Corrections, Clarifications

We create and edit our journalism in ways aimed at anticipating problem areas, reducing mistakes, and correcting them as quickly and transparently as we can. We maintain an online corrections page that makes it easy for the audience to report errors. We provide timely response, clear corrections, and prominent acknowledgment that a mistake was made and addressed. We credit the authors and creators of the various forms of journalism we publish. We apply appropriate scrutiny to work by staff and contributing writers to prevent plagiarism, intentional or otherwise. We do not intentionally mislead with words or images. We do not deliberately deceive as we gather information. If you see a mistake, please let us know.

NPR One app potential is huge (Aug. 1, 2014)
Correction: A previous version of this story misspelled Guy Raz’s last name and Terry Gross’ first name.

Jill Abramson will teach undergrads at Harvard this fall (June 12, 2014)
Correction: An earlier version of this piece misspelled Ravi Somaiya’s last name on second reference.

Be aware tweeting allowed in some courtrooms but not others (May 28, 2014)
Correction:
An earlier version of this story had a different name for the Press Law and Democracy Project at LSU. Also, Eric P. Robinson did not write the Digital Media Law Project guide but rather writes on courtroom tweeting for the project.

AP posts profit after cost-cutting, but revenue declines (April 30, 2014)
Correction:
An earlier version of this story incorrectly described the makeup of the AP membership. While only daily newspapers are members, they elect a board of directors who can then appoint additional directors to the board, an AP spokesperson said.

Pulitzer Prizes 2014: Winners announced (April 14, 2014)
Correction:
A previous version of this story indicated the last year the feature writing prize went unawarded was in 2011. It was in 2004.

Fusion names a ‘Chief Cannabis Correspondent’ (April 3, 2014)
Correction: I originally attributed Young’s words to Baca by mistake. Another thing Young said in that chat: “I’m bothered by all the journalists who want to drop in, write a bunch of lame puns, and often get details wrong.” Noted. I added links to his stories, too.

Advance defends bonuses for reporters who post frequently and join comment chains (March 31, 2014)
Correction: The Oregonian’s home delivery is provided four days a week. An earlier version of this story included a different number.

Freedom Communications’ Los Angeles Register to launch mid-April (March 10, 2014)
Correction:
An earlier version of this story included an incorrect spelling of Aaron Kushner’s last name.

R.B. Brenner named director of UT Austin journalism school (March 8, 2014)
Correction: An earlier version of this story erroneously identified the Moody College of Communication as the school for which R.B. Brenner will serve as director.

You can get Getty Images for free, sort of (March 6, 2014)
Correction: An earlier version of this story erroneously described Kenny Irby’s view as “less optimistic.” He said his comment was meant as “a reality check for a large segment of independent photographers.”

What’s in a name? Not ‘journalism’ for some universities adapting to industry changes (Feb. 28, 2014)
Correction: An earlier version of this story misspelled Ottawa.

Washington Post expands fact-checking project — and not just to movie trailers (Feb. 28, 2014)
Correction: This post said that Steve Ginsberg came up with the original idea for Truth Teller. In fact, Ginsberg and Haik co-founded the project.

Photographer says Spokesman-Review’s drone-shot video occurred in a ‘gray zone’ (Jan. 3, 2014)
Correction
: An earlier version of this post said Waite received two cease-and-desist letters from the FAA. He received one. A link to The Spokesman-Review site has been fixed and the Polar Bear Plunge was incorrectly described as a race.

Explore the makings of interactive journalism
Correction and clarification:
A previous version of this story located the Hollywood Theatre in Los Angeles rather than Portland, Ore. DeVigal attributes a question he asks himself to a former colleague, Steve Duenes, and Second Story is a part of SapientNitro.

The best and worst media errors and corrections in 2013 (Dec. 18, 2013)
Correction:
This post originally, and incorrectly referred to the “World Heath Organization,” rather than the World Health Organization. It also misspelled Marissa Mayer’s last name as “Meyer” in one place, and incorrectly referred to Virginia Governor-elect Terry McAuliffe as the current governor. (He gets sworn in on Jan. 11, 2014.) KTVU is based in Oakland not San Francisco as originally posted. Thanks to the commenters/Twitter users who spotted these!

KTVU features Korean Americans after July name gaffe (Dec. 12, 2013)
Correction: An earlier version of this story identified KTVU as based in San Francisco rather than Oakland.

What KTVU-TV did right after its slip-up (July 15, 2013)
Correction:
An earlier version of this story identified KTVU as based in San Francisco rather than Oakland.

CBS memos suggest Logan had bias, but don’t say why no one addressed it (Nov. 27, 2013)
Correction:
A previous version of this story contained an incorrect spelling for Max McClellan’s name.

USA Today’s circulation up 67 percent? Newspaper industry makes comparisons increasingly difficult
Correction
: This post originally contained a math error: The Wall Street Journal’s total average circulation fell about .9 percent, not 4 percent.

Potential new buyer for Philly papers emerges
Correction:
A previous version of this story included a wrong spelling for Erik Wemple’s name.

NPR’s Andy Carvin offered buyout, he hasn’t yet accepted
Correction:
An earlier version of this story incorrectly referred to NPR as a company.

Bullying is not on the rise and it does not lead to suicide
Correction:
 An earlier version of this story contained an error in the name of the American Foundation for Suicide Prevention.

Ohio high school journalists push for records, break a story
Correction
: This post originally identified Emily Grannis as the paper’s adviser. She is a voluntary adviser.

Pew surveys of audience habits suggest perilous future for news
Correction: A paragraph about news consumption increasing among members of  younger age groups as they get older has been updated to reflect more accurate figures.

The challenges, benefits of consolidated editing & design centers
Correction: This piece originally misspelled Joseph Huntley’s name and incorrectly stated the number of pages World Media’s Consolidated Editing Center (CEC) produces each week.

‘Riptide’ is great — but where’s the diversity?
Correction: This post originally referred to the project as “Nieman’s.” Huey, Nisenholtz and Sagan produced the report for Harvard’s Shorenstein Center; Nieman gave it a home online.

NLGJA took sponsorship from vodka that some are boycotting
Correction: This post originally said NLGJA Vice-President of Broadcast Ken Miguel gave a quote to Petrelis. Miguel says he’s never spoken with Petrelis about the sponsorship. In an email to Poynter, Petrelis writes that he removed Miguel’s name from his post and that he originally included it because Miguel’s name is on this letter.

College papers cutting back on print editions
Correction: The original version of this story misspelled Champaign.

Video drone crashes during Virginia running of the bulls:
Correction: This post originally said the drone belonged to WTVR; the Washington Post article does not say that.

Journalism case studies that apply design thinking
Correction: This article originally stated that the Voice of San Diego hosted open-mic nights, meetups and design thinking workshops as part of its experiment. While Donohue has thought about the importance of having such events, they didn’t actually occur.

NYT reporters ‘didn’t get to’ question about surveillance
Correction: This post originally misspelled Michael Calderone’s last name.

After a month at Washington Post, John Keim leaves for ESPN
Correction: This post originally said the Examiner was shifting its focus to opinion journalism. It is doing national reporting as well.

Small paper’s ongoing investigation into local police leads to suspensions, resignations
Clarification: This story originally said Matthew Pleasant and John Chambliss were on the Ledger’s investigative team. They’re GA reporters who have been assigned to the paper’s investigation into local police.

How news organizations are experimenting with ‘digestible digital weeklies’ on mobile devices
Correction: This article originally misstated where Jeremy Peters works; he writes for The New York Times, not The Wall Street Journal.

Why students who want to land an internship next summer should start preparing now
Correction: This article has been updated to reflect the correct number of Pulliam fellowships at the Arizona Republic.

Warren Buffett’s big payday, and other notes on Media General’s merger with Young
Correction: This story originally misstated where New Young Broadcasting got its name from.

Runner’s World editor: New Boston Marathon issue was ‘most intense issue we’ve ever done’
Correction: This story originally misinterpreted the magazine’s plans for its mobile app. It has been updated to reflect the correct information.

Abandoned documents yield second big scoop for AP reporter (May 29, 2013) Correction: This post originally misidentified Callimachi’s interviewer on “Morning Edition.”

Fact-checkers, copy editors on why they’ll be affected by Michele Bachmann’s retirement (May 29, 2013) Correction: In a brutal proof of Muphry’s Law, this post originally misspelled Glenn Kessler’s first name.

Washington Post Co. shuts 2 Maryland papers (May 16, 2013) Correction: This post originally said Gazette had papers in Prince William County, Maryland, which does not exist.

5 qualities of innovative leaders in today’s media (May 3, 2013)
Correction: An earlier version of this story incorrectly spelled Robyn Tomlin’s name.

When police wouldn’t release a gang map, Toledo Blade crime reporter drew her own (May 2, 2013)
Correction: This piece originally misstated the number of gang-related homicides last year.

Medill professor changes mind about leading USC Annenberg (May 1, 2013)
Correction: An earlier version of this story said Overholser left Annenberg in November. She announced her departure then and will leave in mid-June.

Sunil Tripathi, missing man falsely ID’d as Boston bombing suspect, found dead (April 25, 2013)
Correction: This post originally misidentified Sangeeta Tripathi’s relationship to Sunil.

4 takeaways from the media’s coverage of the Boston explosions
Correction: The original version of this story incorrectly stated Candy Altman’s title and the number of years she was a news director.

Boston explosions a reminder of how breaking news reporting is changing (April 16, 2013)
Correction: This post originally misspelled Tlumacki’s last name.

Politico zings HuffPost for posting story ‘without talking to the key person’ (April 11, 2013)
Correction: An earlier version of this post quoted Grim as saying HuffPost had given Barbour “a little more than an hour” to respond. Updated info above.

N.Y. Post reporter gets threats after exposing racist EMT (March 29, 2013)
Correction: This post originally misspelled Hitler’s first name.

How The Huffington Post is mapping news reports of gun-related deaths (March 26, 2013)
Correction: This article originally stated that the map increased time spent on site to more than five minutes; it has increased time spent on the page to more than five minutes.

Washington Post seeks blogger to post ‘at least’ 12 times per day (March 20, 2013)
Correction: An earlier version of this post incorrectly stated one of the names of the memo writers. It has also been updated to clarify the responsibilities required of the Style blogger.

Why asking & answering readers’ tough questions is helpful when covering rape (March 25, 2013)
Correction: The original version of this post misspelled Bruno Matarazzo Jr.’s first name.

‘Newspapers killed newspapers,’ says reporter who quit the business (March 20, 2013)
Correction: This post misspelled Bird’s last name in one instance.

Google Glass is here: How to build news apps that get in users’ faces (March 12, 2013)
Correction: An earlier version of this story incorrectly stated that Google built the New York Times app. We updated the piece after learning that the Times story we had originally quoted from was incorrect. Also, the app lets you listen to summaries of articles, not full articles.

‘Snow Fall,’ Denver Post’s Aurora coverage win ASNE awards (March 13, 2013)
Correction: This post originally misspelled Martin Comas’ first name.

Is Obama the ‘least newspaper-friendly president in a generation’? (Feb. 11, 2013)
Correction: This post originally identified Anders Gyllenhaal by an incorrect title.

Confusing coverage in breaking news may be SOP, but censoring tweets is new (Feb. 13, 2013)
Correction: I misspelled Dorner’s last name in two instances in this post.

Zucker bringing Chris Cuomo to CNN (Jan. 29, 2013)
Correction: This post originally botched a reference to “Starting Point”‘s network, which should have read CNN.

New compact-format newspaper will debut Monday in Ohio (Jan. 23, 2013)
Correction:
This post originally misspelled the last name of Columbus Dispatch Editor Benjamin Marrison.

5 reporting tips from the college student who helped break Deadspin’s Manti Te’o story (Jan. 22, 2013)
Correction: Jack Dickey is 22 years old, not 20 as this article originally stated.

James O’Keefe tries to get reporters to advertise their gun-free homes (Jan. 15, 2013)
Correction: This post originally said O’Keefe’s crew visited the home of someone whose name the Journal News published by mistake. In fact, they visit someone “who’s address was mistakenly published as an Editor of Journal News,” the video’s graphics read.

Newseum says it laid off 16 (Jan. 10, 2013)
Correction: This post originally got James Duff’s first name wrong.

NYT reporters sued for gun owners’ addresses (Jan. 9, 2013)
Correction: This post originally attributed the Capital story to Joe Pompeo, not Dana Rubenstein.

Reindeer terrorizes Toronto Star offices (Dec. 20, 2012)
Correction: This post originally said Micah Luxen was male, but Micah is female. It also gave the wrong last name for Michael Cooke.

Pakistani teen blogger Malala Yousafzai is Time’s runner-up for Person of the Year (Dec. 19, 2012)
Correction: This post’s headline originally misspelled the word Pakistani

The best (and worst) media errors and corrections of 2012 (Dec. 12, 2012)
Correction: This post originally misspelled “Bethesda”

Fake press release exposes real problems in online news distribution (Nov. 27, 2012)
Correction: This post originally misspelled Alexia Tsotsis’ first name.

Carr: Weymouth is the problem at Washington Post (Nov. 19, 2012)
Correction: This post originally referred to Jacob Weisberg as Slate’s editor.

Story of Neda’s Death Reveals 7 Elements of Next-Step Journalism (Nov. 14, 2012)
Correction: This post originally misidentified Neda Agha-Soltan.

How NY Daily News, Tampa Bay Times got those cover shots of Jill Kelley, David Petraeus (Nov. 12, 2012)
Correction: This story originally misspelled Alexander Hitchen’s name.

