June 21, 2004

Chicago Sun-Times
“Like everyone on the staff I was saddened to learn that our circulation figures were inflated under [former Sun-Times publisher David] Radler,” writes Roger Ebert. Radler shut down the building’s escalators to save money on electricity and maintenance, he says. “Who would have thought such a penny-pincher might possibly be pinching millions for his own pockets? …We have been freed from the greed of our former masters. Freed to make the best paper we can. If the Sun-Times survived Murdoch, Page, Radler and Black, think what we can do without them.”
> S-T, TribCo disclosures spark concern re reliability of circ numbers (WSJ)
> Analyst on circ scandal: “The question is how bad it is” (Chicago Trib)

Support high-integrity, independent journalism that serves democracy. Make a gift to Poynter today. The Poynter Institute is a nonpartisan, nonprofit organization, and your gift helps us make good journalism better.
Donate
From 1999 to 2011, Jim Romenesko maintained the Romenesko page for the Poynter Institute, a Florida-based non-profit school for journalists. Poynter hired him in August…
Jim Romenesko

More News

Back to News