NBC News: ‘high-level NBA sourcing’ led to inaccurate report on Sterling

NBC News reported Tuesday that a “senior NBA official” said L.A. Clippers owner Donald Sterling would get an indefinite suspension and a $5 million fine. That information turned out to be bogus.

In a statement emailed to Poynter, NBC said: “Prior to [NBA Commissioner Adam Silver's] press conference, we had information from our high-level NBA sourcing that proved to be inaccurate. We immediately corrected the error on all platforms of NBC News, including the special report that ran on our air.”

It corrected the tweet. On TV, David Gregory said “Our initial reporting was shy of what Silver ultimately decided.”

Correction: This post originally described NBC’s report inaccurately. NBC reported an indefinite suspension, not a temporary suspension.

We have made it easy to comment on posts, however we require civility and encourage full names to that end (first initial, last name is OK). Please read our guidelines here before commenting.

  • JTFloore

    nbc owes the pubic nothing short of full transparency on this one. who IS the “source”? when the source gets it wrong, he/she deserves no cover or protection.

  • dcborn61

    It’s not enough to say “proved to be inaccurate.” They ran a special report on one source? The source should be exposed, clearly can never be relied upon for any NBA news again.