How journalists can work well with interpreters during interviews (Nov. 12, 2012)
Correction: The original version of this story incorrectly stated that Omar Fekeiki worked at The Washington Post from 2003 to 2004. He worked there until 2006.

Wisconsin State Journal is latest of 35 newspapers to flip endorsement from Obama in ’08 to Romney for president (Nov. 4, 2012)
Correction: This post originally stated that the Dallas Morning News supported Obama for president in 2008, but the paper supported GOP nominee John McCain.

Canada’s biggest English-language newspapers will all have paywalls in 2013 (Nov. 1, 2012)
Correction: This post originally attributed Godfrey’s quote to a conference call. It came during an interview with Steve Ladurantaye.

What journalists need to know & explain about the Electoral College (Nov. 2, 2012)
Correction:
This article initially misused the term majority when it meant plurality.

Why Polygon takes video-games journalism seriously (Oct. 25, 2012)
Correction: This post originally said Polygon has four reporters on its news desk. The news desk’s headcount is nine.

Shirky: ‘We are indeed less willing to agree on what constitutes truth’ (Oct. 17, 2012)
Correction: This post originally referenced Mario Silva instead of Mario Savio.

Sweedish journalists explain arrest, imprisonment in Ethiopia (Oct. 12, 2012)
Correction: This story originally said that the Ethiopian courts provided video footage of Schibbye and Persson fighting alongside the ONLF. In fact, the video shows them standing with the ONLF.

Variety will lose paywall; staffers rejoice (Oct. 11, 2012)
Correction: This post originally misspelled Del Rey’s last name in several places and also credited Adweek instead of Ad Age.

Vanity Fair corrects Bowden story about Stephanie Lazarus case (Oct. 10, 2012)
Correction: This story incorrectly stated that Betsy A. Ross had published four posts about Mark Bowden’s Vanity Fair article. By the time this post was published, she had in fact published five pieces on her blog.

Borrell predicts digital revenue will rise 30% next year at some newspapers (Oct. 9, 2012)
Correction:
The original version of this post said Borrell asks local advertisers what they are spending and their future plans. In fact, he uses a variety of data and a proprietary formula for estimates and forecasts like those here.

Report: George Zimmerman to sue NBC over botched edit of 911 call (Oct. 4, 2012)
Correction: NBC’s Miami affiliate is WTVJ not WTVR as this post originally stated.

University of Montana newspaper publishes controversial rape-joke cartoon (Oct. 3, 2012)
Correction: This post originally misspelled Kaimin.

Ad Age: ‘Digital dimes are turning into mobile pennies’ (Oct. 2, 2012)
Correction: This post originally misspelled the name of Jason Del Rey.

Penn State student journalist suspended for fabrication, plagiarism (Oct. 1, 2012)
Correction: This post originally stated that Joe Paterno resigned; In November, he announced plans to retire at the end of the season, but he was fired by the university before that.

Times-Picayune prints last daily edition (Oct. 1, 2012)
Corrections: The photo of John McCusker was taken on Friday night, not Saturday as this post originally stated. And the Webbs are reading the Saturday paper, not the Sunday paper, as this post originally stated.

AP, Daily News beat embargo on new J.K. Rowling book, ‘The Casual Vacancy’ (Sept. 27, 2012)
Correction: The AP did not break the embargo, as we originally wrote, because it never agreed to the embargo or to the publisher’s other terms.

12 bite-size takeaways from the Online News Association conference (Sept. 24, 2012)
Correction: A conference session referenced in this story, on verification practices, actually occurred at the 2011 ONA conference.

Frank Rich gets a shout-out at the Emmys as ProPublica character debuts on ‘Treme’ (Sept. 24, 2012)
Correction: This story originally misspelled Julia Louis-Dreyfus’ last name.

5 things journalists should know about Quartz, Atlantic Media’s business news startup (Sept. 17, 2012)
Correction: This post wrongly stated that New York’s SoHo neighborhood is also home to BuzzFeed’s office. BuzzFeed was in SoHo from 2010 until December 2011, when it moved uptown to its current location in the Flatiron District.

Village Voice Editor Tony Ortega leaves the alt-weekly (Sept. 14, 2012)
Correction: This post originally credited Kara Bloomgarden-Smoke’s piece to a different author.

Why Jonah Lehrer’s ‘Imagine’ is worth reading, despite the problems (Sept. 14, 2012)
Correction: Oliver Sacks’ name was originally misspelled in this story.

About 3,000 former Hearst interns eligible to join class action lawsuit (Sept. 11, 2012)
Correction: Based on information in the New York magazine story, this post originally stated that 3,000 former interns had joined Wang’s class action lawsuit. Subsequent reporting revealed that only three others had joined, according to a lawyer involved in the case. The others are eligible to join.

New NYT public editor says it’s ‘absurd’ to debate whether journalists should challenge facts (Sept. 4, 2012)
Correction: This post originally botched Michael Cooper’s first name.

Brzezinski: ‘Somewhere over the years, the news media got lost and forgot what news was’ (Aug. 29, 2012)
Correction: A previous version of this article misspelled Charlie Crist’s name.

New York Times explains graphic photo from Empire State Building shooting (Aug. 27, 2012)
Correction: In the original version of this post, we said the photographer’s name was Sam Gerwitz, which is how it appeared in the “On the Media” story and how it appears in this LinkedIn profile. However, Times photo editor Steve Berman phoned Friday night to say the photographer — whom The Times originally credited as Sam Gewitz — is named Sam Gewirtz. A phone call to Gewirtz’s employer, The Gina Group, confirmed the Gewirtz spelling. The Gina Group was unable to explain the Linked In page for Sam Gerwitz.

Neil Armstrong, dead at 82, graced front pages after moon landing (Aug. 26, 2012)
Correction: This post originally stated that Michael Collins, who was also on the Apollo 11 mission, landed on the moon. He did not. Collins remained in orbit.

Freelance reporter Austin Tice missing, was last in Syria (Aug. 23, 2012)
Correction: An earlier version of this story misspelled Hannah Allam’s name.

Newsweek ditched its fact-checkers in 1996, then made a major error (Aug. 22, 2012)
Correction:
This post originally stated that Time magazine no longer has a research department and doesn’t employ full-time fact-checkers. That was incorrect and was based on reporting done for my book, which was first published in 2007. Time did scale back its fact-checking process in the late 1990s, but it did not end the practice. It still has a research department. It was my mistake to not apply additional verification to information in the book. I will write a follow-up post about the experience of putting my book excerpt up publicly and subsequently having it fact-checked.

After Tony Scott error, will news orgs now think twice about following ABC News scoops? (Aug. 21, 2012)
Correction: This story originally said that the incorrect Scott report aired on “Good Morning America.” It was published online only in an article branded “Good Morning America.”

ABC News inaccurately reported that Tony Scott had inoperable brain cancer (Aug. 21, 2012)
Correction:
This information did not air on “Good Morning America,” it was published online only in an article branded “Good Morning America.”

Fareed Zakaria: ‘People are piling on with every grudge or vendetta’ (Aug. 18, 2012)
Correction: Based on The Washington Post’s reporting, which we did not verify, this post originally repeated Prestowitz’s claim that Zakaria had failed to attribute a quote that came from Prestowitz’s book. Zakaria did attribute the quote.

Students walk out on University of Georgia newspaper (Aug. 16, 2012)
Correction: This post originally said the university put Morales in charge; The Red & Black is independent of the university.

Lawyers seek class action lawsuit over Fox internship programs (Aug. 15, 2012)
Correction: Based on information provided by Fox, this post originally said the Ailes Apprentice Program was an unpaid internship. Fox has since confirmed it is paid.

The New York Times names BBC head, Mark Thompson, as its next CEO (Aug. 15, 2012)
Correction: This article originally stated that Thompson’s successor at the BBC had not yet been named. That was incorrect.

How journalists can improve video stories with shot sequences (Aug. 13, 2012)
Correction: An earlier version of this story incorrectly stated that the second shot featured in the New York Times video doesn’t cross the line of action.

6 foundations tell journalism schools to change faster or risk future funding (Aug. 8, 2012)
Correction: Jerry Ceppos is dean of the Louisiana State University’s Manship School of Mass Communication, not chair.

New Yahoo News editor-in-chief: ‘I’m always looking for a great story’ (Aug. 6, 2012)
Correction: This post originally stated that Hillary Frey was the first ever editor-in-chief of Yahoo News; she was not.

How AP photographer captured Gabby Douglas Olympics photo: Practice, practice, practice (Aug. 4, 2012)
Correction: This post originally stated that Tim Carmody works for Wired, but he works for The Verge.

M.L. Elrick leaves Detroit Free Press to join WJBK-TV (Aug. 1, 2012)
Correction: This post originally included the wrong first name for Brendan McCarthy.

New York Times Co. increases digital subscriptions by 13 percent in second quarter (July 26, 2012)
Correction: This story originally misreported the percentage gain in the number of digital subscriptions at The New York Times.

The Mail on Sunday apologizes to female journalist for falsely saying she was interested in working nude (July 26, 2012)
Correction: This post mistakenly attributed the apology to the Daily Mail, rather than The Mail on Sunday.

Mail on Sunday issues second apology to Société Générale for false story (July 26, 2012)
Correction: This post mistakenly referred to the Daily Mail, rather than The Mail on Sunday, in two references. The offending article and resulting apology were both published by The Mail on Sunday.

AOL says Patch continues to double its revenue from last year (July 25, 2012)
Correction: This post originally misspelled Jason Del Rey’s name.

Why nonfiction writers should take a ‘Vow of Chastity’ (July 25, 2012)
Correction: An earlier version of this story said the conference was held in Denton; it was held in Grapevine.

Boston Globe offers buyouts to employees, lays off 10 (July 24, 2012)
Correction: This post originally stated that advertising and circulation were down at The Globe; it should have said revenues from those enterprises were down.

Denver Post covering Colorado shooting without a copy desk (July 23, 2012)
Clarification: This post was updated to more accurately reflect how many staffers the Denver Post has lost since Columbine.

The Atlantic, other sites back on Reddit after temporary ban (July 10, 2012)
Correction: Although The Daily Dot reported that GlobalPost links are still banned from Reddit, a GlobalPost staffer tells Poynter that the punishment was lifted on Friday. Links have been posted since then.

What’s really going wrong (and right) at The Washington Post
(July 9, 2012)
Correction: It was not in the second quarter that daily circulation fell 7.84 percent and Sunday circulation dropped 15.66 percent, as originally reported here; it was in the six-month auditing period from Oct. 1, 2011-March 31, 2012.

After much fanfare, Daily Mail’s corrections column loses steam (July 6, 2012)
Correction: This post originally said Paul Dacre is the chair of the Press Complaints Commission. In fact he chairs the Editors’ Code of Practice Committee, which operates independently of the PCC.

Atlantic corrects post about D.C. funeral (July 5, 2012)
Correction: This piece originally stated Kiviat’s piece was replying to Hopkinson’s New York Times article.

Investigation continues into AP intern’s death (July 4, 2012)
Correction: Mexican authorities have not yet completed their investigation into Armando Montano’s death and have not ruled it accidental, as we originally reported.

Former reporter Sarah Tressler fighting for old job, will conduct stripping tour (July 3, 2012)
Correction: Tressler did not file a lawsuit, as this post originally reported. She filed an EEOC complaint.

Proposed: Citizen journalists should fill gaps in ‘information ghettos’ (July 2, 2012)
Correction: Pitts referenced Sept. 11, 2001, not Sept. 1 as this post originally stated.

Connecticut SPJ board launches investigation into Paresh Jha’s award-winning articles (July 2012)
Correction: In one sentence, this article mistakenly referred to Paresh Jha as a plagiarist, rather than fabricator. There exists no evidence that he stole other people’s work. Thanks to commenter Arhsim Yaniv for pointing out the error.

Connecticut SPJ board considers launching investigation of fabrication in Paresh Jha’s articles (July 2012)
Correction: This article originally and incorrectly stated CTSPJ president Cindy Simoneau is a former employee of Hearst Newspapers. In fact, as a current consulting editor of the Connecticut Post, she is an independent contractor with the Hearst-owned paper. Her previous time spent as a full-time employee with the Post came when it was under different ownership.

Connecticut SPJ condemns Paresh Jha’s fabrications, reconsiders his awards (July 2012)
Correction: This article originally and incorrectly stated that Hearst Newspapers had not responded to the CTSPJ board’s questions regarding Jha’s work. Hearst responded to the board’s query “within a half hour” of it being sent, according to SPJ president Cindy Simoneau.

Unity hopes to reunite with NABJ but fails to actively address concerns (June 27, 2012)
Correction: This name originally misspelled Jeff Harjo’s name.

Gannett says paywalls are generating strong revenue, despite circulation declines (June 26, 2012)
Correction: This post originally mischaracterized the $100 million Gannett expects to gain from digital subscriptions in 2013 as “revenue.” The company actually predicts that amount of “operating profit,” which is revenue in excess of operating expenses but excluding any taxes or interest.

Warren Buffett’s latest acquisition: Waco Tribune-Herald (June 22, 2012)
Correction: Steve Jordon’s name was misspelled in the original version of this post.

Watergate mythology invites pushback, ignores journalism’s messy nature (June 19, 2012)
Correction: This post originally said the White House tapes showed Nixon approving the Watergate break-in.

