AP issues correction about fake Wendi Deng Twitter account

In a Jan. 2 story about media mogul Rupert Murdoch's activities on Twitter, The Associated Press erroneously reported that his wife Wendi had joined the micro-blogging site under the name "wendi deng." The San Francisco-based Twitter Inc. had initially marked the account as genuine, but later said it was a fake. In a statement Tuesday, Twitter said "the wendi deng account was mistakenly verified for a short period of time. We apologize for the confusion this caused."

  • Craig Silverman

    Craig Silverman (craig@craigsilverman.ca) is an award-winning journalist and the founder of Regret the Error, a blog that reports on media errors and corrections, and trends regarding accuracy and verification.

Comments

Related News

Email IconGroup 3Facebook IconLinkedIn IconsearchGroupTwitter IconGroup 2YouTube Icon