S. and Canada subscription currently can save up to 50 percent on buying an online number (now call SkypeIn) for a year.Transparent Corrections: Why Even False Stories Shouldn't Just "Disappear"
UPDATE / CLARIFICATION: At the time this story was originally filed, searches of Wales Online revealed no update or correction for the retracted false story concerning CNN's coverage during the Mumbai terrorist attacks. Since then, the site has posted this correction, which is at a different URL from the original story.Interactive Forms Give Power to Election Perspectives
CLARIFICATION: An earlier version of this article identified Lindsay Ballant as an associate art director of Printmagazine. She is no longer with the magazine. (Nov. 6, 2008)Documentaries, Live Streaming and Other Video Complement Election Coverage
CORRECTION: An earlier version of this article said The New York Times documentary on the presidential campaign was published on election day. It was published the day before. We also misspelled Katharine Seelye's name. (Nov. 5, 2008)
High School Journalism Classes Threatened in Florida
CORRECTION:Marley Jackman's name was misspelled in an earlier version of this article. (Oct. 30, 2008)Why Do a 72-Part Project on Drinking?
CORRECTION: The original version of this post did not note that Wisconsin leads the nation on a per-capita basis in the number of people who drink and drive.
(Oct. 20, 2008)Customized Sites, Yearbooks Connect Local Papers & Schools
CORRECTION: This article originally identified Creative Circle Media Consulting as responsible for the content hosting and software development of schoolQ and The Mash, but it is Creative Circle Advertising Solutions that is responsible. Bill Ostendorf is CEO of both companies.Limited Window of Opportunity for a New News Biz
CORRECTION:The original version of this post contained inaccurate information about AP's rates and the origins of its state coverage. The item has been corrected based on information provided by Paul Colford at the Associated Press.Tribune Co., Google Explain Revival of Outdated United Bankruptcy Story
CORRECTION:Sun-Sentinel Editor Earl Maucker's name was spelled incorrectly in the original version of this article.
Hurricane Coverage Advice from a Veteran NOLA Photojournalist

CORRECTION: Jane Boulen's name was misspelled in the original version of this article. (Aug. 31, 2008)
Covering the Conventions for Native Americans
CORRECTION:The original version of this article misstated Jamie Hughes' name.Bloggers Stake Convention Claim in 'Big Tent'
CORRECTION: The original version of this article had an incorrect figure for iLind.net's Web traffic.
CORRECTION: Al's Morning Meeting reader John Richards caught an error in a previous version of this article, which included the Doral Open golf tournament as an event sponsored by a tobacco company. (Aug. 26, 2008)
Should ABC News Reveal Anonymous Sources in Anthrax Probe? Bloggers Say Yes
CORRECTION:The original version of this story mistakenly said: "Rosen and Gillmor turned Ivins' argument..." This has been corrected to read: "Rosen and Gillmor turned Greenwald's argument..."Time for Better Leadership
CORRECTION:
BusinessWeek was misidentified as a part of Time Inc. in an earlier version of this article.

Boston Phoenix music critic's deal with orchestra questioned
CORRECTION: An earlier version of this story summary incorrectly reported that the Boston Symphony was setting the poems to music.

Will Obamamania Rule at UNITY?
CORRECTION: An incorrect first name (and link) for Alan McBride was published in the original version of this article.News Product Placement a Kroc

CORRECTION: Philip Morris was misspelled in the original version of this article. (July 23, 2008)

From Rim Editor to Ram the Editor

CORRECTION: New Delhi was misspelled in the original version of this article. (July 21, 2008)
Bank Robbery Almanac
CORRECTION:
This post originally misstated the time period covered by the FBI report. (July 22, 2008)

Future of Journalism: New Media, New Money
CORRECTION: Tom Fiedler's name was spelled incorrectly in an earlier version of this article. (June 24, 2008)

Six Summer Story Ideas from Wisconsin Public Radio's Brian Bull
CORRECTION: The video referred to Habitat for Humanity by an incorrect name.
(June 23, 2008)

AP v. Bloggers: Hurting Journalism?
CORRECTION: Originally this story reported that, according to NYU's Jay Rosen, Media Bloggers Association director Robert Cox's goal in meeting with the Associated Press on June 17 was to get AP to drop the DMCA action against Drudge Retort site manager Rodgers Cadenhead. Cox contends that this interpretation of the meeting's purpose was technically incorrect. Cox explained that under the DMCA, Cadenhead -- as the site host for the Drudge Retort -- had no choice but to immediately obey AP's takedown notices, which he did. However, also under DMCA, the people who posted the content named in the June 10 notices -- which includes Cadenhead and some other site contributors -- have 10 days to file a counterclaim that could lead to restoration of the content. So Cox's contention is that the purpose of the June 17 meeting was to discuss counterclaim issues, not dropping the DMCA action, since both sides were complying with DMCA procedures. On June 18 Cox wrote, "This is why I asked AP to meet this week, just in case we are not able to work something out that satisfies Rogers."
(June 19, 2008)

Foreclosures Near Military Bases Rise at Four Times National Average
CORRECTION: The headline on an earlier version of this post misrepresented the rate of foreclosures near military bases.
(May 28, 2008)

Mini-Tidbits: Crowdsourced Twitter Edition
CORRECTION: The original version of this post incorrectly identified Michele McLellan as the author of Why I Blog, and misspelled her name. In fact, that article was written by John Hassell of the Newark Star-Ledger.

