Cleveland station falsely reports Browns owner’s indictment

WEWS | The Plain Dealer | NBC Sports | Boston.com

Cleveland’s WEWS-TV said Friday it had removed a false report from its website. The report said Pilot Flying J CEO Jimmy Haslam — who is also majority owner of the Cleveland Browns — had been indicted. “An internal investigation is underway to determine how the erroneous report was posted,” the station says in a post.

Haslam “has never been charged in connection with the FBI’s ongoing investigation into fuel rebate fraud that came to light in April 2013 after the FBI and IRS raided the company’s corporate offices in Knoxville, Tenn.,” Evan MacDonald writes in The Plain Dealer.

“It’s possible newsnet5.com has had a story regarding a Haslam indictment ready to go, and that someone accidentally published it,” Mike Florio writes.

Also on Friday, Boston’s WHDH-TV removed a story saying two men were suspects in a murder. There were no charges against the men, Malden, Mass., Police Chief Kevin Molis told Boston.com.

WHDH’s initial report cited multiple unnamed “sources” who said the suspects were held overnight at Malden Police Department and would face a judge in Malden District Court Friday morning.

WHDH-TV reporter Victoria Warren said the reporter who received the information was “trying to get to the bottom of this discrepancy.”

We have made it easy to comment on posts, however we require civility and encourage full names to that end (first initial, last name is OK). Please read our guidelines here before commenting.