Articles about "Corrections and errors"


NYT corrects 161-year-old article about Solomon Northup

After "12 Years a Slave" won Best Picture at the Academy Awards Sunday, The New York Times tweeted a gem in its archives: An 1853 account of Solomon Northup's kidnapping. A user on Twitter noticed a problem with the article, which the Times corrects today:
An image from "12 Years a Slave" (AP Photo/Fox Searchlight, Jaap Buitendijk)
An article on Jan. 20, 1853, recounting the story of Solomon Northup, whose memoir “12 Years a Slave” became a movie 160 years later that won the best picture Oscar at the 86th Academy Awards on Sunday night, misspelled his surname as Northrop. And the headline misspelled it as Northrup. The errors came to light on Monday after a Twitter user pointed out the article in The Times archives. (The errors notwithstanding, The Times described the article as “a more complete and authentic record than has yet appeared.”)
Tools:
1 Comment

A Washington Post story about the capture of a Mexican drug lord mistakenly said the man was arrested while sleeping with his secretary:

An earlier version of this story erroneously said that Joaquín Guzmán was found in bed with his secretary. He was found with his wife. This version has been corrected.

Washington Post

Tools:
0 Comments

A Guardian report about the Brit Awards included an error resulting from a band named the xx, an album called xx, and placeholder text marked “XX”:

Arctic Monkeys performed their song R U Mine at the Brit awards, not Do I Wanna Know? as we said in early editions (Starman shines all the young dudes, 20 February, page 3). The report also said “XX … won the best video award voted for live on the night by fans on social media”. “XX” was not, as some might have thought, a miscapitalised reference to the xx – the band whose debut album, xx, won the Mercury prize in 2010 – but a piece of placeholder text that was intended to be replaced by the name of the winning band when it was announced. As the version of the report in later editions said, the best video award went to One Direction.

The Guardian

Tools:
1 Comment
Upworthy

Upworthy’s GIF-laden correction sparks debate

Viral news curator Upworthy featured a video that put McDonald’s Chicken McNuggets under a microscope to reveal “strange fibers, blue objects, red coloring and other odd shapes.”

That’s what the description of the video on YouTube says it shows — … Read more

Tools:
5 Comments

A Wall Street Journal story about Philadelphia Eagles tight end Brent Celek features a correction that reveals the writer’s (and editors’) lack of hip-hop knowledge:

An earlier version incorrectly said Mr. Celek had Two Chairs on his playlist instead of 2 Chainz.

Hat tip to Deadspin for spotting it.

The Wall Street Journal

Tools:
1 Comment

The Guardian corrects: Sir Patrick Stewart isn’t gay

A Guardian contributor mistakenly cited Sir Patrick Stewart as being gay, resulting in this correction:

This article was amended on 17 February 2014. The third paragraph originally said ‘Some gay people, such as Sir Patrick Stewart, think Page’s

Read more
Tools:
3 Comments

The Economist with a lovely correction to a mistaken claim about its own coverage of the legalization of drugs:

In a leader last month (Of bongs and bureaucrats, January 11th) we said that The Economist first proposed legalising drugs in 1993. In fact we argued for it in a cover story in 1988. Who says drug use doesn’t damage long-term memory?

Hat tip to Emily Babay.

The Economist

Tools:
0 Comments

Roll Call explains why it corrected Raúl Labrador story

Roll Call "It sucks. I hate it, especially just two weeks into the job," Roll Call Editor-in-Chief Christina Bellantoni writes about a story the publication posted online Tuesday evening, then reworked after its subject complained. Roll Call editors put the headline "Tea Party Member Predicts Boehner Will Lose Gavel" on a Matt Fuller story about U.S. Rep. Raúl Labrador. While editing the story, Roll Call's editors thought one quote "sounded to us like Labrador was heading toward a mutiny." So they "worked with Matt to strengthen the lede and headline," Bellantoni writes. (more...)
Tools:
0 Comments

Slate’s top error-spotter delivers another great correction

Back in 2007, Slate did a rare thing: it profiled a reader who was a prolific spotter of errors in Slate articles.

Jack Shafer, at the time Slate’s media critic, wrote a column that described regular reader RM “Auros” Harman Read more

Tools:
14 Comments
Special_Issue_of_Year2 copy2

Top student media content that made news, went viral in 2013

Snowballs. Blackface. Sorority segregation. A mistaken sex offender. “Some good advice from a Jewish mother.” Pre-game trash talk. Australian indecency laws. And Meryl Streep.

These are some of the startlingly diverse elements entangled within student media content that made news … Read more

Tools:
0 Comments