Why 88% of books reviewed by The New York Times are written by white authors (June 11, 2012)
Correction: This post originally said the victim of a sexual assault was black; while a New York Times report identified her as someone “whose parents are immigrants from Mexico” it offered no identification of her race.

Reporters: Move to Georgia, avoid Nebraska (June 15, 2012)
Correction: This post originally misspelled Susan Johnston’s name.

What the future of news looks like in Alabama after Advance cuts staff by 400 (June 14, 2012)
Correction: The original version of this post said that Huntsville’s newsroom was hit the hardest, but the percentage laid off there appears to be about the same as in Mobile.

Memo: Washington Post looking for editor to oversee enterprise work (June 14, 2012)
Correction: This post originally said Tim Curran would edit the paper’s Weekend section; he will edit the weekend news operations, not that section.

Seattle Times features ‘op-ed rap’ in response to local shootings (June 12, 2012)
Correction: This post originally misspelled Blue Scholars’ name.

How Atlantic Media magazines, websites hire for intellect, generosity, digital dexterity (June 5, 2012)
Correction: Tim Hartman is President of Government Executive Media Group, not General Manager.

Don’t mean to be alarmist, but Henry Blodget’s argument about TV’s demise may be starting to collapse (June 5, 2012)
Correction: An earlier version of this post stated that Philip Elmer-DeWitt writes for Forbes; he writes for Fortune.

GOOD Magazine posts thank-you video featuring laid-off staffers (June 4, 2012)
Correction: This post originally said Tim Fernholz was in the video; he was not.

15% of online Americans now use Twitter, 8% use it daily (May 31, 2012)
Correction: This story has been updated to reflect the fact that 15 percent of Internet users now use Twitter (not 15 percent of all U.S. adults).

White House adds correction to Obama ‘Polish death camps’ speech transcript (May 30, 2012)
Correction: Jan Karski was awarded the Medal of Freedom (not the Medal of Honor).

Most major newspaper groups are now experimenting with paywalls (May 30, 2012)
Correction: This post originally stated that McClatchy is expanding paywalls to five sites, but that included one site that has had a paywall since last year.

Elizabeth Flock will write blog for U.S. News & World Report (May 17, 2012)
Correction: Flock emails to say she will not write the blog by herself; I’ve fixed the sentence to reflect that. Also she told me she’d be writing about “race, gender and immigration,” not “sex, gender and immigration.” This post has also been edited to remove a half-baked parallel.

How Kentucky newspaper investigation ended up on ’60 Minutes’ (May 7, 2012)
Correction: This post originally said both Swindler and Sulfridge received the 2010 Tom and Pat Gish Award.

How to tell when unpaid internships are opportunities, when they’re an abuse (May 10, 2012)
Clarification: This story has been updated to note that although federal law exempts certain printed publications from publishing unpaid interns’ work, no such exemption exists for websites.

Daily Mail spanked for fabricating Amanda Knox story (May 10, 2012)
Correction: The original version of this story stated that Martin Clarke is publisher of the Daily Mail; he is publisher of Mail Online.

Curating NYT long-form a good idea, just not for the public editor (May 9, 2012)
Correction: An earlier version of this post misstated Koren’s position at the Times.

AOL reports Q1 earnings with progress for Patch as rumors swirl it’s selling tech sites (May 9, 2012)

Correction: Heather Harde didn’t go to The Verge.

Haters frustrated by reasonable explanation for social reader apps’ sudden decline (May 8, 2012)
Correction: This post originally misspelled Josh Corstine’s first name.

Shield law could protect Fox News mole, Gawker blogger Joe Muto (April 25, 2012)
Correction:
This post originally misspelled Gregg Leslie’s name.

Study: Twitter users convinced of bin Laden’s death before media, President confirmed it (May 1, 2012)
Correction: The original version of this story incorrectly stated that the 615,000 tweets included in the study comprised 10 percent of all tweets during the two-hour period. The 615,000 tweets were 10 percent of tweets about bin Laden.

British Parliament report: Rupert Murdoch ‘not a fit person’ to run News Corp. (May 1, 2012)
Correction: This post originally stated that the report was from the Leveson Inquiry. It is from the Culture, Media and Sport committee of the Parliament.

Following NY Times ‘My Little Pony’ correction, LA Times offers one of its own
Correction: This post originally misspelled LexisNexis as LexusNexis.

AP pulls falling bear photo after copyright dispute between student photographer, newspaper
Correction: I originally repeated Duann’s assertion that he’d shot only twice for the paper; it was four times, he said in a phone call today. Also he told me on Friday that after seeing a law professor, he and the lawyer were drafting a letter to the school. The CU law professor, he said today, referred him to a Denver lawyer and he has not yet decided whether to engage him to send that letter. And: This post originally referred to the Student Press Law Center by the wrong name.

Photographer of falling bear says he’s considering legal action against school
Correction: This post originally quoted Andy Duann as saying he’d joined a “photography club” at CU Independent; in fact he’d likened meetings of its photographers to “like a photography club.” Also I originally paraphrased Asakawa as saying the Daily Camera didn’t offer to pay for the photo; it offered to pay Duann but wouldn’t pay the paper, because it’s a news organization. His original quote was: “The Daily Camera expressly said they would not pay us.”

NBC Miami reporter fired for edited Zimmerman tape
Correction: This post originally stated that the WTVJ edited video aired on the “Today” show. It did not. The edited video that aired on “Today” came from NBC’s Southeastern headquarters.

Study: Readers value extra editing, women especially
Correction: In yet another example of the importance of copy editing, this post mistakenly called the American Copy Editors Society the American Society of Copy Editors.

How Pulitzer contender ‘On Shaky Ground’ developed at California Watch
Correction: The original version of this story incorrectly referred to the Loma Prieta earthquake as California’s biggest since 1902.

Sara Ganim, 24, wins Pulitzer for coverage of Penn State sex abuse scandal
Correction: The original version of this article stated that Jackie Crosby was the youngest journalist to win a Pulitzer prize. From what we can tell, the youngest journalist to win is actually Stephanie Welsh, who won at the age of 22.

People don’t want reporters to call them after a death, unless they do
Correction: This post originally misspelled Daniel Slotnik’s last name.

Winners to watch for when Pulitzer Prizes are announced Monday
Correction: This article originally gave the Patriot-News an extra win. It did not receive an IRE award for its reporting on Sandusky. The original version of the article also misspelled Joseph Rago’s name.

What journalists should know about Instagram, bought by Facebook
Correction: This post originally misidentified NBC San Diego as NBC San Francisco.

How The New York Times invented disaster coverage with Titanic sinking
Correction: Harold Bride was the wireless operator on the Titanic, not on the rescue ship Carpathia as this post originally stated.

Why Gary Pruitt’s move to the AP makes sense (for McClatchy too)
Correction: This post originally misstated the context of Pruitt’s comment that “it feels like the 19th” inning. He said that in response to a question about cost-cutting; this post originally said that the question was about cost-cutting and transformation.

Stupid game lets you destroy parts of NYT story about stupid games
Correction: This post originally said that the ads couldn’t be destroyed, but that apparently was due to the poor marksmanship of the author.

The iconic photos of Trayvon Martin & George Zimmerman & why you may not see the others
Correction: In the original version of this story, the Herald’s Lyskowski stated that Zimmerman was wearing an orange jumpsuit in his 2005 booking photo, but as a reader pointed out, it’s a polo shirt. That portion of the quotation has been removed for accuracy.

UNITY releases list of 100 best journalists to counter NYU’s list
This post originally relied in part on a misreading of a Jeffrey Toobin article; his mother was in fact on on New York University’s list of outstanding journalists.

Rex Babin, Sacramento Bee editorial cartoonist, dies of cancer
Correction: This post originally stated that Babin had requested a two-week leave of absence in 2011 due to his health issues, which wasn’t true.

Morning media roundup: Awaiting Philadelphia Media sale; men in suits discuss media
Correction: This post originally called Paul Nussbaum “Phil” Nussbaum.

Washington Post, Ars Technica, BuzzFeed ensnared by April Fools’ hoax linked to Kanye West
Correction to correction: The original version of this post correctly spelled Ars Technica. Unfortunately, in a fit of stupidity, I changed it to “Arts Technica” in the headline and lead paragraph, and added a correction to note my imaginary mistake. So this is a correction to the correction. Thanks to David July for alerting me to my foolishness. The original, incorrect correction is below.

Correction: Due to a typo, the original version of this post misspelled Arts Technica as “Ars Technica” in the headline and lead paragraph.

A year later, a look back at opining on the NYT paywall
Correction: This post originally said that the 454,000 digital subscribers encompasses all of The New York Times Co.’s websites, but it’s only for The New York Times and International Herald Tribune. The vast majority of that figure is Times subscribers.

NH editor’s front page column calls out competitor for plagiarism
Correction: This post originally said Roger Carroll went ahead with his column about the plagiarism after the next edition the Compass did not include an acknowledgement of the incident. Carroll says he wrote the column before Compass hit the streets.

Afternoon Digest: March 14, 2012
Correction: Irin Carmon’s piece appears in Salon, not Slate as this post originally stated.

5 projects take different approaches to promote fact-checking, fight misinformation
Correction: This post originally stated that FactCheck.org has an API. In fact, they do not have an API for their content.

Columbia student publication works overnight to moderate comments about Obama at Barnard
Correction: This post originally identified Quittner as a senior. She is a junior.

Why the Tulsa World published graphic front-page image of shooting suspect
Correction: An earlier version of this post incorrectly stated that the World was paying Fancher (not the library) for the photos.

Jon Flatland, columnist and former newspaper owner, exposed as serial plagiarist
Correction: Fox’s blog post, as originally quoted in this story, said that Flatland served as president of the NDNA for several years; he was president for one year. Also, Dave Fox’s website is named Globejotting.com, not Globejotter.

Cox Media papers to consolidate copy editing, other jobs
Correction: This post originally misidentified Cox Media Group.

Palm Beach Post lays off 20
Correction: This post originally misidentified Cox Media Group.

Photographer complains Miami Herald misrepresented his criminal record
Correction: This post originally said Miller discussed the disposition of “his three previous arrests in the city” with Afshar; Miller says he discussed only his three photography-related arrests with the reporter, one of which is still under adjudication, not his 1989 arrest.

Slate retracts story it says didn’t meet verification, fairness standards
Correction: This post originally said the quote from Carl Elliott had come from JimRomenesko’s site. In fact, Romenesko was quoting the post by Retraction Watch.

Washington Post adds lengthy editor’s note to major report on DC police homicide numbers
Correction: This story originally said The Washington Post decided to investigate the D.C. police’s homicide closure rate after reading Laura Amico’s December post for Homicide Watch DC. In fact, Jeff Leen says the Post learned of her story in the course of its reporting.

Morning media roundup: How to borrow a horse from Scotland Yard
Correction: VIDA counted all of Granta’s bylines, not its book reviews.

Burlington Free Press will be first in U.S. with new compact size paper
Correction: This post originally referred to the Burlington Free Press’ new format as “three-around.” It is not. It is also not the first in the U.S. to use a compact size.

Stars and Stripes’ new ombudsman begins work as predecessor’s criticisms reverberate
Correction: The original version of this post included several misspellings of Mark Prendergast’s last name. Three of the incorrect spellings were “Prendgast,” “Prendersgast” and “Pendergast.”

How Anthony Shadid and Marie Colvin got their stories
Correction: An earlier version of this post misidentified Timothy Phelps.

Baltimore police use loophole to threaten man with arrest for videotaping them
Correction: This post originally stated that Cover was arrested, but he was only threatened with arrest.

Sale of Philly papers will test whether local owners can stay out of the newsroom
Correction:
This story originally stated that Walter Annenberg owned the Philadelphia Inquirer when Milton Schapp was Governor; he did not. He owned it when Schapp first ran for Governor in the mid-’60s. An earlier version of this correction completely mangled Milton Schapp’s name.

Former Politico writer to write tell-all novel
Correction: This post originally misspelled Karin Tanabe’s first name as Karen.

Did first phase for Philly papers sale end last week?
Correction: This post originally stated that Blatstein announced his interest on Tuesday.

Strong writing, dramatic tension made Chrysler’s Super Bowl commercial a winner
Correction: The copywriters for “It’s Halftime in America” were Kevin Jones, Smith Henderson and Matthew Dickman.

NLGJA weighs in on Roland Martin’s comments about David Beckham Super Bowl ad
Correction: This post originally misstated Steinberg’s place of employment. It has been corrected.

NPPA president: Sacramento Bee photo manipulation a ‘betrayal’
Correction: Dinsmore said that a reader called the paper to raise questions about the photo, but the Bee said later that the reader had emailed. This post has been corrected to reflect the accurate information.

NY Post: Majority of investors want to sell Philadelphia Media Network
Correction: This post originally stated that Perelman tried to buy the newspapers last year, but it was 2010.

Former Harper’s Bazaar intern suing Hearst may want to rethink career goal
Correction: The original version of this post incorrectly stated the length of Wang’s internship.

Star-Ledger corrects story that sparked James O’Keefe lawsuit
Correction: This post included a misspelling of Project Veritas as Project Vertias.

Rachel Maddow, others cite outdated CBS poll data after SOTU
Correction: This post originally stated that Maddow’s correction aired on her Friday show. It in fact aired on Thursday.

How ‘headless body in topless bar’ was fact-checked
Correction:
The original version of this post erroneously added an extra word (“found”) to the famous headline.

Bangor Daily News ‘progress edition’ promotes local businesses, advertisers
Correction:
The Bangor Daily News “progress edition” ran Jan. 13, not Jan. 12 as this article originally stated.

