The Daily scolds UK's Daily Mail for lifting its Scientology series

The Daily

Staffers from the Daily iPad newspaper spent more than five weeks of reporting, writing, fact-checking and editing a two-part report on the most prestigious boarding school in the Scientology world. Last Friday -- two days after the Daily's series concluded -- a remarkably similar story appeared in the Daily Mail. "Same quotes, same details, same ideas," writes Benjamin Carlson. "In fact, there was no information in it that wasn’t contained in my article. How odd! Yet there was not one little link to our story anywhere at all (although they were kind enough to mention us a few times)." He points out that "it wasn’t quite plagiarism — that’s not how they make the sausage at the Mail. But they do run an impressive grinder and our story just got stuffed into it that day. Different product, same meat." || Earlier stories:

* Daily Mail lifts from WP, then asks for help getting a photo

* Daily Mail uses blogger's photos after she denies them permission

* Daily Mail runs NYT story and slaps its reporter's byline on it

  • Jim Romenesko

    From 1999 to 2011, Jim Romenesko maintained the Romenesko page for the Poynter Institute, a Florida-based non-profit school for journalists. Poynter hired him in August of 1999, after seeing his MediaGossip.com, a hobby site he started in May of 1999.

Comments

Related News

Email IconGroup 3Facebook IconLinkedIn IconsearchGroupTwitter IconGroup 2YouTube Icon