BlogHer Interviews Barack Obama
CLARIFICATION:According to BlogHer founder Elisa Camahort, the 1800 blogs mentioned in this post (and 9 million unique visitors a month) represents the scale of the BlogHer Ad Network on BlogHer.com and across the blogosphere. Over 14,500 blogs by women are listed in BlogHer's categorized blog directories."

The Most Tech-Savvy Cities
CORRECTION: An earlier version of this post did not include Las Vegas on the list of tech-savvy cities.
(May 16, 2008)

Investigating Rural Prostitution in America
CORRECTION: An earlier version of this article had the incorrect number of photojournalists at The Gazette. (May 14, 2008)

AJ-C to cut distribution area from 74 to 49 Georgia counties
CORRECTION: An earlier headline for this item provided an incorrect number of counties to be included in the AJ-C's distribution.

Cast Your Vote: Six-Word Journalism Mottos
CORRECTION: An earlier version of this article mixed up the feeding and euthanizing of watchdogs and lapdogs. (April 25, 2008)

Managing Millennials -- It Takes a Scorecard
Correction: Boy, would I be in trouble in Stacey's class. In the video, I misspoke when talking about the name of the station. The call letters are KOMU-TV. And I knew that! Here's a link to its website.

Mike Boettcher Headed Back to Iraq -- with his Son
Correction: Boettcher says he'll take 18 days off in the course of the 15 month assignment (as opposed to the 15 days I report in my intro).

Why It Worked: A Rhetorical Analysis of Obama's Speech on Race
CORRECTION: An earlier version of this post incorrectly attributed the phrase, "We the people, in order to form a more perfect union" to the Declaration of Independence.

Should Hybrid Cars Make Noise to Protect the Blind?
CORRECTION: The original version of this post listed incorrect home districts for the two members of Congress.

No Time for The New Yorker?
This post was published with the incorrect name of the founder of The New Yorker. It has been corrected in the text.

Union Univ. Tornado Blog Sets Example for Emergency Response
CORRECTION: Due to an editorial error, when originally published this story incorrectly said that Union Univ. is located in Jackson, Miss. In fact, the school is in Jackson, Tenn.

Information Week: Where's that Story?
CORRECTION: The premise of this post was discovered to be in error. This was explained in an update inserted at the top of the story.

The Digital Paper: Microsoft's Attempt
CORRECTION: The quote from Jutland Post online editor J�rgen Schultz-Nielsen has been edited due to a dispute over the accuracy of the originally published version.

Liberal Bloggers Depart Plain Dealer Over Campaign Contribution, Political Pressure
CORRECTION: A quote from Jean Dubail in this article originally appeared: "...After some discussion, [Plain Dealer editor Susan Goldberg] indicated a strong belief that Dubail needed to recuse himself from covering that race." In fact, it was blogger Jeff Coryell was being asked to recuse himself.
Tracking Fire Coverage
CLARIFICATION: This piece originally said of the Voice of San Diego site that "on Tuesday evening there was one image of a firefighter." It has since been clarified to indicate that one image was all I saw, and to note that several Voice of San Diego staffers have since e-mailed me with screenshots and information about other stories appearing on their home page at the time.

Big Ads v. Big Stories
CORRECTION: The original version of this story incorrectly identified "The Bee Movie" as being a Disney production. In fact, it is a Dreamworks film.

Proposed Federal Shield Law: Who Would It Really Cover?
CORRECTION: The original version of this article incorrectly identified the active Senate version of the proposed federal shield law as S. 1267. The correct bill number is S. 2035.

Who's on First? Online/Print Publishing Dilemma
CORRECTION: This story originally identified Rob Eshman as the editor of the New Jersey Jewish News. In fact he is editor of The Los Angeles Jewish Journal and www.jewishjournal.com. Also, we originally referred to Brad Greenberg as a "non-staff blogger for the L.A. Jewish Journal." In fact, he is a full-time staff reporter for the paper.

Which News Can You Trust Online?
CORRECTION: The original version of this story referred to OpenCongress as a wiki-based Sunlight Foundation project. In fact, that wiki is Congresspedia.

Learning From Apple's WashPost Promo
CORRECTION: The original version of this story attributed Tom Kennedy's comments on "apple products" to Jim Brady.

Homicide Report: Traditional Journalism, Delivered Via Blog
CORRECTION:
Reader Brea Jones noted: "Murder is a legal term, and the homicides [Leovy covers] may end up being manslaughter or self-defense slayings." That's a good point. I wasn't aware of that distinction, and have corrected this posting accordingly. Thanks!

