Articles about "Reuters"


Reuters weighs into photo licensing with new e-commerce site

Reuters on Monday launched a new photo and video e-commerce site, Reuters Access, in a revenue bid that follows the likes of The Associated Press and Getty Images.

“While our large publishing customers across the globe will continue to enjoy enterprise-level access to our content coupled with unmatched client support and service, now smaller businesses can get Reuters award-winning photography and video via an easy to use, elegant, and self-service e-commerce solution,” said Jason Fox, Reuters global head, product, technology and program management, in a news release.

The site is aimed at small and mid-sized customers, including bloggers and nonprofits. Fox explained by email that the images can be used for “editorial purposes only, such as news reporting, criticism or commentary on the subject of the photograph or video. … Read more

Tools:
0 Comments

Reuters uses activists as photographers in Syria

The New York Times

Reuters employs rebel activists and “in one case a spokesman” as photographers in Syria, James Estrin and Karam Shoumali write. In interviews with photographers there, they say there are more issues with the wire service’s practices:

Three [photographers] also said that the freelancers had provided Reuters with images that were staged or improperly credited, sometimes under pseudonyms. And while Reuters has given the local stringers protective vests and helmets, most said that the stringers lacked training in personal safety and first aid.

Read more
Tools:
0 Comments

Kiev or Kyiv? Let’s choose already

Financial Times | Business Insider | Reuters

Kiev/Kyiv on Wednesday, March 5. (AP Photo/Emilio Morenatti)

My editor and I have had this discussion several times lately. Which one? Kiev or Kyiv? We don’t write Roma for Rome, but we do now write Mumbai rather than Bombay. And really, there’s not a lot of difference between the pronunciation of Kiev and Kyiv, at least when I read them.

On Friday, Ben Aris wrote about this orthographic challenge for Financial Times, noting that the White House switched to Kyiv on Thursday.

In addition, the President has signed an Executive Order that authorizes sanctions on individuals and entities responsible for activities undermining democratic processes or institutions in Ukraine; threatening the peace, security, stability, sovereignty, or territorial integrity of Ukraine; contributing to the misappropriation of state assets of Ukraine; or purporting to assert governmental authority over any part of Ukraine without authorization from the Ukrainian government in Kyiv.

Read more
Tools:
2 Comments

Henry Waxman retires — must be the scoldings from media critics

Orange County Register | Reuters

U.S. Rep. Henry Waxman announced plans to retire Thursday. In a statement on his website, the California Democrat said he was “not leaving out of frustration with Congress” and that it was “time for someone else to have the chance to make his or her mark.” All excellent, plausible reasons to leave a job after 20 terms in office. But I know the real reason he left — he couldn’t handle the disapproval of media critics!

Oh sure, you say, media critics are the least-feared workers of the journalistic trade, people who pounce on typos and plagiarism scandals as if they were of equal importance. You might even make the case that Waxman isn’t aware of media criticism (as if such a thing were possible).… Read more

Tools:
0 Comments

Jim Ledbetter leaving Reuters for Inc.

AdWeek

Jim Ledbetter will leave Reuters in February to work as the editor of Inc., AdWeek reported Thursday. Ledbetter, who was an op-ed editor at Reuters, joins new publisher John Donnelly at the magazine and website.

Ledbetter’s departure follows some considerable upheaval at Reuters; the company last fall cut a reported 5 percent of its workforce and scrapped plans for its consumer-facing website, Reuters Next.
“With the decision that was made to not pursue Reuters Next, it kind of follows from that that the commitment to doing the opinion I was doing was probably not going to grow, so the job should stay the same,” Ledbetter said. “But honestly, the opportunity to work with Eric Schurenberg was just too good to pass up under any circumstances.”

Read more
Tools:
0 Comments

The New York Times hires Michael Forsythe

The New York Times

Former Bloomberg News reporter Michael Forsythe now works for The New York Times, according to a Times story on Sunday by Christine Haughney.

Forsythe, based in Hong Kong, left Bloomberg News in November after Bloomberg held an investigative story “because of fears that Bloomberg would be expelled from China,” Haughney wrote.

After Bloomberg News published an article in June 2012 on the family wealth of Xi Jinping, at that time the incoming Communist Party chief, sales of Bloomberg terminals in China slowed, as officials ordered state enterprises not to subscribe. Officials also blocked Bloomberg’s website on Chinese servers, and the company has been unable to get residency visas for new journalists.

Read more
Tools:
1 Comment

Washington Post hires Reuters editor to beef up overnight report

Talking Biz News | The Washington Post

Fred Barbash will leave Reuters’ Washington, D.C., bureau to rejoin The Washington Post, Chris Roush reports. At the Post, he’ll lead a team tasked with “working overnight to magnify our news report so that readers have the most comprehensive, engaging reading experience possible when they wake up every morning,” the Post’s memo says.

Barbash worked at the Post from 1974 to 2006. He’s also worked at CQ Weekly and Politico; he joined Reuters about two years ago, its D.C. bureau chief Marilyn Thompson says in a memo in Roush’s post.… Read more

Tools:
1 Comment

China blocks The Guardian

The Guardian

The Guardian’s website has been blocked in China, according to a story Wednesday by Jonathan Kalman for The Guardian. Access to the newspaper’s site still worked on tablets and mobile devices, he reported, and some users wrote that they’d been able to access the page.

The reasons for the Guardian block are unclear – no China-related stories published by the Guardian in the past two days would obviously be perceived as dangerous by the country’s leadership. One article, published on 6 January, explores tensions in China’s ethnically-divided north-western region Xinjiang, but the Guardian has covered the subject before without any noticeable fallout.

On Monday, Reuters and the Wall Street Journal confirmed to Poynter that China unblocked Chinese-language versions of those two sites, which were first blocked in November.… Read more

Tools:
0 Comments

Wall Street Journal and Reuters confirm China has unblocked sites

Tech In Asia

China has unblocked the Chinese-language sites of both The Wall Street Journal and Reuters, according to a story Monday by Steven Millward for Tech In Asia.

Colleen Schwartz, with corporate communications for the Wall Street Journal, confirmed via e-mail that the Journal’s site had been unblocked.

Heather Carpenter, public relations manager with Reuters, also confirmed via e-mail Monday that Reuters has been unblocked in China.

Millward reports that the WSJ was blocked in November.

The Chinese edition of Reuters went blank at around the same time. That all came amidst a global controversy over foreign reporters’ visas. Reuters’ veteran reporter Paul Mooney was one of several foreign reporters that faced being kicked out of China at the end of the year as authorities seemed not very keen on renewing their journalists’ visa.

Read more
Tools:
0 Comments

China grants press cards to several U.S. journalists

Reuters | The Washington Post | The Guardian

Journalists at Bloomberg News and The New York Times received press cards from China, according to a Thursday report from Reuters. China held up granting the visas to journalists from the Times and Bloomberg after both published stories about Chinese leaders and their families.

William Wan reported Thursday in The Washington Post that one journalist for the Post has been granted a visa, and another got a press pass Thursday as well.

China has long denied or held up visas to retaliate for coverage critical of Communist Party officials, but U.S. reporters say the practice has grown more intense under President Xi Jinping, who took office in March. But this year, entire news organizations, rather than individual reporters, faced threats that they would be kicked out of the country, the journalists said.

Read more
Tools:
0 Comments