Articles about "The New York Times"


Career Beat: Daniel Norselli named president and publisher of the Springfield News-Leader

Good morning! Here are some career updates from the journalism community:

  • Daniel Norselli is now president and publisher of the Springfield (Missouri) News-Leader and The Baxter Bulletin. Previously, he was senior digital sales director for the Democrat and Chronicle Media Group. (Gannett)
  • Katie Hawkins-Gaar will be Poynter’s digital innovation faculty member. She is editor of CNN’s iReport. (Poynter)
  • Jenna Wortham is now a staff writer at The New York Times Magazine. Previously, she was a columnist on the business desk. (New York Times)
  • Jessica Lustig will be deputy editor at The New York Times Magazine. Previously, she was a staff editor there. (Poynter)
  • Ethan Bronner will be managing editor for international government at Bloomberg News. Previously, he was deputy national editor at The New York Times. (Fishbowl NY)

Job of the day: The Newseum is looking for a special projects associate. Read more

Tools:
0 Comments

Jessica Lustig named deputy editor at NYT Mag

New York Times staff editor Jessica Lustig will be a deputy editor at The New York Times Magazine, according to a staff memo from Jake Silverstein, the magazine’s editor-in-chief.

Lustig, who currently works for The New York Times Op-Ed/Sunday Review, will be a “huge asset to the Magazine,” Silverstein writes:

She brings a keen nose for writers, a brilliant sense of the ideas that animate stories, and a steady hand with copy. She has an incredibly smart feel for where the conversation is, something that will be a driving force in the magazine’s relaunch, and her excellent taste and deep moral engagement will help guide our coverage.

Bill Wasik, deputy editor at the magazine, tweeted that he will work alongside Lustig:

Lustig’s is the final hire for the magazine’s leadership team in advance of its upcoming relaunch, Silverstein writes. Read more

Tools:
0 Comments
Screen Shot 2014-12-03 at 3.15.16 PM

Here’s how news homepages showed the no indictment ruling in Eric Garner’s death

News broke on Wednesday afternoon that a grand jury in New York would not indict police officer Daniel Pantaleo in the death of Eric Garner. Here are screenshots of how the news appeared on the homepages of several news organizations, with links to their coverage:

The New York Post:

Screen Shot 2014-12-03 at 3.19.23 PM

CNN:

Screen Shot 2014-12-03 at 2.52.53 PM

Vox:

Screen Shot 2014-12-03 at 2.55.24 PM

The New York Times:

Screen Shot 2014-12-03 at 2.57.35 PM

BuzzFeed News:

Screen Shot 2014-12-03 at 2.59.21 PM

Gawker:

Screen Shot 2014-12-03 at 3.00.22 PM

Epoch Times:

Screen Shot 2014-12-03 at 3.01.23 PM

The Guardian:

Screen Shot 2014-12-03 at 3.05.05 PM

Yahoo News:

Screen Shot 2014-12-03 at 3.12.14 PM

Al Jazeera America:

Screen Shot 2014-12-03 at 3.15.16 PM

Fox News:

Screen Shot 2014-12-03 at 3.29.21 PM

Huffington Post:

Screen Shot 2014-12-03 at 3.31.50 PM

My colleague Ben Mullin has also started a Twitter list with journalists reporting on the ruling. Please let him know who he’s missing through email or Twitter.


!function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?'http':'https';if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+'://platform.twitter.com/widgets.js';fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, 'script', 'twitter-wjs'); Read more

Tools:
1 Comment

NYT helps you find the perfect vape pen

The New York Times

The $46 Gold Vape Pen on The New York Times’ holiday gift guide falls into the style category. Here, according to the description, is why: “Svelte enough to fit into a clutch or pocket, this vaporizer may steal attention from the user’s holiday outfit.”

Screen Shot 2014-12-03 at 11.09.31 AM

You could go for the $195 fringe leather gloves or the $225 Cynthia Rowley Flask Bangle. Under the home section, there’s a pretty cool Fuji ice cube mold for $15.

Screen Shot 2014-12-03 at 11.16.04 AM

Last year’s list had some fun stuff, too, like the swim shorts with tiny swimmers all over them, or the herbal advent calendar. Even if you’re not going to buy any of the things on this year’s list, check out the intro video, (I swear that wrapping paper is dancing.)

Read more

Tools:
0 Comments

It matters how Rolling Stone reported its UVA rape story

Good morning. Here are 10 media stories.

  1. Rolling Stone story causes the wrong kind of unease

    Sabrina Rubin Erdely's story finally got UVA's administration to deal with campus sexual assault. But if it "turns out to be a hoax, it is going to turn the clock back on their thinking 30 years,” Caitlin Flanagan tells Allison Benedikt and Hanna Rosin. They found Jackie, the main character of Erdely's story, who "had already been interviewed by the Washington Post for a story that has not yet run." (Slate) | If the men Jackie accuses of rape "were being cited in the story for mere drunkenness, boorish frat-boy behavior or similar collegiate misdemeanors, then there’d be no harm in failing to secure their input," Erik Wemple writes. "The charge in this piece, however, is gang rape, and so requires every possible step to reach out and interview them, including e-mails, phone calls, certified letters, FedEx letters, UPS letters and, if all of that fails, a knock on the door.

