Articles about "Arthur Sulzberger Jr."


The International New York Times debuts

The first edition of The International New York Times appeared Tuesday. It replaces the International Herald Tribune. In a letter to readers on the front page, Times Publisher Arthur O. Sulzberger Jr. says his father "had the vision to make The Times a national newspaper in 1980."
With today’s action, we are creating a single, unified global media brand, which will allow us to expand our digital hubs, grow our editorial team, add more international voices in news and opinion, and increase the coverage provided by some of our best writers from around the globe.
(more...)
Tools:
0 Comments

Sulzberger sells portion of NYT Co. stock

The New York Times | The Wall Street Journal
New York Times Company Chairman Arthur Sulzberger Jr. sold 50,000 shares of the company's Class A stock Aug. 8. The sale was part of "Arthur’s normal estate planning," Times spokesperson Eileen Murphy tells Christine Haughney.

Sulzberger coauthored a memo last week insisting the Times was not for sale. (more...)
Tools:
0 Comments
Arthur Ochs Sulzberger

Sulzberger: ‘The New York Times is not for sale’

The New York Times | Politico | New York
"The Times is not for sale," New York Times Publisher Arthur Sulzberger Jr. wrote in a memo to staff Wednesday evening. "Wednesday’s statement was released shortly after Mr. Sulzberger held a closed-door meeting with family members," Christine Haughney reports.

Dylan Byers has the whole memo, which follows increasing speculation that the Sulzberger-Ochs family might be tempted to follow the lead of the Washington, D.C. Graham family and sell their newspaper. (more...)
Tools:
1 Comment
Entwistle announced his resignation in central London, Saturday Nov. 10, 2012. (Max Nash/AP)

BBC in ‘ghastly mess’ after resignations, as its former leader takes reins at NYT

Still reeling from the fallout of a sex abuse story it spiked, the British Broadcasting Corporation is now in even more peril because of another sex abuse story that never should have been broadcast. Director General George Entwistle resigned Saturday over a report that falsely accused a former British politician, Lord McAlpine, of child sex abuse.

Acting BBC Director General Tim Davie told staff in an email, "I am determined to give the BBC the clarity and leadership it deserves in the next few weeks."

• BBC director of news Helen Boaden and deputy director of news Steve Mitchell have temporarily "stepped aside" -- not resigned -- though neither "had anything at all to do with the failed 'Newnight' investigation into Lord McAlpine," the BBC said. Iain Overton was editor of the British Bureau of Investigative Journalism, which produced the botched McAlpine report with the BBC; he resigned Monday. (more...)
Tools:
3 Comments
1101770815_400

Why Sulzberger keeps a dog-eared Time from 1977

New York magazine
It reminds him how media critics can be so wrong. “This is the Time magazine piece on my father about how he was such an awful publisher that the newspaper wasn’t going to survive," Times publisher Arthur Sulzberger Jr. tells Seth Mnookin, who writes:
As it turned out, the piece was a fairly positive account of his father’s effort to remake “America’s greatest newspaper” -- evidence, if more were needed, of the painfully thin skin of a man who has spent decades on the defensive.
In his New York magazine cover story titled "The Kingdom and the Paywall," Mnookin writes that the Times "has taken a do-or-die stand for hard-core, boots-on-the-ground journalism, for earnest civic purpose, for the primacy of content creators over aggregators, and has brought itself back from the precipice. And if that does indeed end up being the case, there’s one unlikely person who deserves most of the credit: Arthur Ochs Sulzberger Jr."
Sulzberger says, “Let’s be clear - we’re three months into this. It proves that we’re on a good track, better than we had imagined, but we’ve got to continue to invest. We’ve got to continue to change and adapt and grow from this experience. And we will.”
(more...)
Tools:
1 Comment

Sulzberger: NYT did not spend $40M to build paywall

The Daily Beast
Bloomberg's figure is "vastly wrong," says Arthur Sulzberger Jr. "It was much less. Don’t use that number. It’s not accurate.” At a Columbia University event, the Times publisher declined to offer any digital subscription numbers, saying it was too soon; he promised the company would provide some figures eventually. || More from Joe Pompeo, Sharon Elizabeth Samuel and Staci Kramer.
Tools:
0 Comments