The Globe and Mail’s front page typo makes bad week worse

It’s been rough week for Canada’s Globe And Mail. A plagiarism scandal engulfed one of its premier columnists and it’s facing criticism for letting a freelance columnist use a regular real estate feature to promote the sale of her house.

Now, this:

It appeared in an edition of the paper that’s distributed in only one part of the country, as far as we can tell. But of course it did not go unnoticed.

We have made it easy to comment on posts, however we require civility and encourage full names to that end (first initial, last name is OK). Please read our guidelines here before commenting.

  • Paul Bronfman

    Jan Wong, once one of Canada’s most feared reporters, took
    on a powerful corporation, the Globe and Mail newspaper, which fired her after
    she suffered a major depressive episode. Despite the terrible toll the disease
    took on her, she refused to capitulate to what she deemed a wrongful dismissal.

    Eventually, she won an undisclosed cash settlement. Wong also spurned her former employer’s
    demand she sign a gag order.

    And this month, she exposes the sordid details of her
    mental-health ordeal at the Globe and Mail in a compelling and sometimes
    amusing new self-published book, Out of the Blue: A Memoir of Workplace
    Depression, Recovery, Redemption and, Yes, Happiness.


    Jan Wong epic battle w @globeandmail tell-all a best seller
    - buy on itunes for $10 #wente

  • Anonymous

    that HEADLINE typo was NOT an atomic typo, the kind that spellcheck cannot see, such writing unclear instead of nuclear, or Governor Christ instead of Gov. Crist or Sudan instead of sedan or accept instead of except. BUT embarrassing yes. Maybe these headline typos deserve a coinage of their own, something like a “heado” … any votes?

  • Clayton Burns

    Taking care of personal business:
    Sylvia Stead,

    I object strongly to the following statement by Gary Mason.

    He has lost his objectivity as a journalist.

    He is speaking on a matter in which he has a personal interest.

    Whatever the facts might turn out to be, prejudgment is wrong.

    I have no personal involvement beyond my distaste for Gary Mason’s
    comment as quoted here.

    Clayton Burns PhD Vancouver.

    Globe and Mail 7:06 p.m. 27/09/2012

    Ex-VANOC head Furlong denies allegations of abuse

    Patriot Hearts was written with assistance from Globe and Mail
    columnist Gary Mason.

    “In any discussions we had for the book, I can say that John never
    mentioned a previous stint in Canada before his more broadly known
    arrival in 1974,” Mr. Mason said. “As for the allegations levelled
    against him, all I can say is they don’t line up in any way, shape or
    form with the man I have come to know. I expect he will fight them
    with every bone in his body.”

  • Clayton Burns

    The Globe and Mail needs some new talent.
    It has just about reached the desperate stage.
    Laura Shin could help, as could Craig.
    I recommend a weekend Higher Education section with deeper research. The article today on A5, “Canada ranked fourth in the world for scientific research,” ends with an implausible sentence about how Ontario, Quebec and B.C. account for 97 per cent of scientific papers.
    When I read it, I said: “Not likely.”
    The CCA news release (and report) includes Alberta.
    Intuitively, 97 per cent excluding Alberta rings false.
    The Globe and Mail is trying to run a 2012 paper on 1990s principles. The troubled columnist Margaret Wente is a creature of the past. Why not just switch to Laura tomorrow and have done with it?
    The entire information cycle, Bell wi-fi, Chapters, Starbucks, G&M, Council of Canadian Academies, is ponderous. We may as well be back in the 1950s.
    Margaret, just resign.

  • Arne Kaufmann

    Typos in headlines are always painful and by a newspaper not acceptable. Sadly, here in Germany, the Schwarzwälder Bote has typos all the time; not in headlines, but in the articles itself. There comes the question, is there actually someone really proof reading these articles? Probably yes, but it is not a good job they make. Many of the a bit bigger blogs do better, but of course they are not that under time pressure for getting the paper to print.