Media General lost money in fourth quarter, but says things are looking up
Correction: This post originally misstated Media General’s total revenue.

Latest numbers indicate New York Times traffic is flat since paywall
Correction: This post originally stated that October was the Times’ highest-traffic month since December 2010, but that didn’t include March, which saw unusually high traffic due to the Japanese tsunami. The post has updated to reflect that.

Plagiarism at Journal Register may be a sign of newsroom progress
Correction: This post originally included a misspelling of Matt DeRienzo’s name as “DeRenzio,” and it incorrectly stated he’s been with the Journal Register Company since 1994, rather than 2004.

Emails to Guardian’s ombud show readers take corrections seriously
Correction: This post originally and incorrectly referred to the Queen of England, rather than the correct Queen Elizabeth II, or Queen of the United Kingdom.

Conferences raise unanswered questions about fact checking
Correction: This post originally said Ethan Zuckerman is based at Harvard. He works at MIT.

Can a sports network known for its male brand serve the female fan?
Correction:
Laura Gentile was referring to her time at ESPN, not her time in the president’s office, when she said, “In my nine years, we would never do anything serious [to serve women],” she said. “We would dabble.”

The year in media errors and corrections features Osama/Obama, Giffords
Correction: This post originally said that ITV, the broadcaster cited for “Best Video Error,” was Irish. It is in fact British. It incorrectly referred to The Beatles as the “Fab Five,” instead of the “Fab Four.” It also placed the Advocate newspaper in New Orleans when it is in fact based in Baton Rouge. And Daryl Johnston’s name was misspelled.

New York Times did not need to stop the presses for Hitchens obit
Correction: This post originally said the New York Times stopped the presses to accommodate Hitchens’ obituary, but that was incorrect. It also said David Teeghman was at the Missouri J-school, but he has graduated.

Carr says Montana blogger case shows how Google elevates fringe attacks
Correction: The original version of this post incorrectly stated that the blogger lives in Oregon. She lives in Montana; the target of her attacks lives in Oregon.

Collegiate Times publishes special edition after Virginia Tech campus shooting
Correction: Paul Kurlak’s name in the caption of this photo was originally spelled incorrectly.

Second visual plagiarism case may lead to ethics guidelines for editorial cartoonists
Correction: This story originally included the wrong name for the Association of American Editorial Cartoonists.

Midday roundup: Dec. 7, 2011
Correction: The original version of this post misidentified David Wessel.

NYT’s John Branch on Derek Boogaard series: What if we tried to explain an entire life?
Correction: The original version of this post misspelled Boogaard.

3 MediaNews papers to end Monday print editions
Correction: Based on paidContent’s report, this post originally stated that all six papers would cease Monday printing. It has been revised to reflect the accurate information.

Omaha editor: ‘I’ve never seen less cynicism in a room full of newspaper employees’
Correction: The original version of this story misspelled Stan Lipsey’s name.

Local TV station tackles mortgage mess as investigative reporter discovers he’s a victim, too
Correction: This story originally misstated the location of the company MERS.

Durham Herald-Sun newspaper carrier shoots back during carjacking
Correction: This post originally misidentified the name of the Durham newspaper.

Afternoon digest: Nov. 16, 2011
Correction: The original version of this post misstated the name of the Stop Online Piracy Act.

4 ways journalism educators are using Storify as a teaching tool
Correction: This story originally misspelled Leslie-Jean Thornton’s name.

Texas newspaper begins printing Twitter, Facebook contacts with each story
Correction: This post originally said The Monitor had no written social media policy. While the paper does not have its own policy, its parent company Freedom Communications does have a policy that applies to all employees.

Census: Journalism majors make about $50,000
Correction: This post originally stated that journalists made up 5.5 and 5.8 percent of the workforce in 2000 and 2010 respectively. Those numbers were off by two digits — it was .055 and .058 percent.

Sign covers ‘radio’ on NPR headquarters
Correction: This post originally suggested that “National Public Radio” was just now being covered by a sign at NPR HQ; in fact, it’s been covered for a while.

Chris Matthews got scoop on Kennedy quote by showing up in person
Correction: The original version of this quote misstated Kennedy’s famous line.

Chicagoans gain additional access to Al Jazeera English
Correction: This post originally suggested that WTTW was the first Chicago station to air AJE, but it is not. It also incorrectly implied that cable was required to view AJE in Chicago, but it is available over the air.

Daily Cartoonist says it has caught Tulsa cartoonist plagiarizing for third time
Correction: The original version of this post misstated the name of Urban Tulsa Weekly.

Could Tulsa cartoonist be a two-time plagiarist?
Correction: The original version of this post misstated the name of Urban Tulsa Weekly.

4 lessons for hyperlocal media from inaugural Street Fight Summit

Correction: An earlier version of this story misspelled Joe Ricketts.

AP does not identify Casey Anthony jurors, while local orgs split on revealing names
Correction: This post originally misidentified The Palm Beach Post as a Tribune newspaper; it is part of the Cox Media Group.

Why Apple’s virtual Newsstand is driving a surge in magazine, newspaper iPad app subscriptions
Correction: The legend in the chart of NYTimes app downloads originally reversed the dates. The green bars are the week ending Oct. 9, the blue bars are the week ending Oct. 16, when Newsstand launched.

Bloomsburg Press Enterprise’s post-floods paywall a folly or financially sound?
Correction: This post originally misspelled the name of Press Enterprise reporter Peter Kendron.

Knight, Press+ offer paywalls to college newspapers
Correction: The original version of this post incorrectly stated that Press+ would offer its service for free; Knight will pay the setup fee and Press+ will charge its standard commission.

10 tools that can help data journalists do better work, be more efficient
Correction: An earlier version of this story stated that users have to pay for Notepad++. In fact, it’s free.

Layoffs follow pay cut at Poynter’s St. Petersburg Times
Correction: This post originally had the wrong title for Neil Brown.

With ‘frictionless sharing,’ Facebook and news orgs push boundaries of online privacy
Correction: The original post wrongly included The Wall Street Journal’s WSJ Social app among those that share reading activity. It only shares the fact a person is using the app, not what is read.

Ira Glass: Commentary is trouncing fact-based reporting because of its down-to-earth style
Correction: The original version of this post misidentified Peter Hessler as a New York Times journalist.

How 6 news organizations are using QR codes to drive traffic to news content
Correction: The name of the Cox division where Melissa Patterson works has been corrected to Cox Media Group; the original stated she was at Cox Media.

The 25 most moving 9/11/11 front pages use type, color, photos, illustration to evoke memories
Correction: This story originally included a caption for Público that misidentified the newspaper’s location. (Sept. 13, 2011)

Readers loved The Onion’s 9/11 issue, even though it wasn’t that funny
Correction: This post originally stated that the Sept. 11, 2001, issue was The Onion’s first. It was to be the first one in New York.

Good tabloid writing turns crap into a front-page natural

Correction: A caption that appeared in the original version of this story misidentified the tabloid as the New York Post, but it was the Daily News. The error has been corrected.

Should journalists confirm information before passing it along on Twitter?
Correction: This post originally misspelled Mai Hoang’s name.

Whatever happened to the WSJ editorial integrity committee?
Correction: Susan Phillips’ title was incorrect in an earlier version of this post.

‘Marriage Vow’ pledge misrepresented slavery facts, media repeated mistakes
Correction: Michel Martin’s name was misspelled in an earlier version of this post.

SeeClickFix traffics in neighborhood complaints, half of which get fixed
Correction:
Jon Cooper’s name was misspelled in an earlier version of this article.

We were the wolf pack: How New York City tabloid media misjudged the Central Park Jogger case
Correction: An earlier version of this article mischaracterized an exchange between Murray Weiss and a source.

How a college journalist created SoundNote, an iPad app for recording interviews
Correction: This post originally misstated the college that Estes attended. He attended the University of Washington.

Kansas City Star columnist Steve Penn fired for plagiarism
Correction: This post originally said that Hari works for the Guardian. He’s a columnist for The Independent.

Philadelphia Daily News to become ‘loud, irreverent, fun tabloid’
Correction:
This post originally misidentified Lauren McCutcheon’s title at Philadelphia Magazine and the work she would be doing for the Daily News.

How you can use social machinery to power personalized news delivery
Correction: The original version of this post said The New York Times bases its story recommendations on content that a user has read in the past three days, but it actually uses the past 30 days.

California Watch’s engagement efforts show staffers what hard-to-reach audiences want
Correction: An earlier version of this story indicated that California Watch published 34,000 coloring books. More than 34,000 were distributed, but 36,000 were published.

Media coverage misunderstands the value of a college education
Correction: An earlier version of this article misidentified the author of a New Republic article that was cited.

Three companies answer 6 key questions about their iPad app development
Correction:
This article originally stated that the Better Homes and Gardens app is free and doesn’t have ads, but users do have to pay for issues, which carry a limited number of ads.

Huffington Post passes NYT in Web visitors
Correction: The headline on this post originally said HuffPo passed NYT in Web traffic; that may be true but it cannot be determined by the number of unique visitors, which is a separate metric.

With social media, police and reporters grapple over control of ‘message’
Correction: An earlier version of this story incorrectly described Christa Miller’s previous career.

What’s that news agency, the one that begins with R? Reuters, that’s it!
Correction: This post originally stated that the survey was conducted online. While people can vote online, the poll of 1,021 randomly selected adults was conducted by telephone.

Morgan: ‘Reporting about food is no different than anything else, it requires knowledge of the beat’
Clarification: This story originally implied Morgan started at the Chronicle in 1979, but that was when she started food writing. Her Chronicle career began in 1996.

Schwarzenegger baby scoop brings truth to questions about Shriver split, political wives
Correction: An earlier version of this story stated incorrectly that Debbie Wasserman Schultz was the first female head of the DNC. She is not.

Ingram: Adding links is as essential as spellcheck when writing online
Clarification: The original version of this post incorrectly stated that Ingram recapped the entire exchange on his site; he actually pulled out parts of the conversation. LaForge disagreed with Ingram’s account in the comments on a related post on GigaOM.

Journalists at Tampa TV station use skill, care, expertise to cover child’s suicide
Correction: The original version of this piece had the wrong title for Tampa Police spokesperson Laura McElroy.

‘Conflict Zone’ photo exhibit shows war through the lenses of conflict photographers
Correction: The photo taken by Joao Silva was misattributed and had an incorrect caption. Both errors have been corrected.

How 4 people & their social network turned an unwitting witness to bin Laden’s death into a citizen journalist
Correction: This post originally misstated the number of Twitter followers Maha Atal had on Sunday.

Royal Wedding ticket the latest benchmark of citizen journalism’s ascendancy at CNN
Correction: This story originally stated that Lila King was an iReport producer. Her correct title is participation director of CNN.com.

Pulitzer board should rethink rules for Breaking News
CORRECTION: This post originally stated that Achenbach was referring to coverage by The Washington Post and the Associated Press, rather than The Wall Street Journal and the AP.

‘Frontline’ defends controversial Manning broadcast
CORRECTION: Michael Getler was incorrectly identified as NPR’s ombudsman in the first version of this post

Mail Online passes Huffington Post for 2nd most popular ‘newspaper’ site
CORRECTION: This post originally stated that Mail Online had passed Huffington Post in news site rankings, but the story is based on comScore’s ranking of “newspaper” sites.

Federal aid story prompted Falwell to block Lynchburg paper
CLARIFICATION: This post has been updated to note that Liberty told the News & Advance that the block “was not related to the newspaper’s content” and that the unidentified source works at the newspaper.

Seeing journalism through the eyes of editor and columnist Lady Gaga
CORRECTION:
This article originally had Dr. Mathieu Deflem teaching at the wrong school.

University of North Florida student editor defends oral sex photo
CORRECTION: An earlier headline incorrectly identified the school as the University of South Florida.

New ranking combines print-digital reach of metro papers, reveals surprising winners
CORRECTION: The chart that originally appeared in this story did not include figures for all of the properties in the Chicago Sun-Times Group. The new figures place the Sun-Times Group sixth on the list, up from 13th.

What ‘Think Quarterly’ and ‘Hamlet’s BlackBerry’ tell us about the need for digital white space
CORRECTION: This post originally stated that Socrates talked about his affinity for the action in Athens in “Phaedo,” but it was actually “Phaedrus.”

Highlights from SXSW: 7 steps to building trust and credibility with an online audience
CORRECTION: An earlier version of this story misspelled Jack Broom’s last name.

How award-winning investigative reporters earn readers’ attention, impress advertisers
CORRECTION:
This story has been updated to remove a quote incorrectly attributed to Jake Bernstein.

Tackable works with San Jose Mercury News on crowdsourced photojournalism app
CORRECTION:
The original version of this post misspelled Luke Stangel’s name. It has been corrected.

Boston Globe’s augmented reality project an example of quick, cheap innovation
CORRECTION:
The original version of this story included a misspelling of the name of augmented reality app Junaio.

New York Times, ProPublica explain how e-books help monetize old news, grow audience
CORRECTION:
The original version of this story mistakenly categorized the New York Times e-book as a Kindle Single. The book is sold in the Amazon store, but is not part of the Singles program. Jim Schachter’s title has also been corrected to note his current position as the Associate Managing Editor at the Times.

London’s new “i” launching iPad app this week
CORRECTION: This piece originally included the wrong conversion from British pounds to U.S. dollars for the 10 issue subscription.

