NBC News: 'high-level NBA sourcing' led to inaccurate report on Sterling

NBC News reported Tuesday that a "senior NBA official" said L.A. Clippers owner Donald Sterling would get an indefinite suspension and a $5 million fine. That information turned out to be bogus.

In a statement emailed to Poynter, NBC said: “Prior to [NBA Commissioner Adam Silver's] press conference, we had information from our high-level NBA sourcing that proved to be inaccurate. We immediately corrected the error on all platforms of NBC News, including the special report that ran on our air.”

It corrected the tweet. On TV, David Gregory said "Our initial reporting was shy of what Silver ultimately decided.”

Correction: This post originally described NBC's report inaccurately. NBC reported an indefinite suspension, not a temporary suspension.

  • Andrew Beaujon

    Andrew Beaujon reported on the media for Poynter from 2012 to 2015. He was previously arts editor at TBD.com and managing editor of Washington City Paper. He's the author of the 2006 book "Body Piercing Saved My Life," about Christian rock and evangelical Christian culture.

Comments

Related News

Email IconGroup 3Facebook IconLinkedIn IconsearchGroupTwitter IconGroup 2YouTube Icon