Fire the Journos, Bring on Everyman
CORRECTION: The original version of this article confused the Santa Rosa paper, the Press Democrat, with the Santa Barbara News Press. Remarks associated with that error have been removed since they are not relevant.

Notes from My YourHub Visit
CORRECTION:
Originally this article stated that in the Denver area, the weekly print edition of YourHub was delivered only to Rocky Mountain News subscribers. As editor Travis Henry clarified in a comment, in fact YourHub gets sent to both Denver Post and Rocky Mountain News subscribers.

All Aboard: News on the Go
CORRECTION: Due to an editing error, this story originally referred to ON.media as a program covering both train and bar screen installations. In fact, the train screen network project is separate from ON.media.

Immigration: A Better Story than You Thought
CORRECTION
: The original version of this article provided an incorrect location for The Home NewsTribune. It is located in East Brunswick, N.J.

World's Oldest Newspaper Goes Online-Only
CORRECTION: The illustration which originally ran with this article was incorrect and has been removed. As Mark Fisher pointed out (thanks, Mark), it was not a painting of Sweden's Queen Christina, but rather of the 17th-century actress Nell Gwyn. I misread the attribution of the painting when searching for a public-domain image to use to illustrate this post. My apologies -- Amy Gahran, Tidbits Editor

The Take and the Give: A Tribute to Don Murray

 

Don Murray Dies: Writer and Teacher, Inspiration to Both
CORRECTION: The original version of this article noted that Don Murray donated his papers to the Nelson Poynter Library. That library, however, is located at the University of South Florida's St. Petersburg campus. Murray actually donated his papers to Poynter's own Eugene Patterson Library, located at the Institute. (Jan. 2, 2007)

Al's Morning Meeting, Tuesday Edition: Why So Few Medals of Honor?
CORRECTION: The original version of this article incorrectly identified the Medal of Honor as the Congressional Medal of Honor. Though it is commonly referred to as such, the award is officially called the Medal of Honor. (Dec. 12, 2006)

Nieman Narrative: Tips and Tales from Some of the Best in the Business
CORRECTION: The original version of this article inaccurately characterized Diane Tennant's take on her paper's treatment of a recent school board story. She noted that a straight news story could have been enlivened as a narrative if the reporter, who had had to leave the meeting to file on deadline, had been able to witness the incident. Tennant is a member of The Virginian-Pilot's narrative team, no longer a science writer, as the article originally stated. (Nov. 21, 2006)

:
CORRECTION: The original version of this article listed an incorrect number of Emmy Awards won by Ed Bradley. (Nov. 9, 2006)

Newspaper Company Returns Outside Funding for Investigation
CORRECTION: The original version of this item included an incorrect byline. (Oct. 17, 2006).

A Modest Proposal
The centerpiece graphic originally accompanying this article misspelled the word, humility. (Sept. 18, 2006)

Calls of Last Resort: Remembering Today's War Dead
This article originally reported, incorrectly, that there have been more than 2,700 casualties of American soldiers in the wars in Iraq and Afghanistan. That number, in fact, reflects the number of fatalities suffered by the American military. It does not include the reported 19,106 servicemembers wounded in action [PDF] in both conflicts. (June 8, 2006)

Lessons from Pulitzers 2006: about the Craft, about the Organization
Due to an editing error, the original version of this article reported that the Washington Post relied on a Wikipedia page to share information among colleagues. In fact, the Post used a different version of wiki software designed to restrict the page to certain users. (May 24, 2006)

Newspaper As Community Arts Patron: Too Much of a Good Thing?
The original version of this article relied on imprecise language and unattributed sourcing to assess the editorial quality of the News-Journal. Inclusion of that assertion without clear attribution violated Poynter�s publishing guidelines. Assessments of editorial quality involve personal, subjective judgments and should be attributed accordingly. (May 19, 2006)

Poynter Receives Grant from Harnisch Family Foundation
Correction: The original version of this article incorrectly reported when the Nashville Banner newspaper closed. The newspaper shut down in 1998. (4/18/2006)

Humans 'R Good
CORRECTION: The original version of this article reported an incorrect first name for Tim Westergren. (4/15/2006)

Independent CitJ: Web sites and Networks
CORRECTION: The original version of this article misspelled Gordon Joseloff's name, reported an incorrect timeframe for Joseloff's election as mayor and incorrectly described Westport as a city as opposed to a town. (April 8, 2006)

Yahoo! News Enhances 'Local News' Offering
CORRECTION: This item originally misstated the number of markets covered by Yahoo! Local News. It is currently 82, not 400. (March 31, 2006)

Clarin.com: How do You Like the Redesign?
CLARIFICATION: Diego Rottman, the writer behind "Malas Palabras" sent in a link to his analysis of Clarin.com's redesign (in Spanish). He also explained that Clarin.com stopped classifying sections under their old names, so his section locator works only for stories posted before March 23.

Online News Poll
CORRECTION
: An earlier version of this article included an incorrect spelling and identification for Kristian Knutsen. (March 23, 2006)

More Sunshine Week Online
CORRECTION:
An earlier version of this story reporter that The Washington Post appeared to promote its Sunshine Week special section on its home page for one day. In fact, this promotion continues to run in the top-right rotating sidecar on its national news home page.)