Shirky: The Shock of Inclusion and New Roles for News in the Fabric of Society
CORRECTION: This post originally stated that Trent Lott was Speaker of the House when he made his comments about Strom Thurmond in 2002. Lott was actually Senate Minority Leader.

New York Times to Launch Texas Regional Edition By Month’s End
CORRECTION: An earlier version of this story stated that Texas Tribune would provide cultural and lifestyle content for the new regional edition. In fact, Texas Tribune’s contributions will be limited to state policy stories, and cultural and lifestyle news will be produced separately.

Few local papers pursuing iPad apps
CORRECTION: This post originally stated that The Hays Daily News is a Cox newspaper. The error has been corrected.

Students Save Tons by Renting Textbooks
CORRECTION:
This post erroneously stated the name of the publication that reported on the textbook rental business in northeast Ohio. The post has been updated with the correct name, Crain’s Cleveland Business.

What the Steven Slater Story Says about How News is Created and Shared
CORRECTION: Richard Schapiro’s name was misspelled in the original version of this story.

Humorous News ‘Warning Labels’ Hint at Serious Challenges for Media
CORRECTION: The original version of this story incorrectly described Ozioma Egwuonwu‘s gender.

Bobby Thomson’s ‘Shot’ Reminds Us That the Story is Never Over
CORRECTION: The original version of this story incorrectly said there were two outs left in the game at the bottom of the ninth. It also stated that men in the bullpen used binoculars, not a telescope, and that the Polo Grounds was in the Bronx, but it was in Upper Manhattan.

Did Deadspin Go Too Far in Publishing Story Alleging Brett Favre Sexting?
CLARIFICATION: The language in this story has been changed to clarify that the woman in question was not a journalist — she was a “game day host” who worked for the Jets. The original story noted that she worked for the Jets, but it also called her a “sidelines reporter.”

Can You Crowdsource Fact-Checking?
CORRECTION: Due to a particularly ironic editing error, this post originally stated that the Truthsquad pilot is five days long, not a week. That has been corrected in this version.

NYT offers publishers an iPad, iPhone app platform
CORRECTION:
An earlier version of this story incorrectly stated that the Times is licensing the code of its existing apps to clients.

Breitbart, Carlson ‘a new breed of conservative pseudo-journalists
CORRECTION: Andrew Breitbart’s name was misspelled in the original version of this post.

AP, CNN Trade Shots Over AP’s 15-Minute Edge in Reporting Steinbrenner Death
CORRECTION: A CNN spokesman relayed some incorrect information about the reporting of Steinbrenner’s death, which led to inaccuracies in the original version of this post. An assignment editor confirmed Steinbrenner’s death, not Susan Candiotti. Alina Cho announced his death on-air, not Candiotti. And the statement confirming the death was attributed to Steinbrenner’s family, not Steinbrenner spokesman Howard Rubenstein. All of these errors have been corrected.

MediaNews, Journalism Online Set to Start Charging for Content
CORRECTION: The original version of this post misstated Steven Brill’s suggestion of what an online-only newspaper subscription should cost. Brill said it should be less than the cost of the print edition, not more.

IPad video is promising, but early implementation is lacking
CORRECTION: This story originally confused how video was treated in the New York Times Editors’ Choice app with how video on NYTimes.com appeared on the iPad.

What You Need to Know to Cover the World Cup
CORRECTION:
An earlier version of this story misstated information about the second round of the World Cup.

Apple unveils iPhone 4, iOS 4
CORRECTION: The original version of this post misstated the memory size options of the new iPhone.

Publish2′s News Exchange Aims to Help News Outlets Cut Ties to AP
CORRECTION: The original version of this post misstated how the Associated Press enables content sharing among its members. (Member Marketplace uses the AP Exchange browser; they are not two separate means of sharing.) The original post also misstated the number of AP employees.

10 Questions to Help You Craft a Mobile Strategy (Before It’s Too Late)
CLARIFICATION: The original version of this post stated that Thomson Reuters developed its three apps in-house, which referred to Reuters’ three apps for the iPad. However, Handmark developed Reuters’ News Pro apps for the BlackBerry and Android platforms.

Why Spitzer would want to become a TV host
CORRECTION: This post originally misspelled Peter Elkind’s name.

Four Ways to Add Context in Framing an Ongoing Story Like the Oil Spill
CORRECTION: This post originally stated that only one “player” could be assigned to each post in a Living Story, but Google’s WordPress plugin does enable multiple players.

Brady: D.C. News Site to Rely on 3 Things for Delivering News on Every Block
CORRECTION: This post originally misspelled Allbritton.

Pulitzer Alchemy Turns Methane Gas to Public Service Gold
CORRECTION: An earlier version of this post misstated the name of the Bristol Herald Courier in two places.

Percentage of Minorities is Higher Than Last Time Newsrooms Were This Size
CORRECTION: An earlier version of this story had a typo in one of the numbers.

What to Watch for in Today’s Pulitzer Prize Announcements
CORRECTION: An earlier version of this story had some inaccurate information about Deborah Howell’s death.

NYT iPad app sponsorship worth less than reported
CORRECTION:
An earlier version of this article said that Chase paid The New York Times $1 million for sponsorship of the iPad app. A representative for Chase has since said it paid less than half that amount.

AP’s Litvack on mobile news: ‘We need to be there first’
CORRECTION: Jeff Litvack’s name was misspelled in an earlier version of this article.

What WikiLeaks Means for Journalism and Whistle-Blowers
CORRECTION: After publication, this story was changed to attribute some information. In addition, the original version incorrectly stated that the screenplay published by WikiLeaks was for the “next” Indiana Jones movie, but the movie had been released already. This story also incorrectly stated that WikiLeaks volunteers called Coleman’s donors; the donors received e-mails. Those errors have been corrected.

Independent Financial Journalist Sells footnoted.org, Finds Opportunity to Grow
CORRECTION: The original version of this post misstated whom Leder called a chaza for the money he received from Dell. Leder’s post was directed at H. Ross Perot Jr., not his father, H. Ross Perot. This has been corrected.

Online Newspaper Audience Dropping; Older Consumers Moving to Social Media
CORRECTION: This post originally stated that overall consumption of newspapers online has dropped, which is incorrect. Consumption among 18- to 24-year-olds dropped, but the overall consumption rose. This post also originally described the drop in consumption as 10 percent, but it was 10 percentage points. These errors have been corrected and the post has been revised.

Patch.com Editor: ‘We are in Communities that Sometimes Get Ignored’
CORRECTION: Cecelia Smith’s name was misspelled in an earlier version of this article.

New York Times Embraces Collaborative Journalism with CUNY Hyperlocal Partnership
CORRECTION: An earlier version of this post said Annaliese Griffin is a blogger for Brooklyn Based, rather than a senior editor and an owner.

Majority of Obama Promises Still ‘In the Works’
CORRECTION: An earlier version of this post did not reflect PolitiFact’s updated ratings and mischaracterized what the “in the works” rating means. Both have been corrected.

Demand Media May Be Bad for Social Media, but Not for Journalism
CORRECTION: This article originally suggested that Jay Rosen’s interview with Demand Media CEO Richard Rosenblatt occurred as a result of Michael Arrington’s TechCrunch post. Rosen’s interview was, in fact, the result of the October story in Wired.com. The reference to his interview in this story was moved to make that clearer.

Scripps Exec Looks at New Audience Values to Rethink Future of Local News
CORRECTION:
This post originally misstated John Lansing’s job title.

How AOL Hopes to Make Its New Content Push Work
CORRECTION:An earlier version of this story incorrectly referred to an algorithm provided by Demand Media. AOL’s “demand algorithm” is its own.

Fark, USA Today Deal Demonstrates Aggregation’s Value in Link Economy
CORRECTION: This piece originally said USAToday.com reaches a combined 6.1 million readers daily. That combined figure reflects USA Today print readership and online readership.

Power Struggles over Converged Newsrooms May Diminish Value of Web Sites
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly stated that Derek Willis quit his job at The Washington Post’s newspaper operation so he could be hired online.

Four Things People Miss About Newspapers and What Can Be Done About it
CORRECTION: Julie Weatherbee was incorrectly described in an earlier version of this report as a librarian and as a founder of Arbor Update.

Alaskan Caribou Massacre Exposes Cultural Divide
CORRECTION: The original version of this post stated that the locals used snowmobiles to hunt the caribou. That has been corrected.

High Cost, Low Quality Plague Newspaper Video Efforts
CORRECTION: The original version of this post presumed that themorningcall.com has not sold pre-roll advertising on its videos. That has been corrected, and additional information about the advertising arrangement has been added.

Next Steps for Downie-Schudson: ‘Mutualizing’ News about News
CORRECTION: An earlier version of this article misidentified the university working on market-based scenarios for supporting journalism.

Archived Chat: How Can I Pursue Journalism Abroad?
CORRECTION: An earlier version of this story misstated the publication where Tagoe works.

San Diego News Network plans US, Canada expansion
CORRECTION: The original headline on this item misidentified the founder of San Diego News Network.

Recession Leaves Many Young Americans Jobless
CLARIFICATION: The New York Post story quoted in this piece originally contained incorrect information, according to Richard Wilner, the author of the story, and Lina Garcia, who works in the Department of Labor’s Office of Public Affairs. The Post story was referring to the number of people ages 16 to 24 without jobs, which is different from the unemployment rate. Garcia said that as of August 2009, the youth unemployment rate for people ages 16 to 24 was 18.2 percent. The current employment rate for 16 to 24-year-olds is 46.6 percent. Additionally, Garcia said that 6.9 million jobs have been lost during the recession.

Reporter’s Book Describes Decision to Let Sources Move In with Her
CORRECTION: An earlier version of this story misstated Sofios’ alma mater. She graduated from Michigan State University.

Archived Chat: VoiceofSanDiego.org Editor Explains How to Run a Nonprofit News Site
CORRECTION: The original version of a response in the Q&A misstated the number of staff members who work for VoiceofSanDiego.org.

A Peek at the Private Equity Playbook for Running Newspapers
CORRECTION: The original version of this post misstated the name of Gordon Crovitz’s firm, Journalism Online.

Solo Operator of Native American Times Passes One-Year Mark
CORRECTION: The original version of this story misstated the newsstand price of the newspaper and the number of volunteer drivers, and it inaccurately stated that Snell decided to stop charging for the paper.

Journalism Schools Introduce New Degrees Focused on Future
Clarification: This story originally implied that National University did not require students to learn journalism fundamentals early in its master’s program for digital journalism. Journalism fundamentals are included in the second course of the curriculum.

SND Loses UNC Home with Change in Leadership
CLARIFICATION:
The original version of this post misrepresented Viesselman’s statement about why she was reluctant to run. She said she was reluctant to run because she thought it could be perceived as a revenge or personal campaign, not that people approached her to run such a campaign.

CORRECTION: This story also incorrectly stated that SND’s headquarters is located in a strip mall. It’s in an office park.

Racism, Attacks Lead News Sites to Disable Story Comments
CLARIFICATION:
This story has been changed to clarify the circumstances in which The Wenatchee World disables comments on its site and to indicate that it happens rarely.

Hoyt’s Contribution to NYT Story Raises Question: Can Journalists Be Both Contributors and Critics?
CORRECTION: An earlier version of this article included an incorrect affiliation for David Mindich.

Deja Vu Not: Washington Post, Kaiser in Promising New Venture
CLARIFICATION: An earlier version of this article incorrectly described the relationship between Kaiser Permanente and Kaiser Health News. The two share historical roots but operate entirely separately.

Reporter Uses Twitter to Connect with, Provide Insight into Sources
CORRECTION: An earlier version of this story misstated Gene Kitts’ title. It also incorrectly stated that Ward had not heard back from Blankenship when in reality he had.

UNC Dean: SND Move to Chapel Hill Stalled by Uncertainty over Leadership
CORRECTION: The original version of this story incorrectly stated that SND’s headquarters is located in a strip mall. It’s in an office park.

Google Adds Search Options
CORRECTION: An earlier version of this story incorrectly identified Marissa Mayer.

Google CEO Should Pledge Help at NAA; AP Targets Aggregators
CORRECTION: The original version of this story misstated Google’s revenue in 2008.

Music in Multimedia: Add Sparingly, Not as a Crutch
CLARIFICATION: The original version of this story mischaracterized Amy O’Leary’s position on looking to the film industry for guidance.

San Diego Editor Says Sale ‘First Positive Piece of News’
CLARIFICATION: The original version of this story referred imprecisely to the Copley papers sold earlier this decade. (March 20, 2009)


Copy Editing Pro Merrill Perlman Spots Story Problems
CORRECTION: The original version of this story incorrectly described the biography “A Beautiful Mind” and incorrectly referred to the movie “Braveheart.”

Rocky Mountain News Chronicles Its Closing in Video
CORRECTION:
This story originally misidentified the television station that aired the Rocky‘s documentary. The story also had an incorrect date by which the newspaper aimed to complete it.

Will Washington Post Series on Chandra Levy Lead to Suspect’s Arrest?
CLARIFICATION: This story has been modified to clarify that it was then-Post reporter Sylvia Moreno who spoke with Guandique.

Journalist’s Toolbox Moves to SPJ but Stays Familiar
CORRECTION: Due to an editing error, Mike Reilley’s name was misspelled in an earlier version of this article.

