NBC News reported Tuesday that a "senior NBA official" said L.A. Clippers owner Donald Sterling would get an indefinite suspension and a $5 million fine. That information turned out to be bogus.

In a statement emailed to Poynter, NBC said: “Prior to [NBA Commissioner Adam Silver's] press conference, we had information from our high-level NBA sourcing that proved to be inaccurate. We immediately corrected the error on all platforms of NBC News, including the special report that ran on our air.”

It corrected the tweet. On TV, David Gregory said "Our initial reporting was shy of what Silver ultimately decided.”

Correction: This post originally described NBC's report inaccurately. NBC reported an indefinite suspension, not a temporary suspension.