New York Times corrects three errors in Hitchens obit

The New York Times

Because of an editing error, an obituary in some copies on Friday about the writer Christopher Hitchens referred incorrectly to the circumstances of his death. While he did die at the M. D. Anderson Cancer Center in Houston, he had not entered hospice care there, and he had not stopped treatment. The obituary also misstated the source of a remark by Mr. Hitchens, an avowed atheist, about the possibility of a deathbed conversion. It came from a 2010 interview with The Atlantic, not with The New York Times. And the obituary also misstated the frequency of ”Minority Report,” the column Mr. Hitchens wrote for The Nation. It appeared biweekly, not bimonthly.

Related: New York Times did not need to stop the presses for Hitchens obit | Hitchens knew the difference between a maxim, epigram, aphorism

Get the latest media news delivered to your inbox.

Select the newsletter(s) you'd like to receive:

We have made it easy to comment on posts, however we require civility and encourage full names to that end (first initial, last name is OK). Please read our guidelines here before commenting.