NY Times corrects multiple mistakes in story about transfer of Gilad Shalit

Because of an editing error, an article on Monday about Israel's release of Palestinian prisoners on Sunday, the second half of a swap in which a captive Israeli soldier, Gilad Shalit, was returned to Israel from Gaza in October, misstated the location of Ofer Prison, the departure point of the released prisoners. It is in the West Bank, not in Israel.

The article also misstated the number of prisoners released in the first part of the swap, in October. It was 477 -- not 1,027, which was the total number released over both phases of the swap.

And the article misstated Israeli charges against one of the freed prisoners, Izzedine Abu Sneineh, who had been arrested three years ago at age 15. Israel had accused him of weapons training, attempted murder and possession of explosives -- not throwing stones and hanging Palestinian flags from telephone poles.

  • Craig Silverman

    Craig Silverman (craig@craigsilverman.ca) is an award-winning journalist and the founder of Regret the Error, a blog that reports on media errors and corrections, and trends regarding accuracy and verification.

Comments

Related News

Email IconGroup 3Facebook IconLinkedIn IconsearchGroupTwitter IconGroup 2YouTube Icon