New Angle on Obamas as All Eyes Focus on Inauguration

CORRECTION: An earlier version of this article misspelled the name of Chuck Kennedy’s father-in-law, Dave Maloney. Also, the Canon transmitter number was incorrect, as was the timing of when Kennedy began pursuing the new podium position.Rival Newspaper Transformation Plans Take Shape
CORRECTION: An earlier version of this article stated that API and NAA share the same headquarters building in Reston, Va. They do not. NAA is in Arlington, Va. (Jan. 15, 2009)An Online Ad Forecast: Chilly and Cloudy
CORRECTION: This story originally misstated the year that online newspaper advertising revenues declined.
Skype: Why Every Journo Should Use It
CLARIFICATION:Originally, this story reported that the SkypeIn service costs $60/year. There is a discount available: People who purchase Skype�s Unlimited U.S. and Canada subscription currently can save up to 50 percent on buying an online number (now call SkypeIn) for a year.Transparent Corrections: Why Even False Stories Shouldn’t Just “Disappear”
UPDATE / CLARIFICATION: At the time this story was originally filed, searches of Wales Online revealed no update or correction for the retracted false story concerning CNN’s coverage during the Mumbai terrorist attacks. Since then, the site has posted this correction, which is at a different URL from the original story.Interactive Forms Give Power to Election Perspectives
CLARIFICATION: An earlier version of this article identified Lindsay Ballant as an associate art director of Printmagazine. She is no longer with the magazine. (Nov. 6, 2008)Documentaries, Live Streaming and Other Video Complement Election Coverage
CORRECTION: An earlier version of this article said The New York Times documentary on the presidential campaign was published on election day. It was published the day before. We also misspelled Katharine Seelye’s name. (Nov. 5, 2008)
High School Journalism Classes Threatened in Florida
CORRECTION:Marley Jackman’s name was misspelled in an earlier version of this article. (Oct. 30, 2008)Why Do a 72-Part Project on Drinking?
CORRECTION: The original version of this post did not note that Wisconsin leads the nation on a per-capita basis in the number of people who drink and drive.
(Oct. 20, 2008)Customized Sites, Yearbooks Connect Local Papers & Schools
CORRECTION: This article originally identified Creative Circle Media Consulting as responsible for the content hosting and software development of schoolQ and The Mash, but it is Creative Circle Advertising Solutions that is responsible. Bill Ostendorf is CEO of both companies.Limited Window of Opportunity for a New News Biz
CORRECTION:The original version of this post contained inaccurate information about AP’s rates and the origins of its state coverage. The item has been corrected based on information provided by Paul Colford at the Associated Press.Tribune Co., Google Explain Revival of Outdated United Bankruptcy Story
CORRECTION:Sun-Sentinel Editor Earl Maucker’s name was spelled incorrectly in the original version of this article.
Hurricane Coverage Advice from a Veteran NOLA Photojournalist

CORRECTION: Jane Boulen’s name was misspelled in the original version of this article. (Aug. 31, 2008)
Covering the Conventions for Native Americans
CORRECTION:The original version of this article misstated Jamie Hughes’ name.Bloggers Stake Convention Claim in ‘Big Tent’
CORRECTION: The original version of this article had an incorrect figure for iLind.net’s Web traffic.
CORRECTION: Al’s Morning Meeting reader John Richards caught an error in a previous version of this article, which included the Doral Open golf tournament as an event sponsored by a tobacco company. (Aug. 26, 2008)
Should ABC News Reveal Anonymous Sources in Anthrax Probe? Bloggers Say Yes
CORRECTION:The original version of this story mistakenly said: “Rosen and Gillmor turned Ivins’ argument…” This has been corrected to read: “Rosen and Gillmor turned Greenwald’s argument…”Time for Better Leadership
CORRECTION:
BusinessWeek was misidentified as a part of Time Inc. in an earlier version of this article.

Boston Phoenix music critic’s deal with orchestra questioned
CORRECTION: An earlier version of this story summary incorrectly reported that the Boston Symphony was setting the poems to music.

Will Obamamania Rule at UNITY?
CORRECTION: An incorrect first name (and link) for Alan McBride was published in the original version of this article.News Product Placement a Kroc

CORRECTION: Philip Morris was misspelled in the original version of this article. (July 23, 2008)

From Rim Editor to Ram the Editor

CORRECTION: New Delhi was misspelled in the original version of this article. (July 21, 2008)
Bank Robbery Almanac
CORRECTION:
This post originally misstated the time period covered by the FBI report. (July 22, 2008)

Future of Journalism: New Media, New Money
CORRECTION: Tom Fiedler’s name was spelled incorrectly in an earlier version of this article. (June 24, 2008)

Six Summer Story Ideas from Wisconsin Public Radio’s Brian Bull
CORRECTION: The video referred to Habitat for Humanity by an incorrect name.
(June 23, 2008)

AP v. Bloggers: Hurting Journalism?
CORRECTION: Originally this story reported that, according to NYU’s Jay Rosen, Media Bloggers Association director Robert Cox’s goal in meeting with the Associated Press on June 17 was to get AP to drop the DMCA action against Drudge Retort site manager Rodgers Cadenhead. Cox contends that this interpretation of the meeting’s purpose was technically incorrect. Cox explained that under the DMCA, Cadenhead — as the site host for the Drudge Retort — had no choice but to immediately obey AP’s takedown notices, which he did. However, also under DMCA, the people who posted the content named in the June 10 notices — which includes Cadenhead and some other site contributors — have 10 days to file a counterclaim that could lead to restoration of the content. So Cox’s contention is that the purpose of the June 17 meeting was to discuss counterclaim issues, not dropping the DMCA action, since both sides were complying with DMCA procedures. On June 18 Cox wrote, “This is why I asked AP to meet this week, just in case we are not able to work something out that satisfies Rogers.”
(June 19, 2008)

Foreclosures Near Military Bases Rise at Four Times National Average
CORRECTION: The headline on an earlier version of this post misrepresented the rate of foreclosures near military bases.
(May 28, 2008)

Mini-Tidbits: Crowdsourced Twitter Edition
CORRECTION: The original version of this post incorrectly identified Michele McLellan as the author of Why I Blog, and misspelled her name. In fact, that article was written by John Hassell of the Newark Star-Ledger.

BlogHer Interviews Barack Obama
CLARIFICATION:According to BlogHer founder Elisa Camahort, the 1800 blogs mentioned in this post (and 9 million unique visitors a month) represents the scale of the BlogHer Ad Network on BlogHer.com and across the blogosphere. Over 14,500 blogs by women are listed in BlogHer’s categorized blog directories.”

The Most Tech-Savvy Cities
CORRECTION: An earlier version of this post did not include Las Vegas on the list of tech-savvy cities.
(May 16, 2008)

Investigating Rural Prostitution in America
CORRECTION: An earlier version of this article had the incorrect number of photojournalists at The Gazette. (May 14, 2008)

AJ-C to cut distribution area from 74 to 49 Georgia counties
CORRECTION: An earlier headline for this item provided an incorrect number of counties to be included in the AJ-C’s distribution.

Cast Your Vote: Six-Word Journalism Mottos
CORRECTION: An earlier version of this article mixed up the feeding and euthanizing of watchdogs and lapdogs. (April 25, 2008)

Managing Millennials — It Takes a Scorecard
Correction: Boy, would I be in trouble in Stacey’s class. In the video, I misspoke when talking about the name of the station. The call letters are KOMU-TV. And I knew that! Here’s a link to its website.

Mike Boettcher Headed Back to Iraq — with his Son
Correction: Boettcher says he’ll take 18 days off in the course of the 15 month assignment (as opposed to the 15 days I report in my intro).

Why It Worked: A Rhetorical Analysis of Obama’s Speech on Race
CORRECTION: An earlier version of this post incorrectly attributed the phrase, “We the people, in order to form a more perfect union” to the Declaration of Independence.

Should Hybrid Cars Make Noise to Protect the Blind?
CORRECTION: The original version of this post listed incorrect home districts for the two members of Congress.

No Time for The New Yorker?
This post was published with the incorrect name of the founder of The New Yorker. It has been corrected in the text.

Union Univ. Tornado Blog Sets Example for Emergency Response
CORRECTION: Due to an editorial error, when originally published this story incorrectly said that Union Univ. is located in Jackson, Miss. In fact, the school is in Jackson, Tenn.

Information Week: Where’s that Story?
CORRECTION: The premise of this post was discovered to be in error. This was explained in an update inserted at the top of the story.

The Digital Paper: Microsoft’s Attempt
CORRECTION: The quote from Jutland Post online editor J�rgen Schultz-Nielsen has been edited due to a dispute over the accuracy of the originally published version.

Liberal Bloggers Depart Plain Dealer Over Campaign Contribution, Political Pressure
CORRECTION: A quote from Jean Dubail in this article originally appeared: “…After some discussion, [Plain Dealer editor Susan Goldberg] indicated a strong belief that Dubail needed to recuse himself from covering that race.” In fact, it was blogger Jeff Coryell was being asked to recuse himself.
Tracking Fire Coverage
CLARIFICATION: This piece originally said of the Voice of San Diego site that “on Tuesday evening there was one image of a firefighter.” It has since been clarified to indicate that one image was all I saw, and to note that several Voice of San Diego staffers have since e-mailed me with screenshots and information about other stories appearing on their home page at the time.

Big Ads v. Big Stories
CORRECTION: The original version of this story incorrectly identified “The Bee Movie” as being a Disney production. In fact, it is a Dreamworks film.

Proposed Federal Shield Law: Who Would It Really Cover?
CORRECTION: The original version of this article incorrectly identified the active Senate version of the proposed federal shield law as S. 1267. The correct bill number is S. 2035.

Who’s on First? Online/Print Publishing Dilemma
CORRECTION: This story originally identified Rob Eshman as the editor of the New Jersey Jewish News. In fact he is editor of The Los Angeles Jewish Journal and www.jewishjournal.com. Also, we originally referred to Brad Greenberg as a “non-staff blogger for the L.A. Jewish Journal.” In fact, he is a full-time staff reporter for the paper.

Which News Can You Trust Online?
CORRECTION: The original version of this story referred to OpenCongress as a wiki-based Sunlight Foundation project. In fact, that wiki is Congresspedia.

Learning From Apple’s WashPost Promo
CORRECTION: The original version of this story attributed Tom Kennedy’s comments on “apple products” to Jim Brady.

Homicide Report: Traditional Journalism, Delivered Via Blog
CORRECTION:
Reader Brea Jones noted: “Murder is a legal term, and the homicides [Leovy covers] may end up being manslaughter or self-defense slayings.” That’s a good point. I wasn’t aware of that distinction, and have corrected this posting accordingly. Thanks!

Fire the Journos, Bring on Everyman
CORRECTION: The original version of this article confused the Santa Rosa paper, the Press Democrat, with the Santa Barbara News Press. Remarks associated with that error have been removed since they are not relevant.

Notes from My YourHub Visit
CORRECTION:
Originally this article stated that in the Denver area, the weekly print edition of YourHub was delivered only to Rocky Mountain News subscribers. As editor Travis Henry clarified in a comment, in fact YourHub gets sent to both Denver Post and Rocky Mountain News subscribers.

All Aboard: News on the Go
CORRECTION: Due to an editing error, this story originally referred to ON.media as a program covering both train and bar screen installations. In fact, the train screen network project is separate from ON.media.

Immigration: A Better Story than You Thought
CORRECTION
: The original version of this article provided an incorrect location for The Home NewsTribune. It is located in East Brunswick, N.J.

World’s Oldest Newspaper Goes Online-Only
CORRECTION: The illustration which originally ran with this article was incorrect and has been removed. As Mark Fisher pointed out (thanks, Mark), it was not a painting of Sweden’s Queen Christina, but rather of the 17th-century actress Nell Gwyn. I misread the attribution of the painting when searching for a public-domain image to use to illustrate this post. My apologies — Amy Gahran, Tidbits Editor

The Take and the Give: A Tribute to Don Murray

 

Don Murray Dies: Writer and Teacher, Inspiration to Both
CORRECTION: The original version of this article noted that Don Murray donated his papers to the Nelson Poynter Library. That library, however, is located at the University of South Florida’s St. Petersburg campus. Murray actually donated his papers to Poynter’s own Eugene Patterson Library, located at the Institute. (Jan. 2, 2007)

Al’s Morning Meeting, Tuesday Edition: Why So Few Medals of Honor?
CORRECTION: The original version of this article incorrectly identified the Medal of Honor as the Congressional Medal of Honor. Though it is commonly referred to as such, the award is officially called the Medal of Honor. (Dec. 12, 2006)

Nieman Narrative: Tips and Tales from Some of the Best in the Business
CORRECTION: The original version of this article inaccurately characterized Diane Tennant’s take on her paper’s treatment of a recent school board story. She noted that a straight news story could have been enlivened as a narrative if the reporter, who had had to leave the meeting to file on deadline, had been able to witness the incident. Tennant is a member of The Virginian-Pilot’s narrative team, no longer a science writer, as the article originally stated. (Nov. 21, 2006)

:
CORRECTION: The original version of this article listed an incorrect number of Emmy Awards won by Ed Bradley. (Nov. 9, 2006)

Newspaper Company Returns Outside Funding for Investigation
CORRECTION: The original version of this item included an incorrect byline. (Oct. 17, 2006).