State of the News Media 2006: Skimpy Rations
CORRECTION: An earlier version of this story misspelled Natalee Holloway's name.

The Parity Project: Making a Difference, One Newspaper at a Time
CLARIFICATION: An earlier version of this article reported that almost 50 percent of the students in a Napa, Calif. school district are Mexicans. After we received a question from a reader, further checking indicated that it would be more accurate to report that almost 50 percent of the students have parents who are a mix of legal residents and undocumented workers, most of them from Mexico. An earlier version of this article also reported that Gonzalez and Torres both attended the ASNE summit on diversity, but Torres did not attend. (February 28, 2006)

The Problem with Citizen Journalism
CORRECTION: The original version of this article incorrectly reported that YourHub was created by the Rocky Mountain News and the Denver Post. In fact, the site is produced by the Rocky Mountain News and it is distributed by the Denver Newspaper Agency. (February 27, 2006)

Why I Blog
CORRECTION: An earlier version of this article described Kafka as a "German writer." In fact, Kafka wrote in German but was born in Prague. (February 9, 2006)

Stopping the Presses and Getting it Right
CORRECTION: The original illustration accompanying this article included an earlier edition of the front page of the Rocky Mountain News. In fact, as editor John Temple explained on his blog, the paper updated its front page with accurate information about the trapped miners. (January 4, 2006)

It's Almost Time to Pay Up for Citizen Journalism
CORRECTION: This article was updated to reflect that Backfence.com ended its program to give first-time content contributors a free t-shirt. (November 14, 2005)

E-Media Tidbits: The One-Topic Reporter
CORRECTION: The original version of this article included an incorrect spelling of Wayne Gretzky. (October 10, 2005)

Return of the Sob Story
CORRECTION: The original version of this article reported incorrectly that the Today Show is not part of the news division of NBC. In fact, it is part of the news division. (October 4, 2005)

E-Media Tidbits: A Promising Podcast Ad Buy
CORRECTION: An earlier version of this item included a dollar amount for the Best Buy ad deal. That was removed because it was proprietary information that should not have been released publicly. (September 15, 2005)

Media Converge on LSU Campus
CORRECTION: A previous version of this story referred incorrectly to the name of LSU's Manship School of Mass Communication. We have also clarified Hodges Hall's location. (September 2, 2005)

Even Networks Mangle, Strangle Language
CORRECTION: This article originally contained a paragraph suggesting that NPR misused the word whomever in a broadcast on July 8. In fact, NPR's use of whomever was correct. (August 22, 2005)

Cracks in the Wiki Vision?
CORRECTION: This item about Wikipedia has been retracted because the Reuters item it was based on turned out to be inaccurate, according to Wikipedia founder Jimmy Wales. Full explanation here.

Lessons of a Legacy: Five Editors on John Carroll
CORRECTION: An earlier version of this article included an incorrect title for Sonny Rawls.

DeFede and Beyond: Second Chance Ethics
CORRECTION: The original version of this article reported an incorrect time frame for the French revolution. (Aug. 2, 2005)

A Star for the Critic
CORRECTION: Champaign-Urbana was misspelled in an earlier version of this article. (June 28, 2005)

E-Media Tidbits: Making Money From Free Ads
CORRECTION: An earlier version of this item said that CityXpress' feedback system supported buyer/seller ratings, similar to eBay's. Actually, it's for reporting inappropriate ads to the marketplace manager. (May 16, 2005)

E-Media Tidbits: GMSV: From Newsletter to Blog
CORRECTION: An earlier version of this item said that Good Morning Silicon Valley was part of the San Jose Mercury News online operation. It is actually part of SiliconValley.com, which is published by Knight Ridder Digital. (May 9, 2005)

Race Relations & Social Justice Writing: It Takes Time
CLARIFICATON:
Gary Corsair first called the sister of one of the young boys who was arrested in 1949, not Robert Thompson as the article previously stated.

CPB Chair Had Firm Keep Track of Politics of Moyers' Guests
CORRECTION: An earlier version of this item incorrectly identified the president of PBS. Pat Mitchell is the president of PBS. (May 2, 2005)

Al's Morning Meeting: Friday Meeting: Maximizing Oil Production
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly attributed statistics on oil wells to the Department of Education instead of the Department of Energy. (April 29)

NPPA 2005
CORRECTION:
A misspelling of the name Patrick Ahearn was corrected. (April 29, 2005)

E-Media Tidbits: The iPod Dining Guide to Seattle
CORRECTION: An earlier version of this item said that the download used iTunes software. Actually, the user copies a file folder to the iPod. (April 20, 2005)

Writing Tool #20: Narrative Opportunities
CORRECTION: A previous version of this article mistook the book of Job for the book of Psalms. (April 19, 2005)

The College Search
CLARIFICATION: A previous version of this article said the SPJ chapter at the University of Central Florida started this year. However, the chapter had previously been inactive and was reactived this year.

