Articles about "The Washington Times"


Why did the CDC try to embargo Ebola news?

mediawiremorningGood morning. Here are 10 media stories.

  1. Why did the CDC place an embargo on Ebola news? The Centers for Disease Control and Prevention announced the first case of Ebola in the U.S. Tuesday. (CDC) | The rollout didn’t follow the CDC’s schedule, though. As AP put it, “The CDC initially embargoed the announcement of the diagnosis until 4:30 p.m. CDT, but then lifted the embargo after several news organizations broke that restriction.” | NBC’s story, for instance, was first published at 4:52 p.m. ET. “Which means, by the way, unless NBC’s standards have changed dramatically recently, which I doubt, that someone at the CDC went on the record about this before the ‘embargo’ lifted,” Ivan Oransky writes. He also notes another problem with the press release: “When you put ‘For Immediate Release’ and ‘Embargoed’ on the same press release about @#$% Ebola, you get the blame for the broken embargo.” (Embargo Watch) | In 2007, Washington Post reporter Craig Timberg got a scoop based on info he got independently and other news orgs had agreed to embargo. (Slate)
  2. Gary Shelton leaves the Tampa Bay Times: The longtime sports columnist “has been the Times’ voice throughout Tampa Bay’s greatest Sports generation.” (Tampa Bay Times) | Peter Schorsch has other names of people who he says are taking buyouts at the newspaper, which Poynter owns. (SaintPetersBlog) | The newspaper announced a cut in staff pay and hinted that layoffs may follow a round of planned buyouts. (Poynter)
  3. Feds settle with Washington Times: The U.S. Department of Homeland Security will reimburse the newspaper and former Times reporter Audrey Hudson for some of their legal costs after an agent from the Coast Guard Investigative Service seized her notes while searching her house for “registered firearms and a potato launcher supposedly belonging to Ms. Hudson’s husband.” (The Washington Times) | Alex Pappas wrote about the raid last year. (The Daily Caller)
  4. Graham era officially ends at Washington Post: Katharine Weymouth‘s last day as Post publisher was yesterday. (WP) | Her last masthead. (@jfdulac) | Welcome to work, Fred Ryan! Here’s an article in the publication you used to run that says Jeff Bezos has no discernible plan for the paper. Also, Jack Shafer calls you a “Washington spearchucker who will throw the spears Bezos hands him.” (Politico)
  5. Chinese censors can’t keep up with pro-democracy gestures online: But “Most analysts agree that China’s government will most likely succeed in keeping most of its citizens in the dark, and early signs suggest there will be little tolerance for those who defy the censors.” (NYT)
  6. St. Louis indie journalist’s car robbed after his arrest: When cops arrested Bassem Masri for traffic warrants, they didn’t lock his car. “[M]y clothes, my iPad, my equipment, everything got stolen,” Masri tells Ray Downs. He used the equipment to live-stream from Ferguson protests and is trying to raise money to replace his stuff. (Riverfront Times)
  7. Back when racism was OK in sportswriting: Richard Horgan digs up a lede from a 1954 Daily News World Series gamer by Dick Young about a “Chinese homer.” Ugh: “Ming Toy Rhodes, sometimes called Dusty by his Occidental friends, was the honorable person who, as pinch hitter, delivered a miserable bundle of wet wash to the first row in right field in Polo Grounds some 258 1/2 feet down the block from the laundry.” (FishbowlNY)
  8. Does freelancers’ insurance have a place in a post-Obamacare world?: Sarah Laskow looks at how New York’s Freelancers Union has evolved, from a source of health insurance, to its own insurance company, to the proprietor of clinics. (Capital)
  9. Front page of the day, curated by Kristen Hare: Berlin’s Die Tageszeitung fronts a poignant illustration about the Hong Kong protests. (Courtesy the Newseum.)

    DieTageszeitung_10012014 

  10. Job moves, edited by Benjamin Mullin: Tamar Adler is now a contributing writer at The New York Times Magazine. Previously, she was an editor at Harper’s. (The New York Times) | Joanna Coles is now editorial director of Seventeen magazine. She is editor-in-chief of Cosmopolitan. (AdWeek) | Kris Van Cleave is now a correspondent for CBS Newspath. Previously, he was a reporter and anchor at WJLA. (CBS News) | Chris Cristi is now an evening helicopter reporter at KNBC in Los Angeles. Previously, he was a freelance helicopter reporter for KCB. (TV Spy) | Nerina Rammairone is now deputy editor at TV Guide Magazine. Previously, she was a senior editor there. (Mediabistro) | Michael Fabiano will be director of local broadcast markets for The Associated Press. Previously, he was chief operating officer at Locate Real Estate. (Associated Press) | Job of the day: Gawker is hiring a “Growth Hacker.” Get your résumés in! (Gawker) | Send Ben your job moves: bmullin@poynter.org

Suggestions? Criticisms? Would like me to send you this roundup each morning? Please email me: abeaujon@poynter.org. Read more

Tools:
0 Comments

Washington Times sues feds over reporter’s confiscated notes

The Washington Times | The Daily Caller

The Washington Times and Audrey Hudson have filed suit against the Department of Homeland Security, saying an agent from the Coast Guard Investigative Service took Hudson’s notes illegally, Kellan Howell reports.

Alex Pappas wrote about the raid last month in The Daily Caller: CGIS accompanied Maryland State Police on a search warrant of the home Hudson, a former Times reporter, shares with her husband, Paul Flanagan, “an ordinance technician for the Coast Guard in Baltimore,” Pappas wrote. According to the warrant, Pappas said, Flanagan is not allowed to own firearms because of a 1986 conviction for resisting arrest. Read more

Tools:
0 Comments

Washington Times drops Rand Paul column after plagiarism charges

The Washington Times | The Washington Post

The Washington Times reported Tuesday it was dropping Sen. Rand Paul’s weekly column after a series of plagiarism allegations.

The newspaper said it had reviewed the lawmaker’s columns and op-ed pieces and had printed a correction to a Sept. 20 column lacking an attribution to a portion that originally appeared in The Week.

Paul and the paper “mutually agreed to end” his Friday column, the newspaper said. Read more

Tools:
1 Comment

Washington Times lays off staffers

The Washington Post | Washington City Paper | FishbowlDC
About 20 Washington Times staffers were laid off by editor David Jackson and CEO Larry Beasley Friday, Erik Wemple reports. The cuts hit the photo department hard, he writes:

One person asked Jackson and Beasley how the paper would manage with what would now be a threadbare photo department. The answer was that the Times would have to be resourceful and perhaps use wire photos when available. More standard, depressing newspaper-downsizing talk, in other words.

Washington City Paper’s Will Sommer writes that Times staffer Steve Repsher has now been laid off twice by the Times – during the paper’s 2009 layoffs and again today. Read more

Tools:
0 Comments