New York Times corrects three errors in Hitchens obit

The New York Times

Correction:

Because of an editing error, an obituary in some copies on Friday about the writer Christopher Hitchens referred incorrectly to the circumstances of his death. While he did die at the M. D. Anderson Cancer Center in Houston, he had not entered hospice care there, and he had not stopped treatment. The obituary also misstated the source of a remark by Mr. Hitchens, an avowed atheist, about the possibility of a deathbed conversion. It came from a 2010 interview with The Atlantic, not with The New York Times. And the obituary also misstated the frequency of ''Minority Report,'' the column Mr. Hitchens wrote for The Nation. It appeared biweekly, not bimonthly.

Related: New York Times did not need to stop the presses for Hitchens obit | Hitchens knew the difference between a maxim, epigram, aphorism

  • Craig Silverman

    Craig Silverman (craig@craigsilverman.ca) is an award-winning journalist and the founder of Regret the Error, a blog that reports on media errors and corrections, and trends regarding accuracy and verification.

Comments

Related News

Email IconGroup 3Facebook IconLinkedIn IconsearchGroupTwitter IconGroup 2YouTube Icon