The Eye of the Pulitzer Storm
CORRECTION: An earlier version of this article misidentified Willamette as the town in Oregon where the Pulitzer-winning paper is based. It also called the Pulitzer Prize Board a Board of Advisors. (April 5, 2005)

Al's Morning Meeting: Wednesday Edition: Prison Cell Phones
CORRECTION: In an earlier version, we identified RU-486 as "the morning after pill." That is incorrect, they are separate and different drugs. (March 29, 2005)

Groundbreaker Without Traction
CORRECTION: An earlier version of this item focused more directly on Soglin's pitch for a buyer or investors, including contact information and deadlines for possible deals. The item has been edited to report what's happening at the site without appearing to facilitate any deal-making. (March 21, 2005)

E-Media Tidbits: Freebies and Bloggers
CORRECTION: An earlier version of this item indicated that the offer received by Nick Denton's company was the same as that received and posted by Jason Calacanis', requiring a set amount of coverage of Siemens product announcements. Denton's Gizmodo blog was not required to write anything in exchange for the Siemens-sponsored trip (though it did cover the company).

In Search Of: The Best Online Reading Experience
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly reported that justifying online text would yield excessive hypenation. In fact, type displayed in html is not automatically hypenated.

Wednesday Edition: The Battle Over Sand
CLARIFICATION: A previous version of this article stated that "people can expect to live 77.6 years if they are average"; more specifically, people born today can expect to live 77.6 years if they are average. (March 8, 2005)

The Next Big Thing in Online Type
CORRECTION: An earlier version of this article reported incorrectly that these new fonts could not be displayed on Macs. In fact, they can be -- but only if the operator of a website has licensed them for embedding or if an individual user has licensed them for personal use. (March 7, 2005)

In Search of: The Best Online Reading Experience
CORRECTION: An earlier version of this article reported that the Verdana and Georgia fonts were available for download. The fonts are bundled with Microsoft operating systems, but are no longer available for download. (March 7, 2005)

On the Dangers of Holding Back
CORRECTION: An earlier version of this article included a quote, attributed to Cathy Henkel by the Los Angeles Times, indicating that she and her newspaper had collaborated with police about what information would be published concerning the BTK case in the 1970s. Henkel says she and her newspaper, the Wichita Sun, had no discussions with the police about what they would publish. The Times has since corrected its article. The Times article and correction can be found here. (March 5, 2005)

Tool #46: Storytellers, Start Your Engines
CORRECTION: The original version of this article misspelled Orson Welles' last name as Wells.

Out of Balance: Poynter Survey Reveals Journalists' Pressure Points
CORRECTION: The original version of this article incorrectly stated the percentage of respondents who reported not taking all of their vacation time. The correct percentage is 46.2. (Feb. 24, 2005)

Remembering What We'd Rather Forget
CORRECTION: An earlier version of this article had the wrong title for California Lt. Gov. Cruz Bustamante. (Jan. 12, 2005)

Help Wanted on the Religion Beat
CORRECTION: An earlier version of this article reported that the Arizona Republic assigned a society writer to the religion beat in 2002. In fact, the reporter was covering the non-profits beat. (Jan. 10, 2005)

Forecast 2005: For Newspapers, Competition Too Big to Ignore
CORRECTION: The wrong URL for TenByTen.org was included in an earlier version of this story. (Jan. 6, 2005)

What Journalists Can Learn From Bloggers
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly identified the blog Call Centre Confidential. (Dec. 22, 2004)

Journalists: More Ethical Than People Realize?
CORRECTION: This updated version of the article corrects findings about the moral reasoning of investigative reporters and clarifies some elements of Kohlberg's moral development scale. (Dec. 17, 2004)

E-Media Tidbits: The Google News Effect
CORRECTION: An earlier version of this weblog item indicated that The Australian was owned by Fairfax; it is owned by Rupert Murdoch's media group. (Nov. 29, 2004)

E-Media Tidbits:Norwegian News Site Outperforms Newspapers
CORRECTION: Verdens Gang is Norway's largest-circulation newspaper. This item originally did not state that. (Oct. 26, 2004)

E-Media Tidbits: Seeding Micro-Local News
CORRECTION: This item originally stated that the New Voices program was giving away $1 million in grants. $1 million is the amount funding the program, which includes grants, creating an e-learning module, administration, rent, and salaries. (Oct. 25, 2004)

The Thorny Question of Linking
CORRECTION: The South African Broadcasting Corporation aired video of the beheading of American Eugene Armstrong, not Kenneth Bigley, as originally reported in this piece. (Oct. 22, 2004)

Tool # 28: Writing Cinematically
CORRECTION: A previous version of this story placed Middle School No. 1 in Chechyna. The school is in Belsan, Russia. (Oct. 20, 2004)

Al's Morning Meeting, Monday Edition: Halloween on Sunday
CORRECTION: The original version of this story placed the Ledger-Enquirer in Ohio, not Georgia. (Oct. 18, 2004)