Read more
Tools:
0 Comments

Rolling Stone didn’t contact the men it accused of rape

Good morning. Here are 10 media stories.

  1. Why didn’t Rolling Stone contact frat boys it accused of rape?

    Sabrina Rubin Erdely told Slate she "reached out" in "multiple ways" to the guys in her blockbuster UVA story and instead spoke with a local fraternity president and a national representative. “I’m satisfied that these guys exist and are real," Rolling Stone editor Sean Woods tells Paul Farhi. We knew who they were.” Erdely tells Farhi, "by dwelling on this, you’re getting sidetracked." (WP) | If an article "plays to rather than challenges your biases, you should subject it to tougher scrutiny," Judith Shulevitz writes about Erdely's account of the rape of a main character named Jackie. "What we don't know is whether every detail of Jackie's story, as told to Rolling Stone, is true; by not contacting the alleged rapists, Erdely opened the article up to questions." (TNR)

  2. More NYT buyout names trickle out

    Interactive news desk editor Lexi Mainland and photographer Fred R.

Read more
Tools:
0 Comments

Who is taking NYT buyouts?

Dec. 1 was New York Times’ employees’ deadline to apply for one of the 100 buyouts the company offered.

Sports reporter Barry Bearak confirms to Poynter he’s applied for the buyout. Edward Wyatt in the Times’ Washington, D.C., bureau tells Poynter he’s applied. Ron Wertheimer, on the Culture desk, says he is retiring as part of the buyout. Fellow Culture deskers David DeWitt, Christopher Phillips and Ray Cormier say they have applied.

David Geary, the late news desk editor for the past decade, applied and will leave on Dec. 19. Don Hecker, an editor in the Times newsroom’s administration unit (and a cofounder of the New York Times Student Journalism Institute) is taking the buyout.

Assistant business editor Jack Lynch says we can add him to our list.

Interactive news desk editor Lexi Mainland tells Poynter she is taking the buyout, as is photographer Fred R. Read more

Tools:
1 Comment

NYT corrects: Thanksgiving dishes article ‘contained numerous errors’

No, it’s not backing down on #grapegate. But The New York Times found numerous other issues with its Nov. 18 “The United States of Thanksgiving” feature:

An article last Wednesday recommending a Thanksgiving dish from each state, with a recipe, contained numerous errors.

The recipe from Connecticut, for quince with cipollini onions and bacon, omitted directions for preparing the quince. It should be peeled, cored and cut into 1-inch chunks. An illustration with the West Virginia recipe, for pawpaw pudding, depicted a papaya — not a pawpaw, which is correctly depicted above. The introduction to the recipe from Arizona, for cranberry sauce and chiles, misstated the origin of Hatch chiles. They are grown in New Mexico, not in Arizona.

The introduction to the Delaware recipe, for du Pont turkey with truffled zucchini stuffing, referred incorrectly to several historical points about the Winterthur estate. It was an ancestral home of the du Pont family, not the sole one; it was established in 1837, not in 1810; the house was completed in 1839, not in 1837.

Read more
Tools:
0 Comments

NYT urges staffers to avoid holiday clichés

The New York Times

Via New York Times standards editor Phil Corbett, Mark Bulik reminded staffers Tuesday to cut the holiday clichés:

As yuletide clichés go, “Christmas came early for so-and-so” is nearly a match for “’tis the season.” We’ve done a fairly good job of avoiding the latter. But it seems that every year, Santa checks his list in advance and brings an early Christmas present to someone via The New York Times. A few ghosts of clichés past:

Bulik lists phrases to avoid, including “early Christmas present,” “Christmas came early,” “’tis the season,” “all the trimmings,” and “the white stuff”.

Last week, NPR standards editor Mark Memmot warned NPR staffers against using a few holiday standards, including:

  • “Twas the night before…”
  • “Over the river and through the woods …”
  • “Bah, humbug.”

If you’re looking to eliminate all traces of Christmas from your vocabulary, The Baltimore Sun’s John McIntyre has a good list of clichés to avoid here. Read more

Tools:
0 Comments
martin-luther-king

How the Southern press foiled FBI’s attempt to smear MLK

Is it possible that we have to thank the white Southern press of the 1960s – even the segregationist press – for its restraint in resisting FBI attempts to smear the Rev. Martin Luther King, Jr., with sexual scandal?

That question is raised, but not sufficiently developed, in a Nov. 11 New York Times piece written by Yale historian Beverly Gage. She discovered in the files of FBI chief J. Edgar Hoover an uncensored draft of what has been called the “suicide letter.”  The letter was part of an elaborate effort to discredit King, who was about to receive the Nobel Peace Prize.

Based on wire taps and audio tapes, the one-page letter, supposedly sent by an outraged black citizen, described in the vivid language of the day examples of King’s marital infidelities and sexual adventures.  The writer, actually an FBI agent, threatened to go public in 34 days with details of King’s affairs.  Read more

Tools:
2 Comments
Page 2 of 7312345678910...Last »