A Modest Proposal
The centerpiece graphic originally accompanying this article misspelled the word, humility. (Sept. 18, 2006)

Calls of Last Resort: Remembering Today’s War Dead
This article originally reported, incorrectly, that there have been more than 2,700 casualties of American soldiers in the wars in Iraq and Afghanistan. That number, in fact, reflects the number of fatalities suffered by the American military. It does not include the reported 19,106 servicemembers wounded in action [PDF] in both conflicts. (June 8, 2006)

Lessons from Pulitzers 2006: about the Craft, about the Organization
Due to an editing error, the original version of this article reported that the Washington Post relied on a Wikipedia page to share information among colleagues. In fact, the Post used a different version of wiki software designed to restrict the page to certain users. (May 24, 2006)

Newspaper As Community Arts Patron: Too Much of a Good Thing?
The original version of this article relied on imprecise language and unattributed sourcing to assess the editorial quality of the News-Journal. Inclusion of that assertion without clear attribution violated Poynter�s publishing guidelines. Assessments of editorial quality involve personal, subjective judgments and should be attributed accordingly. (May 19, 2006)

Poynter Receives Grant from Harnisch Family Foundation
Correction: The original version of this article incorrectly reported when the Nashville Banner newspaper closed. The newspaper shut down in 1998. (4/18/2006)

Humans ‘R Good
CORRECTION: The original version of this article reported an incorrect first name for Tim Westergren. (4/15/2006)

Independent CitJ: Web sites and Networks
CORRECTION: The original version of this article misspelled Gordon Joseloff’s name, reported an incorrect timeframe for Joseloff’s election as mayor and incorrectly described Westport as a city as opposed to a town. (April 8, 2006)

Yahoo! News Enhances ‘Local News’ Offering
CORRECTION: This item originally misstated the number of markets covered by Yahoo! Local News. It is currently 82, not 400. (March 31, 2006)

Clarin.com: How do You Like the Redesign?
CLARIFICATION: Diego Rottman, the writer behind “Malas Palabras” sent in a link to his analysis of Clarin.com’s redesign (in Spanish). He also explained that Clarin.com stopped classifying sections under their old names, so his section locator works only for stories posted before March 23.

Online News Poll
CORRECTION
: An earlier version of this article included an incorrect spelling and identification for Kristian Knutsen. (March 23, 2006)

More Sunshine Week Online
CORRECTION:
An earlier version of this story reporter that The Washington Post appeared to promote its Sunshine Week special section on its home page for one day. In fact, this promotion continues to run in the top-right rotating sidecar on its national news home page.)

State of the News Media 2006: Skimpy Rations
CORRECTION: An earlier version of this story misspelled Natalee Holloway’s name.

The Parity Project: Making a Difference, One Newspaper at a Time
CLARIFICATION: An earlier version of this article reported that almost 50 percent of the students in a Napa, Calif. school district are Mexicans. After we received a question from a reader, further checking indicated that it would be more accurate to report that almost 50 percent of the students have parents who are a mix of legal residents and undocumented workers, most of them from Mexico. An earlier version of this article also reported that Gonzalez and Torres both attended the ASNE summit on diversity, but Torres did not attend. (February 28, 2006)

The Problem with Citizen Journalism
CORRECTION: The original version of this article incorrectly reported that YourHub was created by the Rocky Mountain News and the Denver Post. In fact, the site is produced by the Rocky Mountain News and it is distributed by the Denver Newspaper Agency. (February 27, 2006)

Why I Blog
CORRECTION: An earlier version of this article described Kafka as a “German writer.” In fact, Kafka wrote in German but was born in Prague. (February 9, 2006)

Stopping the Presses and Getting it Right
CORRECTION: The original illustration accompanying this article included an earlier edition of the front page of the Rocky Mountain News. In fact, as editor John Temple explained on his blog, the paper updated its front page with accurate information about the trapped miners. (January 4, 2006)

It’s Almost Time to Pay Up for Citizen Journalism
CORRECTION: This article was updated to reflect that Backfence.com ended its program to give first-time content contributors a free t-shirt. (November 14, 2005)

E-Media Tidbits: The One-Topic Reporter
CORRECTION: The original version of this article included an incorrect spelling of Wayne Gretzky. (October 10, 2005)

Return of the Sob Story
CORRECTION: The original version of this article reported incorrectly that the Today Show is not part of the news division of NBC. In fact, it is part of the news division. (October 4, 2005)

E-Media Tidbits: A Promising Podcast Ad Buy
CORRECTION: An earlier version of this item included a dollar amount for the Best Buy ad deal. That was removed because it was proprietary information that should not have been released publicly. (September 15, 2005)

Media Converge on LSU Campus
CORRECTION: A previous version of this story referred incorrectly to the name of LSU’s Manship School of Mass Communication. We have also clarified Hodges Hall’s location. (September 2, 2005)

Even Networks Mangle, Strangle Language
CORRECTION: This article originally contained a paragraph suggesting that NPR misused the word whomever in a broadcast on July 8. In fact, NPR’s use of whomever was correct. (August 22, 2005)

Cracks in the Wiki Vision?
CORRECTION: This item about Wikipedia has been retracted because the Reuters item it was based on turned out to be inaccurate, according to Wikipedia founder Jimmy Wales. Full explanation here.

Lessons of a Legacy: Five Editors on John Carroll
CORRECTION: An earlier version of this article included an incorrect title for Sonny Rawls.

DeFede and Beyond: Second Chance Ethics
CORRECTION: The original version of this article reported an incorrect time frame for the French revolution. (Aug. 2, 2005)

A Star for the Critic
CORRECTION: Champaign-Urbana was misspelled in an earlier version of this article. (June 28, 2005)

E-Media Tidbits: Making Money From Free Ads
CORRECTION: An earlier version of this item said that CityXpress’ feedback system supported buyer/seller ratings, similar to eBay’s. Actually, it’s for reporting inappropriate ads to the marketplace manager. (May 16, 2005)

E-Media Tidbits: GMSV: From Newsletter to Blog
CORRECTION: An earlier version of this item said that Good Morning Silicon Valley was part of the San Jose Mercury News online operation. It is actually part of SiliconValley.com, which is published by Knight Ridder Digital. (May 9, 2005)

Race Relations & Social Justice Writing: It Takes Time
CLARIFICATON:
Gary Corsair first called the sister of one of the young boys who was arrested in 1949, not Robert Thompson as the article previously stated.

CPB Chair Had Firm Keep Track of Politics of Moyers’ Guests
CORRECTION: An earlier version of this item incorrectly identified the president of PBS. Pat Mitchell is the president of PBS. (May 2, 2005)

Al’s Morning Meeting: Friday Meeting: Maximizing Oil Production
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly attributed statistics on oil wells to the Department of Education instead of the Department of Energy. (April 29)

NPPA 2005
CORRECTION:
A misspelling of the name Patrick Ahearn was corrected. (April 29, 2005)

E-Media Tidbits: The iPod Dining Guide to Seattle
CORRECTION: An earlier version of this item said that the download used iTunes software. Actually, the user copies a file folder to the iPod. (April 20, 2005)

Writing Tool #20: Narrative Opportunities
CORRECTION: A previous version of this article mistook the book of Job for the book of Psalms. (April 19, 2005)

The College Search
CLARIFICATION: A previous version of this article said the SPJ chapter at the University of Central Florida started this year. However, the chapter had previously been inactive and was reactived this year.

The Eye of the Pulitzer Storm
CORRECTION: An earlier version of this article misidentified Willamette as the town in Oregon where the Pulitzer-winning paper is based. It also called the Pulitzer Prize Board a Board of Advisors. (April 5, 2005)

Al’s Morning Meeting: Wednesday Edition: Prison Cell Phones
CORRECTION: In an earlier version, we identified RU-486 as “the morning after pill.” That is incorrect, they are separate and different drugs. (March 29, 2005)

Groundbreaker Without Traction
CORRECTION: An earlier version of this item focused more directly on Soglin’s pitch for a buyer or investors, including contact information and deadlines for possible deals. The item has been edited to report what’s happening at the site without appearing to facilitate any deal-making. (March 21, 2005)

E-Media Tidbits: Freebies and Bloggers
CORRECTION: An earlier version of this item indicated that the offer received by Nick Denton’s company was the same as that received and posted by Jason Calacanis’, requiring a set amount of coverage of Siemens product announcements. Denton’s Gizmodo blog was not required to write anything in exchange for the Siemens-sponsored trip (though it did cover the company).

In Search Of: The Best Online Reading Experience
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly reported that justifying online text would yield excessive hypenation. In fact, type displayed in html is not automatically hypenated.

Wednesday Edition: The Battle Over Sand
CLARIFICATION: A previous version of this article stated that “people can expect to live 77.6 years if they are average”; more specifically, people born today can expect to live 77.6 years if they are average. (March 8, 2005)

The Next Big Thing in Online Type
CORRECTION: An earlier version of this article reported incorrectly that these new fonts could not be displayed on Macs. In fact, they can be — but only if the operator of a website has licensed them for embedding or if an individual user has licensed them for personal use. (March 7, 2005)

In Search of: The Best Online Reading Experience
CORRECTION: An earlier version of this article reported that the Verdana and Georgia fonts were available for download. The fonts are bundled with Microsoft operating systems, but are no longer available for download. (March 7, 2005)

On the Dangers of Holding Back
CORRECTION: An earlier version of this article included a quote, attributed to Cathy Henkel by the Los Angeles Times, indicating that she and her newspaper had collaborated with police about what information would be published concerning the BTK case in the 1970s. Henkel says she and her newspaper, the Wichita Sun, had no discussions with the police about what they would publish. The Times has since corrected its article. The Times article and correction can be found here. (March 5, 2005)

Tool #46: Storytellers, Start Your Engines
CORRECTION: The original version of this article misspelled Orson Welles’ last name as Wells.

Out of Balance: Poynter Survey Reveals Journalists’ Pressure Points
CORRECTION: The original version of this article incorrectly stated the percentage of respondents who reported not taking all of their vacation time. The correct percentage is 46.2. (Feb. 24, 2005)

Remembering What We’d Rather Forget
CORRECTION: An earlier version of this article had the wrong title for California Lt. Gov. Cruz Bustamante. (Jan. 12, 2005)

Help Wanted on the Religion Beat
CORRECTION: An earlier version of this article reported that the Arizona Republic assigned a society writer to the religion beat in 2002. In fact, the reporter was covering the non-profits beat. (Jan. 10, 2005)

Forecast 2005: For Newspapers, Competition Too Big to Ignore
CORRECTION: The wrong URL for TenByTen.org was included in an earlier version of this story. (Jan. 6, 2005)

What Journalists Can Learn From Bloggers
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly identified the blog Call Centre Confidential. (Dec. 22, 2004)

Journalists: More Ethical Than People Realize?
CORRECTION: This updated version of the article corrects findings about the moral reasoning of investigative reporters and clarifies some elements of Kohlberg’s moral development scale. (Dec. 17, 2004)

E-Media Tidbits: The Google News Effect
CORRECTION: An earlier version of this weblog item indicated that The Australian was owned by Fairfax; it is owned by Rupert Murdoch’s media group. (Nov. 29, 2004)

E-Media Tidbits:Norwegian News Site Outperforms Newspapers
CORRECTION: Verdens Gang is Norway’s largest-circulation newspaper. This item originally did not state that. (Oct. 26, 2004)

E-Media Tidbits: Seeding Micro-Local News
CORRECTION: This item originally stated that the New Voices program was giving away $1 million in grants. $1 million is the amount funding the program, which includes grants, creating an e-learning module, administration, rent, and salaries. (Oct. 25, 2004)

The Thorny Question of Linking
CORRECTION: The South African Broadcasting Corporation aired video of the beheading of American Eugene Armstrong, not Kenneth Bigley, as originally reported in this piece. (Oct. 22, 2004)

Tool # 28: Writing Cinematically
CORRECTION: A previous version of this story placed Middle School No. 1 in Chechyna. The school is in Belsan, Russia. (Oct. 20, 2004)

Al’s Morning Meeting, Monday Edition: Halloween on Sunday
CORRECTION: The original version of this story placed the Ledger-Enquirer in Ohio, not Georgia. (Oct. 18, 2004)

E-Media Tidbits: Miss America, the Text Version
CORRECTION: Alan Abbey manages the English-language online edition of Yedioth Ahronoth, not the entire online operation, as stated in an earlier version of this item. (Sept. 22, 2004)

The Ethics Journal: Journalism in the Age of Blogs
CORRECTION: This column was corrected to accurately reflect the time of Buckhead�s posting to www.Freerepublic.com. (Sept. 20, 2004)

The Ethics Journal: Journalism in the Age of Blogs
CORRECTION: An earlier version of this column referred incorrectly to the former title of Trent Lott, the Mississippi Republican who lost his position as Senate Majority Leader after bloggers objected to his comments at a party celebrating the 100th birthday of Sen. Strom Thurmond. (Sept. 17, 2004)

Leading Lines: Editors Preview Plans for RNC
CORRECTION: An earlier version of this article provided incorrect information about Arthur Lenehan, who is managing editor of the The Record in Bergen County, N.J. (August 29, 2004)

Book Babes: Fortress Amazon
CORRECTION: The original version of this article suggested that, in his book “Amazonia,” author James Marcus said that editorial reviews are always written in a positive vein. Marcus did not say that. (August 27, 2004)

The Global War on Plagiarism: Fighting the Pirates of the Press
CORRECTION: The original version of this article reported that Stephen Dunphy was fired by the Seattle Times. In fact, as Times editor Michael Fancher reported Sunday, he resigned. (August 26, 2004)

E-Media Tidbits: The Secrets of Lawrence
CORRECTION: This item was changed to reflect $850,000 projected 2004 revenue, not $900,000 for last year. Lawrence.com’s database includes hundreds of bands, not thousands. (August 17, 2004)