E-Media Tidbits: Miss America, the Text Version
CORRECTION: Alan Abbey manages the English-language online edition of Yedioth Ahronoth, not the entire online operation, as stated in an earlier version of this item. (Sept. 22, 2004)

The Ethics Journal: Journalism in the Age of Blogs
CORRECTION: This column was corrected to accurately reflect the time of Buckhead�s posting to www.Freerepublic.com. (Sept. 20, 2004)

The Ethics Journal: Journalism in the Age of Blogs
CORRECTION: An earlier version of this column referred incorrectly to the former title of Trent Lott, the Mississippi Republican who lost his position as Senate Majority Leader after bloggers objected to his comments at a party celebrating the 100th birthday of Sen. Strom Thurmond. (Sept. 17, 2004)

Leading Lines: Editors Preview Plans for RNC
CORRECTION: An earlier version of this article provided incorrect information about Arthur Lenehan, who is managing editor of the The Record in Bergen County, N.J. (August 29, 2004)

Book Babes: Fortress Amazon
CORRECTION: The original version of this article suggested that, in his book "Amazonia," author James Marcus said that editorial reviews are always written in a positive vein. Marcus did not say that. (August 27, 2004)

The Global War on Plagiarism: Fighting the Pirates of the Press
CORRECTION: The original version of this article reported that Stephen Dunphy was fired by the Seattle Times. In fact, as Times editor Michael Fancher reported Sunday, he resigned. (August 26, 2004)

E-Media Tidbits: The Secrets of Lawrence
CORRECTION: This item was changed to reflect $850,000 projected 2004 revenue, not $900,000 for last year. Lawrence.com's database includes hundreds of bands, not thousands. (August 17, 2004)

Book Babes: U.S. Publishing: A British Journalist's View
CORRECTION: An earlier version of this article misidentified the number of books published. (July 30, 2004)

Romenesko: Cotts quits as Voice press critic, says it's time to move on
CORRECTION: Cynthia Cotts tells Romenesko: "I quit my job at the Voice last week. I love my colleagues there, but after six years of writing 'Press Clips' it was time to move on." (An earlier left rail blurb saying she was fired was wrong.) What's next? "I'm actively pursuing new job opportunities," she says. (July 29, 2004)

How to Cover a Pseudo-Event
CORRECTION: Daniel Boorstin's "The Image" was first published in 1961, not 1978 as originally implied in this piece. (July 26, 2004)

Sudan: The Untold Story
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly stated that the Rochester (Minn.) Post-Bulletin was in New York. (June 28, 2004)

E-Media Tidbits: The Media World Flocks to ... Kansas?
CORRECTION: This weblog item was changed to reflect that two sessions of a conference were sold out; a third was added to meet demand and is still open for registration. (June 30, 2004)

Al's Morning Meeting, Wednesday Edition: Army Recalls Troops
CORRECTION: An earlier version of this story included an excerpt from USA Today which incorrectly stated that retired and discharged soldiers are a part of the Individual Ready Reserve (IRR). The IRR is composed of soldiers who have not completed their mandatory 8 years of service. (June 30, 2004)

E-Media Tidbits: Inside Award-Winning Multimedia Features
CORRECTION: This item was changed to reflect that the projects profiled in the ONA module were either winners or finalists in the Online Journalism Awards competition. (June 25, 2004)

Chip On Your Shoulder: Summer Reading Lists
CORRECTION: An earlier version of this column incorrectly stated the Summer 2004 issue of The American Scholar will be Anne Fadiman's last. Fadiman's last issue will be the Autumn 2004 edition, which will feature essays by John Updike, Jacques Barzun, Sven Birkerts, Frederick Busch, Todd Gitlin, Vivian Gornick, Pico Iyer, Edward Hoagland and Cynthia Ozick. It will also be the last issue for William Whitworth, John Bethell, and Pat Crow, who lost their jobs to budget cutbacks as well. (June 23, 2004)

Al's Morning Meeting, Wednesday Edition: Cement Shortage
CORRECTION: A previous version of this story referred to Terry Savage as a man; Terry is a woman. (June 16, 2004)

David Bloom's Colleagues Reflect on His Career, Legacy
CORRECTION: This caption originally said David Bloom's "20-year career," but he was still in college at the age of 19. (Story published: April 6, 2003; Correction made: June 16, 2004)

E-Media Tidbits: Web Reporters on the Scene Fast
CORRECTION: This item was changed from its original form to correct an error about the timing of the site's video coverage of the bus accident. (June 8, 2004)

Book Babes: The New York Times Converts
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly referred to the subject of "Father Joe" as a Jesuit priest. He should have been described as a Benedictine priest. (May 31, 2004)

Book Babes: War Stories, Then and Now
CORRECTION: In an earlier version of this article, Anthony Swofford's book was wrongly referred to as "Jughead," not "Jarhead." (May 21, 2004)

When the Killer Came Back
CORRECTION: An earlier version of this article stated that a member of the family had called Alice Sky, not the Eagle, and that the man acquitted of murder had been tried in Kansas City, instead of Wichita. (May 20, 2004)

