NEOMG finally explains why it took down John Kasich video

November 5, 2014
Category: Uncategorized

Good morning. Here are 10 media stories.

  1. Why the Northeast Ohio Media Group took down that John Kasich video

    Candidates were expecting an audio interview, not video, and the governor’s office complained after the news org, which publishes Cleveland.com and The Plain Dealer, posted it, NEOMG ombudsman Ted Diadiun writes. NEOMG VP of content Chris Quinn decided to pull the video and not explain his actions because “I thought that if I stated my reasons, the obvious next step would be people going to the candidates and asking them if they had any objection to putting the video back up. …That would mean my error could put people into an uncomfortable situation.” (Cleveland.com) | Previously: “I have not written about this or given out quotes because I felt I was in an untenable position and could do nothing to help the situation,” Diadiun said. (Jim Romenesko) | “The mystery of the missing endorsement interview, and the stone wall around it, is solved… cleveland.com/readers/index.… …after the election.” (@jayrosen_nyu) | Jay Rosen‘s Nov. 1 post asking what happened and why Quinn wasn’t talking. (PressThink)

  2. Midterms media stories

    Fox News broadcast results from New Hampshire exit polls early in the evening, “a move that is likely in violation of agreed-upon rules by the media companies that commission the exit polls.” (Politico) | Sean Eldridge, husband of New Republic owner Chris Hughes, lost his congressional bid. (Poughkeepsie Journal) | Michael Grimm won, and told Staten Island Advance reporter Tom Wrobleski, “You were wrong, we were right.” (Capital) | “How lefty commentators handled pre-election midterm bad news” (WP) | File under ouch: Time’s new cover.

    TIME 11.17 cover 

  3. 21st Century Fox had a good first quarter

    Revenue was up 12 percent over the same period the year before. (CNN) | Cable network revenue was up 5 percent. The Fox Broadcast Network had lower ratings and lower ad revenue but retransmission fees set off that decline, the release says. Filmed entertainment revenue was up 40 percent.

  4. A tech reporter confesses

    “You can do your job as a tech blogger without a single outbound request,” an anonymous reporter tells Lucia Moses. “Just open your inbox every morning and pick which pitches to cover.” But if reporters don’t “kiss the ring a little,” they “won’t get the big interviews.” (Digiday)

  5. Amanda Knox is freelancing for a Seattle newspaper

    Knox, convicted of murder in Italy and later freed on appeal, “has taken on freelance assignments for the small circulation West Seattle Herald, initially under a pseudonym but lately in her own name.” (The Telegraph) | Knox’s review of a high school production of “Rosencrantz and Guildenstern Are Dead.” (West Seattle Herald)

  6. Newseum CEO quits

    James Duff “is resigning from the museum of journalism and the First Amendment after three years at the helm of an institution struggling to cover its costs,” Brett Zongker reports. The museum cut its deficit in half in 2013, and Duff will not receive all of the $1.4 million in deferred compensation he was due to receive when he took the gig. (AP) | Duff will run the Administrative Office of the U.S. Courts. (LegalTimes) | The Newseum laid off people last January. (Poynter) | From last November: “Can Ron Burgundy save the Newseum?” (WP)

  7. Why the Centre Daily Times didn’t run Dottie Sandusky’s critique of a documentary

    Her husband, Jerry Sandusky, was convicted of sexually assaulting boys in the Penn State scandal. “Incredibly, the media’s version of that story is still being told today,” his wife, Dottie, says in a piece hitting a documentary about the scandal, “Happy Valley.” State College’s Centre Daily Times said it didn’t run the Sandusky piece because “her “critique” of the movie and defense of her husband are an insult to the victims, the prosecutors, the court system, the university, the community — really everyone with an emotional stake in what happened.” Also: “Jerry Sandusky was convicted in 2012. The movie debuted 10 months ago. If that’s news, maybe we’re the ones who are ‘delusional.'” (Centre Daily Times)

  8. Benedict Cumberbatch announces engagement with newspaper ad

    The announcement ran in The Times of London’s “Forthcoming Marriages” section. (BuzzFeed) | “The actor’s engagement to Sophie Hunter, a theatre director, is announced in The Times today.” (The Times)

  9. Front page of the day, curated by Kristen Hare

    RedEye asks readers to write on the front cover, then tweet or Instagram a photo with the hashtag #DearGovernor. (Courtesy the Newseum)

    redeye-11052014 

  10. Job moves, edited by Benjamin Mullin

    Michael Slackman is now international managing editor for The New York Times. Previously, he was deputy international editor there. Charles Homans is now a digital deputy at The New York Times Magazine. Previously, he was executive editor of The Atavist. (The New York Times) | Kevin Reilly will be president of TNT and TBS. Previously, he was entertainment division chief at Fox network. (The New York Times) | Ryan Mote is now vice president for advertising at The Sacramento Bee. Previously, he was director of local advertising sales at Republic Media. (Email) | Mario Ruiz has joined Dan Klores Communications. He has been head of communications for The Huffington Post. (Capital) | Job of the day: BuzzFeed is looking for a puzzles editor. Get your résumés in! (BuzzFeed) | Send Ben your job moves: bmullin@poynter.org.