Book Babes: U.S. Publishing: A British Journalist’s View
CORRECTION: An earlier version of this article misidentified the number of books published. (July 30, 2004)

Romenesko: Cotts quits as Voice press critic, says it’s time to move on
CORRECTION: Cynthia Cotts tells Romenesko: “I quit my job at the Voice last week. I love my colleagues there, but after six years of writing ‘Press Clips’ it was time to move on.” (An earlier left rail blurb saying she was fired was wrong.) What’s next? “I’m actively pursuing new job opportunities,” she says. (July 29, 2004)

How to Cover a Pseudo-Event
CORRECTION: Daniel Boorstin’s “The Image” was first published in 1961, not 1978 as originally implied in this piece. (July 26, 2004)

Sudan: The Untold Story
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly stated that the Rochester (Minn.) Post-Bulletin was in New York. (June 28, 2004)

E-Media Tidbits: The Media World Flocks to … Kansas?
CORRECTION: This weblog item was changed to reflect that two sessions of a conference were sold out; a third was added to meet demand and is still open for registration. (June 30, 2004)

Al’s Morning Meeting, Wednesday Edition: Army Recalls Troops
CORRECTION: An earlier version of this story included an excerpt from USA Today which incorrectly stated that retired and discharged soldiers are a part of the Individual Ready Reserve (IRR). The IRR is composed of soldiers who have not completed their mandatory 8 years of service. (June 30, 2004)

E-Media Tidbits: Inside Award-Winning Multimedia Features
CORRECTION: This item was changed to reflect that the projects profiled in the ONA module were either winners or finalists in the Online Journalism Awards competition. (June 25, 2004)

Chip On Your Shoulder: Summer Reading Lists
CORRECTION: An earlier version of this column incorrectly stated the Summer 2004 issue of The American Scholar will be Anne Fadiman’s last. Fadiman’s last issue will be the Autumn 2004 edition, which will feature essays by John Updike, Jacques Barzun, Sven Birkerts, Frederick Busch, Todd Gitlin, Vivian Gornick, Pico Iyer, Edward Hoagland and Cynthia Ozick. It will also be the last issue for William Whitworth, John Bethell, and Pat Crow, who lost their jobs to budget cutbacks as well. (June 23, 2004)

Al’s Morning Meeting, Wednesday Edition: Cement Shortage
CORRECTION: A previous version of this story referred to Terry Savage as a man; Terry is a woman. (June 16, 2004)

David Bloom’s Colleagues Reflect on His Career, Legacy
CORRECTION: This caption originally said David Bloom’s “20-year career,” but he was still in college at the age of 19. (Story published: April 6, 2003; Correction made: June 16, 2004)

E-Media Tidbits: Web Reporters on the Scene Fast
CORRECTION: This item was changed from its original form to correct an error about the timing of the site’s video coverage of the bus accident. (June 8, 2004)

Book Babes: The New York Times Converts
CORRECTION: An earlier version of this article incorrectly referred to the subject of “Father Joe” as a Jesuit priest. He should have been described as a Benedictine priest. (May 31, 2004)

Book Babes: War Stories, Then and Now
CORRECTION: In an earlier version of this article, Anthony Swofford’s book was wrongly referred to as “Jughead,” not “Jarhead.” (May 21, 2004)

When the Killer Came Back
CORRECTION: An earlier version of this article stated that a member of the family had called Alice Sky, not the Eagle, and that the man acquitted of murder had been tried in Kansas City, instead of Wichita. (May 20, 2004)

Web Tips: India’s Big Changes
UPDATE: As of Tuesday morning EST, Sonia Gandhi declined the opportunity to be prime minister of India. Various other candidates are being discussed, including Manmohan Singh, a former finance minister (and a Sikh) who helped launch the country’s economic reforms. We did not change the text of this article to reflect this news. (May 18, 2004)

Book Babes: Blame It on the Cucumber
CORRECTION: The papaya on the cover of Jaivan’s novel was incorrectly described as a pomegranate in an earlier version of this article. (May 13, 2004)

Romenesko: Oregonian hears from angry night owls after tweaking TV listings
CORRECTION: An earlier version of this item linked to an incorrect account of potential newspaper savings published in the Oregonian, which has since been corrected. (April 22, 2004)

E-Media Tidbits: Letting the Hot Air Out of Web Numbers
CORRECTION: An earlier version of this weblog item said that web users cleared their cookies at least once a week; once a month is correct. (April 21, 2004)

Monday Edition: More Teens Abusing Xanax
CORRECTION: The deck headline of an earlier version of this story incorrectly identified Randall Terry as a congressman. (April 19, 2004)

The Pulitzers That Got Away
CORRECTION: The number of finalists selected by Pulitzer jurors was misstated in an earlier version of this column. (April 9, 2004)

Book Babes: Betting on Jesus
CORRECTION: The phrase “God hunger” was attributed to the wrong source in an earlier version of this column. (April 8, 2004)

Pulitzer Juror’s Tale: Do’s, Don’ts, and a Single Sad Surprise
CLARIFICATION: As a result of a misunderstanding about coverage ground rules, an earlier version of this report included a paragraph (since removed) that listed additional names sent to the Pulitzer board by the Commentary jury. (April 5, 2004)
CORRECTION: Nicholas Kristof’s name was misspelled in an earlier version of this column. (April 6, 2004)

Ethics Journal: Time for Journalists to Hold Their Own Accountable
CORRECTION:The Des Moines Register ended its relationship with a freelancer because of a conflict of interest, not because of a case of fabrication or plagiarism as originally reported. (April 2, 2004)

Back to Iraq — Independently
CORRECTION: Chris Allbritton’s name was misspelled in an earlier version of this weblog item. (April 1, 2004)

Beyond Taste: Editing Truth
CORRECTION: Neil Ballantyne’s name was misspelled in an earlier version of this story, as was Don Sellar’s. (March 29, 2004)

Goldsmith Winners Discuss Patriot Act, FOI Struggles
CORRECTIONS: An earlier version of this article used the wrong name for the Canadian Broadcasting Corporation. An earlier version of this article misstated Skip Hadley’s role at Asbury Park Press. (March 25, 2004)

Forgetting our Feelings
CORRECTION: This piece includes some information about Jack Kelley’s reporting that has since been questioned.

Ethics Journal: Searching for the Threshold
CORRECTION: In a previous version of this article, Steven Petrow’s name was misspelled. (March 19, 2004)

Al’s Morning Meeting, Monday Edition: U.S. Troops to Haiti
CORRECTION to Seattle Times excerpt: The newspaper incorrectly placed Pasco in Yakima County. It is actually in Franklin County. (March 1, 2004)

Five Myths About Short Writing
CORRECTION: A previous version of this article attributed the saying about writing a long vs. short letter to Mark Twain, a common mistake. (Feb. 10, 2004)

Al’s Morning Meeting, Wednesday Edition: Jury Duty Exemptions
CORRECTION FROM The New York Times: An article and a listing last Wednesday about ways to reduce bacterial contamination in home kitchens referred incompletely to a method of disinfecting sponges and dishcloths by placing them in a microwave oven. They should be damp; if dry, they could catch fire. (Feb. 4, 2004)

Manual Labor of the Mind
CORRECTIONS: A previous version of this story misquoted McLemee on being a freelancer and also misspelled the name of the post-World War II leftist writer he has researched. (Jan. 29, 2004)

Al’s Morning Meeting, Wednesday Edition: Gay Students on Campus
CORRECTION: ABC News made a mistake in this story, which we excerpted. We have alerted them and want to note that 300 feet per second is a speed, not a distance, as the story originally stated. Also, that speed is not “as fast as some bullets”; we know of no bullet for modern firearms that travels that slowly. (Jan. 21, 2004)

E-Media Tidbits: Digital-Replica Editions at Least Show News Rankings
CORRECTION: An earlier version of this weblog item used the wrong name for the Advanced Interactive Media Group consultancy. (Jan. 21, 2004)

E-Media Tidbits: El Mundo Publishes Photo of Topless Future Royal
CORRECTION: This weblog item was deleted because it incorrectly stated that a controversial photo of Spain’s future queen was published by El Mundo only online. It was also published in the print edition. (Jan. 21, 2004)

Romenesko: LAT writer: I found errors, embellishments in Deford’s work
CORRECTION: The original headline on this item incorrectly characterized the number of errors and embellishments found. (Jan. 13, 2004)

Book Babes: How to Throw a Book Party
(Dec. 7, 2003)

Chip on Your Shoulder: ‘Tisn’t the Season
CORRECTION: An earlier version of this story misspelled the name of “Dateline NBC”‘s John Larson. (Dec. 3, 2003)

Chip on Your Shoulder: A Writing Lesson from Nov. 22, 1963
CORRECTION:An earlier version of this story misspelled the name of Texas Governor John Connally. (Nov. 24, 2003)

Book Babes: Making Gay History
CLARIFICATION: An earlier version of this article suggested that Alyson Books published The Advocate. It does not. Alyson Books is owned by Liberation Publications, which publishes The Advocate. (11/11/2003)

Book Babes — Books: A Political Battlefield
CORRECTION: An earlier version of this story incorrectly stated that on the week of October 26, David Limbaugh’s book “Persecution” had been on The New York Times bestseller list for 10 weeks, and was the only book on the list marked by a dagger. In fact, Limbaugh’s book had been on the list for only three weeks, and was one of several books that week marked by daggers. (10/28/2003)

Attract & Keep the Leaders of Tomorrow
CORRECTION: An earlier version of this article suggested that David Halberstam’s book “The Best and the Brightest” was published in 1969. It was published in 1972. (10/13/2003)

Ethics Journal: Take Three Steps to Avoid Future Novaks
CORRECTION: An earlier version of this story misspelled the name of the Siegal committee. (10/9/2003)

Chip onYour Shoulder: Mainline Those Quotes: A Story Form That Works
CORRECTION: In an earlier version of this item Kitty Kelley’s name was misspelled. (10/3/2003)

E-Media Tidbits: NYT Premium Crossword, Version 2.0
CORRECTION: An earlier version of this item stated an incorrect debut date for NYTimes.com’s paid online crossword service. The service debuted in 1997. (9/23/2003)

Cartoons Matter
CORRECTION: A previous version of this article lacked attribution for the passage referring to the Oct. 30, 1884 editorial cartoon that appeared in New York World. The passage was taken from “Political Cartoons and Cartoonists,” and now has quotation marks around it. (8/28/03)

Ethics Journal: An Overdose Has Killed Your Famous Son. Do You Talk to the Reporter?
CORRECTION: A previous version of this column incorrectly referred to the Oregon Symphony Orchestra as the Portland Orchestra. It also incorrectly characterized the position and standing of the late violinist, Marty Jennings. He played in the first section, but was not first chair. The article should have described him as one of the most talented violinists to grow up in Portland, not the most talented. (9/1/2003)

E-Media Tidbits: The Trouble With Contextual Ads
CORRECTION: A previous version of this weblog item noted a bad contextual ad match by Google’s AdSense system on Steve Outing’s E&P Online column. Later in the day, the Google system self-corrected the bad match, and the changed item reflects that. (8/13/2003)

Al’s Morning Meeting, Wednesday Edition: Internet Infidelities
CORRECTION: A previous version of this article misidentified the school as the University of Gainesville in Florida. (7/23/2003)

Al’s Morning Meeting, Monday Edition: Expensive Printer Ink
CORRECTION: An earlier version of this column misidentified the state that is considering legislation as South Carolina, not North Carolina. (7/21/03)

Journalism with a Difference: Honoring Diversity to the Letter
CORRECTION: An earlier version of this column misquoted the letter from The Seattle Times. (6/24/2003)

Talk About Ethics: Interviewing: The Ignored Skill
CORRECTION: The names of Wendell Cochran and Linda LaScola were misspelled in an earlier version of this Talk About Ethics column about interviewing skills. (6/16/2003)

E-Media Tidbits: Print’s Decline, Online’s Rise
CORRECTION: An earlier version of this weblog item stated that only two countries in the world had newspaper print circulation gains in the last five years. Actually, over that period, circulations were up in 35% of 70 countries surveyed — but almost exclusively those are developing countries. (6/10/2003)

A Digital Icon in Time
CORRECTION: An earlier version of this story misrepresented the ownership of the Tyler Telegraph. It is owned by the Bothwell and Clyde families. The names of Dr. Lieberman’s wife and son were also inaccurate in the original version. The proper spellings are Robyn and Mason. (2/5/03)

Al’s Morning Meeting, Monday Edition: Expensive Leaders
CORRECTION: Alposted this county government report card story only to learn from a couple of readers that it is 10 months old! He did not read the dates closely enough and apologizes, especially to one Las Vegas newspaper reporter who spent some time chasing down the story only to find out after some work that it was old stuff. (12/30/02)

Al’s Morning Meeting, Thursday Edition: Trash Diving
CORRECTION: An earlier version of the item about potentially-dangerous car power windows said it came from the Post-Enterprise. In fact, it came from the Press-Enterprise. Thank you to Mark Coast at the P-E for sending a note. (12/26/02)

Best-Staffed Newspaper in America: News as Percentage of Revenue
CORRECTION: An earlier version of this story reported that the Star-Telegram devotes less than 8 percent of its revenue to news and editorial expenses. In fact, the newspaper spends 10.5 percent in those areas, just a bi

We have made it easy to comment on posts, however we require civility and encourage full names to that end (first initial, last name is OK). Please read our guidelines here before commenting.