Web Tips: India's Big Changes
UPDATE: As of Tuesday morning EST, Sonia Gandhi declined the opportunity to be prime minister of India. Various other candidates are being discussed, including Manmohan Singh, a former finance minister (and a Sikh) who helped launch the country's economic reforms. We did not change the text of this article to reflect this news. (May 18, 2004)

Book Babes: Blame It on the Cucumber
CORRECTION: The papaya on the cover of Jaivan's novel was incorrectly described as a pomegranate in an earlier version of this article. (May 13, 2004)

Romenesko: Oregonian hears from angry night owls after tweaking TV listings
CORRECTION: An earlier version of this item linked to an incorrect account of potential newspaper savings published in the Oregonian, which has since been corrected. (April 22, 2004)

E-Media Tidbits: Letting the Hot Air Out of Web Numbers
CORRECTION: An earlier version of this weblog item said that web users cleared their cookies at least once a week; once a month is correct. (April 21, 2004)

Monday Edition: More Teens Abusing Xanax
CORRECTION: The deck headline of an earlier version of this story incorrectly identified Randall Terry as a congressman. (April 19, 2004)

The Pulitzers That Got Away
CORRECTION: The number of finalists selected by Pulitzer jurors was misstated in an earlier version of this column. (April 9, 2004)

Book Babes: Betting on Jesus
CORRECTION: The phrase "God hunger" was attributed to the wrong source in an earlier version of this column. (April 8, 2004)

Pulitzer Juror's Tale: Do's, Don'ts, and a Single Sad Surprise
CLARIFICATION: As a result of a misunderstanding about coverage ground rules, an earlier version of this report included a paragraph (since removed) that listed additional names sent to the Pulitzer board by the Commentary jury. (April 5, 2004)
CORRECTION: Nicholas Kristof's name was misspelled in an earlier version of this column. (April 6, 2004)

Ethics Journal: Time for Journalists to Hold Their Own Accountable
CORRECTION:The Des Moines Register ended its relationship with a freelancer because of a conflict of interest, not because of a case of fabrication or plagiarism as originally reported. (April 2, 2004)

Back to Iraq -- Independently
CORRECTION: Chris Allbritton's name was misspelled in an earlier version of this weblog item. (April 1, 2004)

Beyond Taste: Editing Truth
CORRECTION: Neil Ballantyne's name was misspelled in an earlier version of this story, as was Don Sellar's. (March 29, 2004)

Goldsmith Winners Discuss Patriot Act, FOI Struggles
CORRECTIONS: An earlier version of this article used the wrong name for the Canadian Broadcasting Corporation. An earlier version of this article misstated Skip Hadley's role at Asbury Park Press. (March 25, 2004)

Forgetting our Feelings
CORRECTION: This piece includes some information about Jack Kelley's reporting that has since been questioned.

Ethics Journal: Searching for the Threshold
CORRECTION: In a previous version of this article, Steven Petrow's name was misspelled. (March 19, 2004)

Al's Morning Meeting, Monday Edition: U.S. Troops to Haiti
CORRECTION to Seattle Times excerpt: The newspaper incorrectly placed Pasco in Yakima County. It is actually in Franklin County. (March 1, 2004)

Five Myths About Short Writing
CORRECTION: A previous version of this article attributed the saying about writing a long vs. short letter to Mark Twain, a common mistake. (Feb. 10, 2004)

Al's Morning Meeting, Wednesday Edition: Jury Duty Exemptions
CORRECTION FROM The New York Times: An article and a listing last Wednesday about ways to reduce bacterial contamination in home kitchens referred incompletely to a method of disinfecting sponges and dishcloths by placing them in a microwave oven. They should be damp; if dry, they could catch fire. (Feb. 4, 2004)

Manual Labor of the Mind
CORRECTIONS: A previous version of this story misquoted McLemee on being a freelancer and also misspelled the name of the post-World War II leftist writer he has researched. (Jan. 29, 2004)

Al's Morning Meeting, Wednesday Edition: Gay Students on Campus
CORRECTION: ABC News made a mistake in this story, which we excerpted. We have alerted them and want to note that 300 feet per second is a speed, not a distance, as the story originally stated. Also, that speed is not "as fast as some bullets"; we know of no bullet for modern firearms that travels that slowly. (Jan. 21, 2004)

E-Media Tidbits: Digital-Replica Editions at Least Show News Rankings
CORRECTION: An earlier version of this weblog item used the wrong name for the Advanced Interactive Media Group consultancy. (Jan. 21, 2004)

E-Media Tidbits: El Mundo Publishes Photo of Topless Future Royal
CORRECTION: This weblog item was deleted because it incorrectly stated that a controversial photo of Spain's future queen was published by El Mundo only online. It was also published in the print edition. (Jan. 21, 2004)

Romenesko: LAT writer: I found errors, embellishments in Deford's work
CORRECTION: The original headline on this item incorrectly characterized the number of errors and embellishments found. (Jan. 13, 2004)

