In a Jan. 2 story about media mogul Rupert Murdoch’s activities on Twitter, The Associated Press erroneously reported that his wife Wendi had joined the micro-blogging site under the name “wendi deng.” The San Francisco-based Twitter Inc. had initially marked the account as genuine, but later said it was a fake. In a statement Tuesday, Twitter said “the wendi deng account was mistakenly verified for a short period of time. We apologize for the confusion this caused.”

A correction from the Associated Press

We have made it easy to comment on posts, however we require civility and encourage full names to that end (first initial, last name is OK). Please read our guidelines here before commenting.