Book Babes: How to Throw a Book Party
(Dec. 7, 2003)

Chip on Your Shoulder: 'Tisn't the Season
CORRECTION: An earlier version of this story misspelled the name of "Dateline NBC"'s John Larson. (Dec. 3, 2003)

Chip on Your Shoulder: A Writing Lesson from Nov. 22, 1963
CORRECTION:An earlier version of this story misspelled the name of Texas Governor John Connally. (Nov. 24, 2003)

Book Babes: Making Gay History
CLARIFICATION: An earlier version of this article suggested that Alyson Books published The Advocate. It does not. Alyson Books is owned by Liberation Publications, which publishes The Advocate. (11/11/2003)

Book Babes -- Books: A Political Battlefield
CORRECTION: An earlier version of this story incorrectly stated that on the week of October 26, David Limbaugh's book "Persecution" had been on The New York Times bestseller list for 10 weeks, and was the only book on the list marked by a dagger. In fact, Limbaugh's book had been on the list for only three weeks, and was one of several books that week marked by daggers. (10/28/2003)

Attract & Keep the Leaders of Tomorrow
CORRECTION: An earlier version of this article suggested that David Halberstam's book "The Best and the Brightest" was published in 1969. It was published in 1972. (10/13/2003)

Ethics Journal: Take Three Steps to Avoid Future Novaks
CORRECTION: An earlier version of this story misspelled the name of the Siegal committee. (10/9/2003)

Chip onYour Shoulder: Mainline Those Quotes: A Story Form That Works
CORRECTION: In an earlier version of this item Kitty Kelley's name was misspelled. (10/3/2003)

E-Media Tidbits: NYT Premium Crossword, Version 2.0
CORRECTION: An earlier version of this item stated an incorrect debut date for NYTimes.com's paid online crossword service. The service debuted in 1997. (9/23/2003)

Cartoons Matter
CORRECTION: A previous version of this article lacked attribution for the passage referring to the Oct. 30, 1884 editorial cartoon that appeared in New York World. The passage was taken from "Political Cartoons and Cartoonists," and now has quotation marks around it. (8/28/03)

Ethics Journal: An Overdose Has Killed Your Famous Son. Do You Talk to the Reporter?
CORRECTION: A previous version of this column incorrectly referred to the Oregon Symphony Orchestra as the Portland Orchestra. It also incorrectly characterized the position and standing of the late violinist, Marty Jennings. He played in the first section, but was not first chair. The article should have described him as one of the most talented violinists to grow up in Portland, not the most talented. (9/1/2003)

E-Media Tidbits: The Trouble With Contextual Ads
CORRECTION: A previous version of this weblog item noted a bad contextual ad match by Google's AdSense system on Steve Outing's E&P Online column. Later in the day, the Google system self-corrected the bad match, and the changed item reflects that. (8/13/2003)

Al's Morning Meeting, Wednesday Edition: Internet Infidelities
CORRECTION: A previous version of this article misidentified the school as the University of Gainesville in Florida. (7/23/2003)

Al's Morning Meeting, Monday Edition: Expensive Printer Ink
CORRECTION: An earlier version of this column misidentified the state that is considering legislation as South Carolina, not North Carolina. (7/21/03)

Journalism with a Difference: Honoring Diversity to the Letter
CORRECTION: An earlier version of this column misquoted the letter from The Seattle Times. (6/24/2003)

Talk About Ethics: Interviewing: The Ignored Skill
CORRECTION: The names of Wendell Cochran and Linda LaScola were misspelled in an earlier version of this Talk About Ethics column about interviewing skills. (6/16/2003)

E-Media Tidbits: Print's Decline, Online's Rise
CORRECTION: An earlier version of this weblog item stated that only two countries in the world had newspaper print circulation gains in the last five years. Actually, over that period, circulations were up in 35% of 70 countries surveyed -- but almost exclusively those are developing countries. (6/10/2003)

A Digital Icon in Time
CORRECTION: An earlier version of this story misrepresented the ownership of the Tyler Telegraph. It is owned by the Bothwell and Clyde families. The names of Dr. Lieberman's wife and son were also inaccurate in the original version. The proper spellings are Robyn and Mason. (2/5/03)

Al's Morning Meeting, Monday Edition: Expensive Leaders
CORRECTION: Alposted this county government report card story only to learn from a couple of readers that it is 10 months old! He did not read the dates closely enough and apologizes, especially to one Las Vegas newspaper reporter who spent some time chasing down the story only to find out after some work that it was old stuff. (12/30/02)

Al's Morning Meeting, Thursday Edition: Trash Diving
CORRECTION: An earlier version of the item about potentially-dangerous car power windows said it came from the Post-Enterprise. In fact, it came from the Press-Enterprise. Thank you to Mark Coast at the P-E for sending a note. (12/26/02)

Best-Staffed Newspaper in America: News as Percentage of Revenue
CORRECTION: An earlier version of this story reported that the Star-Telegram devotes less than 8 percent of its revenue to news and editorial expenses. In fact, the newspaper spends 10.5 percent in those areas.